هارای نیوز

خبری - تحلیلی

دكتر محمدرضا تاجیك : نمی‌توان خاتمیسم را از متن به حاشیه كشاند

+0 به یه ن / بپسند
دكتر محمدرضا تاجیك :
 نمی‌توان خاتمیسم را از متن به حاشیه كشاند
 
هارای نیوز - آرمان - احسان انصاری: «وداع خاتمی با قدرت»؛ این تیتر برخی رسانه‌ها در مورد اظهارات خاتمی بود؛ روزهای آخر خرداد بود كه او در جمع زندانیان سیاسی قبل از انقلاب گفت كه نه می‌خواهم و نه می‌خواهند به قدرت بازگردم. آن روز تحلیلگران اینگونه برداشت كردند كه نمی‌خواهم شاید موضع شخصی خاتمی است اما منظور از نمی‌خواهند چیست تا اینكه در روز یكشنبه مشخص شد خاتمی چه زیبا پیش بینی كرده بود.

9 نماینده مجلس از جنس اصولگرا و جبهه پایداری كه از تیزهوشی خاتمی در خواندن دست آنها ناراحت بودند به وزیر دادگستری درخواست ممنوع التصویری و ممنوع البیانی فردی را دادند كه 8 سال رئیس جمهور بوده و امروز از چهره های محبوب سیاسی جامعه است.

آن روز كه خاتمی خبر عدم بازگشتش به قدرت را اعلام كرد، آن گونه برداشت شد كه او بنا به دلایل مختلف تصمیم گرفته باشد خود را از فضای سیاسی كشور دور نگه دارد تا هم حساسیت‌های سیاسی پیرامون وی كمتر شود و هم اینكه هجمه علیه گفتمان دوم خرداد كه با روی كار آمدن حسن روحانی تشدید شده است كاهش پیدا كند.


آردینی اوخو -ادامه مطلب را بخوایند

خاتمی را ممنوع‌البیان كنید!!!

+0 به یه ن / بپسند
خاتمی را ممنوع‌البیان كنید!!!
 

هارای نیوز -  آرمان : 10 نفر از نمایندگان مجلس در تذكر كتبی به وزیر دادگستری خواستار اجرای حكم ممنوع‌التصویری و ممنوع‌البیانی (ممنوعیت سخنرانی) سیدمحمد خاتمی، رئیس‌جمهور اسبق كشورمان شدند. خبر كوتاه و یك خطی بود اما تفاسیر زیادی دارد كه شاید در یك گزارش نتوان به آن اشاره داشت.



به عقب برگردیم

برای دانستن یكی از دلایل احتمالی چنین درخواستی باید كمی به عقب بازگشت یعنی به زمانی كه خاتمی گفت: «نه قصد داشتم و نه دارم و نه زمینه‌اش فراهم است كه به قدرت بازگردم.»


آردینی اوخو -ادامه مطلب را بخوایند

احكام روزه

+0 به یه ن / بپسند
احكام روزه

643 – اگر ما نیت روزه ی قضای ماه رمضان را بكنیم ، آیا می توانیم روزه را نگیریم ؟

پاسخ – اگر فردی مثلا ده تا روزه ی قضا دارد و شش ماه هم وقت دارد كه روزه بگیرد ، اگر نیت روزه بكند و تا قبل از ظهر روزه اش را بخورد اشكالی ندارد . ولی اگر بعد از ظهر روزه اش را بخورد ، هم گناه كرده است و هم روزه اش كفاره دارد . كفاره ی آن ده مُد طعام است كه باید به فقیر بپردازند . اگر نتوانست كه این كار را انجام بدهد باید سه روز روزه بگیرد . حالا اگر فرد ده روز روزه ی قضا دارد و ده روز هم به ماه رمضان مانده است ، احتیاط این است كه روزه اش را باطل نكند.



آردینی اوخو -ادامه مطلب را بخوایند

سمند 31 میلیون، پژو پارس 35 میلیون، پژو 206، 34 میلیون

+0 به یه ن / بپسند
قیمت‌ خودرو های داخلی مشخص شد:
 سمند 31 میلیون، پژو پارس 35 میلیون، پژو 206، 34 میلیون

هارای نیوز: كار شورای رقابت انحصارزدایی و ایجاد فضای رقابتی است، اینكه گفته می‌شود شورای رقابت وظیفه قیمت‌گذاری ندارد جمله درستی است به شرط آنكه ایجاد فضای رقابتی در برخی از بازارها آماده باشد و بستری برای مدیریت آن باشد.


آردینی اوخو -ادامه مطلب را بخوایند

صدای قاضی بلندتر از صدای شاكی نشود

+0 به یه ن / بپسند
صدای قاضی بلندتر از صدای شاكی نشود / آیا كسی می تواند بگوید من علی گونه رفتار می كنم؟


هارای نیوز : تمامی آثاری كه از عبادات، به خصوص روزه، بر ابعاد گوناگون روح و جسم انسان به وجود می آید، همگی مقدمه است برای ایجاد آمادگی در "قلب انسان". روزه باید بر روی دل انسان اثر بگذارد كه اگر اثر نگذاشت این روزه، روزه كاملی نیست.




آردینی اوخو -ادامه مطلب را بخوایند

قابل توجه مدیران : حرف كم ، عمل بیشتر!

+0 به یه ن / بپسند
قابل توجه مدیران :
حرف كم ، عمل بیشتر!

هارای نیوز - ایران آزادی  : براستی چرا مدیران ما حراف و سخنور حرفه ای هستند اما در عمل خیلی مطرح و چشمگیر نستند و یا كارنامه و عملكرد ضعیفی دارند و به تبع آن موجی از اعتراضات مردمی را دامن می زنند.

مدیران در یك نشست خبری، آنقدر حرف می زنند كه تهیه و انتشار گزارش آن حرف و سخن ها محال است و باید از روی حرف ها پرید و خیلی خلاصه نویسی كرد تا چیزی برای افكار عمومی ارائه كرد.


آردینی اوخو -ادامه مطلب را بخوایند

صادق زیبا كلام: روحانی یك میلیون بیشتر رای نداشت

+0 به یه ن / بپسند

صادق زیباكلام؛ فعال اصلاح طلب :

روحانی یك میلیون بیشتر رای نداشت

یك استاد دانشگاه و فعال اصلاح طلب با بیان اینكه روحانی یك میلیون بیشتر رای نداشت، گفت: هاشمی و خاتمی با تمام وجود پشت این دولت بودند و هستند.
images
 



آردینی اوخو -ادامه مطلب را بخوایند

آچار سؤزلر : روحانی,

حجاب و ساپورت:‌ از كارت زرد به وزیر تا مسؤولیت حوزه های علمیه

+0 به یه ن / بپسند
حجاب و ساپورت:‌

از كارت زرد به وزیر تا مسؤولیت حوزه های علمیه

مادرها و مادر بزرگ های اغلب ما ، چه در رژیم گذشته و چه در نظام جمهوری اسلامی ، حجاب كامل را رعایت می كردند و می كنند ، بی آن كه 26 نهاد حكومتی برای حجاب آنها برنامه ریزی كنند. حتی در زمانی كه حجاب ممنوع بود یا بی حجابی آزاد بود هم حجاب شان را رعایت كردند. علت چه بود؟


آردینی اوخو -ادامه مطلب را بخوایند

دستور روحانی برای آغاز عملیات اجرایی احیای دریاچه ارومیه

+0 به یه ن / بپسند

دكتر حسن روحانی رییس جمهوری ضمن ابلاغ دستور آغاز عملیات اجرایی احیای دریاچه ارومیه، اعضای كارگروه نجات دریاچه ارومیه را موظف كرد تا همزمان مطالعات تكمیلی و جانبی را به منظور تسریع در اجرا و كاهش هر گونه پیامدهای منفی احتمالی، در صدر برنامه‌های خود قرار دهند.

در جلسه كارگروه نجات دریاچه ارومیه ابلاغ شد؛

دستور روحانی برای آغاز عملیات اجرایی احیای دریاچه ارومیه

هارای نیوز : دكتر حسن روحانی رییس جمهوری ضمن ابلاغ دستور آغاز عملیات اجرایی احیای دریاچه ارومیه، اعضای كارگروه نجات دریاچه ارومیه را موظف كرد تا همزمان مطالعات تكمیلی و جانبی را به منظور تسریع در اجرا و كاهش هر گونه پیامدهای منفی احتمالی، در صدر برنامه‌های خود قرار دهند.



آردینی اوخو -ادامه مطلب را بخوایند

آچار سؤزلر : روحانی,

مرگ آواها « اوخشامالار » بخشی از مونوگرافی بناب (ویرایش جدید)

+0 به یه ن / بپسند

مرگ آواها «اوخشامالار»

مرگ از دیرباز ناگشودنی ترین راز زندگی بشر بوده است. حكیم‌ترین حكیم‌ها در مقابل معمّای مرگ سر تسلیم فرود آورده‌اند و راه چاره ای برایش نیافته اند.


هر دردی را دارویی یافته‌اند امّا داروی مرگ را هرگز. نیش مرگ را نه نوشی پیدا شده است و نه نوش دارویی. رازناك ترین اتّفاق زندگی بشر از بدو خلقت تا به امروز مرگ بوده است. معمّایی بزرگ و حیرت آور. گره در گره چونان كلافی سردرگم. لیلاج ها مات این بازی سحرانگیز. قافله ی عمر در گذر. نسل از پی نسل. سده ها از پی سده ها. هزاره ها از پس هزاره ها. این ره دور هرگز به پایان خود نرسیده است. اجل بی وقفه در كار. خستگی ناپذیر و بردبار.



آردینی اوخو -ادامه مطلب را بخوایند

این بار ، اروج امیری توسط دادگستری كل استان آذربایجان شرقی! احضار شد!

+0 به یه ن / بپسند
سال 1393 ، سالی پر از احضاریه برای یك روزنامه نگار آذربایجانی

این بار ، اروج امیری توسط دادگستری كل استان آذربایجان شرقی ، احضار می شود !

هارای نیوز :  سال 1393 ، سالی پر از احضاریه برای اروج امیری؛ روزنامه نگار آذربایجانی محسوب می شود تا جایی كه وی از اول امسال سه بار توسط مراجع قضایی شهرستان مرند و استان احضار  شده است و  این بار وی،  توسط دادگستری كل استان آذربایجان شرقی! احضار می شود!

به گزارش هارای نیوز ، اروج امیری؛ روزنامه نگار و وبلاگ نویس مستقل و منتقد در پی شكایت مجید دلدار مدیر عامل زندانی تعاونی اعتبار فرهنگیان مرند ،  برای سومین بار بخاطر افشاگری ها و دفاع از حقوق مردم مرند و 35 هزار سپرده گذار نگون بخت و مظلوم احضار می شود...!!


آردینی اوخو -ادامه مطلب را بخوایند

میللت سَسی سوزی ( 4)/ آیا سهم ما، فقط پرداخت مالیات به خزانه است...؟!

+0 به یه ن / بپسند
میللت سَسی سوزی ( 4)     پیامگیر :  09143038544       ایمیل :  sahand20100@gmail.com

 سهم ما از اینهمه ثروت ملی چیست...؟!

آیا سهم ما، فقط پرداخت مالیات به خزانه است...؟!

در ایرانی زندگی می كنیم كه به آخر تمام جملات زندگی آن باید یك یا سه علامت سوال و علامت تعجب گذاشت...!!!؟؟؟
آقای روحانی وعده داده بود كه اقتصاد ایران را سر و سامان خواهد داد. در حالی كه هر چند به گفته كارشناسان امر تورم كاهش نشان داده است اما نقدینگی هم در بازار نیست. كاهش تورمی كه با حذف نقدینگی توام باشد و كل نقدینگی را هم از بازار جمع كند نوعی اقتصاد دستوری است كه می خواهد مردم پول در دست نداشته باشد یا به نوعی دیگر جلو فعالیت اقتصادی مردم گرفته می شود.


آردینی اوخو -ادامه مطلب را بخوایند

معاون وزیر ارشاد: آزادی رسانه ها در چارچوب قانون گسترش می یابد

+0 به یه ن / بپسند

معاون وزیر ارشاد:

آزادی رسانه ها در چارچوب قانون گسترش می یابد


مطبوعات


معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گسترش آزادی رسانه ها در چارچوب قانون، حمایت از روزنامه نگاران، تقویت مطبوعات محلی و استفاده از ظرفیت صنوف را از مهمترین برنامه های این معاونت در دولت یازدهم عنوان كرد.



آردینی اوخو -ادامه مطلب را بخوایند

آچار سؤزلر : آزادی,

انتقاد از انتخاب فرمانداران نالایق و غیر همسو با دولت

+0 به یه ن / بپسند
انتقاد از انتصاب فرمانداران نالایق و غیر همسو با دولت


هارای نیوز - اروج امیری : دولت روحانی در انتصاب فرمانداران و مدیران جدیدش، شایسته سالاری و اصلاح طلبی را رعایت نکرده و این انتصابات بیشتر بر اساس اهداف ستادی یا فشار و نفوذ جناح مقابل صورت پذیرفته است. این در حالی است دولتی که خود، توسط اصلاح طلبان برسر کار آمده ، بیشتر فرمانداران و مدیرانش اصلاح طلب نیستند و از گروه لنپن و کسانی هستند که در عمل هیچ گونه اعتقادی به منشور اصلاح طلبی، منشور حقوق شهروندی و قانون اساسی، آزادی های سیاسی، آزادی قلم و مطبوعات و ... نداشته و ندارند هر چند به روحانی و دولت وی چسبیده اند اما اینها نه اصولگرا هستند و نه اصلاح طلب بلکه فرصت طلب و ریاست طلب اند.


آردینی اوخو -ادامه مطلب را بخوایند

هارای نیوز:‌ دلایل طرح استیضاح وزیر نیرو چیست؟

+0 به یه ن / بپسند

تابستانی سخت درانتظار ساكنان ساختمان شیشه‌ای

دلایل طرح استیضاح وزیر نیرو چیست؟

هارای نیوز :‌ آرامش مقطعی چیت‌چیان و گذر وی از رود خروشان استیضاح بهارستان نشین‌ها عمری طولانی‌ نداشت؛ چیت چیان اولین وزیر نیرویی نیست كه در مرز استیضاح قرار دارد و با درنظرگرفتن روند تاریخی استیضاح وزرای نیرو، احتمالا آخرین وزیر نیروی بازخواست شده در مجلس نیز نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار هارای نیوز از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، طرح استیضاح چیت‌چیان از اواخر سال گذشته كلید خورده و پس از جذب امضای تعدادی از نمایندگان و سپس منتفی شدن استیضاح در اواخر اردیبهشت ماه، كمتر از یك ماه بعد، اكنون مدتی است كه بار دیگر موضوع استیضاح این وزیر دولت یازدهم در مجلس مطرح شده است.



آردینی اوخو -ادامه مطلب را بخوایند