هارای نیوز

خبری - تحلیلی

بازداشت و آزادی فوری اروج امیری؛ روزنامه نگار مستقل و آزاد / « در حضور زن و فرزندانم بر "دستان قلم بدست سبز من "دستبند آهنین!" زدند!»

+0 به یه ن / بپسند

بازداشت و آزادی فوری اروج امیری؛ روزنامه نگار مستقل و آزاد /  « در حضور زن و فرزندانم بر "دستان قلم بدست سبز من "دستبند آهنین!" زدند!» / بازی با حق الناس ، بازی خیلی زشت و ناپسندی است و این بازی باید هر چه سریعتر خاتمه یابد

- شاکی متهم به فساد مالی خطاب به امیری در کلانتری : خوش بگذره ...!
+ امیری : انتقام 6 ماه حبست را گرفتی !
+ امیری خطاب به ماموران: دستبند نزنید هرجا امر کنید میروم!
- ماموران: نه ما باید دستبند بزنیم!

هارای نیوز - سهند امیری - اروج امیری با حکم دادستانی بازداشت و توسط وی بعد از یک ساعت به علت بیماری حاد قلبیش فورا آزاد شد.


به گزارش خبرنگار هارای نیوز ، اروج امیری با تایید خبر جلب و دستگیری خود توسط دو مامور نیروی انتظامی و با حضور زننده و توهین آمیز شاکی پرونده که متهم به فساد مالی در شرکت تعاونی اعتبار فرهنگیان مرند می باشد و به مدت 6 ماه در سال 1393 به اتهام فساد مالی زندانی شده بود در محل مسکونی خود به خبرنگار هارای نیوز گفت: « دیروز روز یکشنبه 27 تیر 1395 ساعت 2 و 45 دقیقه دو مامور نیروی انتظامی به همراه شاکی خصوصی با نشان دادن حکم جلب بنده وارد آپارتمان مسکونی ام شدند و « در حضور زن و فرزندانم و همسایگان بر دستان قلم بدست سبز من دستبند آهنین! زدند!»

این خبرنگار خطاب به ماموران که دارای یونیفرم نظامی بودند در اعتراض به دستبند زدن گفت: «دستبند نزنید هر جا امر کنید میروم!»
ماموران در پاسخ گفتند: « نه ما باید دستبند بزنیم!»

ماموران با دست بند این روزنامه نگار را در پیش چشمان زن و بچه ها و همسایگانش به خودروی کلانتری 12 که در آن سوی خیابان پارک شده بود، بردند و از آنجا به کلانتری 12 مرند انتقال دادند!

شاکی وی و متهم به فساد مالی با خط و نشان کشیدن بر این خبرنگار در پیش ماموران و با بیان این که این که مال مردم و معلمان را خوردم به شما چی...!؟ خوب کاری کردم...! ، شاکی خصوصی خطاب به امیری با لحنی خشمگین تصریح کرد: « شما که از حق آن معلمان و مردم دفاع جانانه ای کرده اید حالا آن مردم و معلمان کجایند تا الان به داد شما برسند...!»

این متهم موسسه مالی منحل شده فرهنگیان مرند با لحنی تند و خشونت آمیز و با الفاظ زشت و رکیک امیری را در پیش زن و بچه ها و همسایگان تحقیر کرد! در این حین امیری در داخل راه روها و آسانسور جواب دندان شکنی بر وی داد و گفت: « پول مردم و بیچاره معلمان را خوردن که هنر نیست! ؟ ، « بیچاره زن و مرد ، معلم ، سرباز، کارگر و کارمند و ... بیش از سه سال است که سرمایه های نقدی شان توسط شماها غارت شده است! و هنوز هم هنوز است خبری از اصل پول و سهام و سود شان نیست! » این روزنامه نگار در ادامه می گوید: « شماها در پیش این مردم خجالت نمی کشید آن وقت دستبند بر دستان من خبرنگار می زنید و مرا دستگیر و بازداشت می کنید آنهم به جرم افشاگری تخلفات شما! » ، « شما ها در پیش این مردم و خدا روسیاه و سرافکنده هستید اما من افتخار می کنم که از حق و حقیقت و حقوق این مردم بیچاره دفاع کرده ام ، هر چند به ناحق به حبس و شلاق محکوم شده ام !

این خبرنگار در ادامه با لحنی اعتراضین خطاب تمامی دست اندرکاران این پرونده گفت :« " ظاهرا جای محکوم و حاکم عوض شده است! " » ، « " من خبرنگار به صراحت می  گویم که در پیش خدا و مردم این مرز و بوم همیشه سربلند و روسفید هستم و این شما هستید که روسیاهید و روسیاهتر هم خواهید شد!" » و بدانید که : " « ماه همیشه پشت ابر نمی ماند " »،  « تا سیه روی شود هر که در او غش باشد" »

این خبرنگار با بیان این که خدا از حقایق و همه چیز باخبر است و جزای متخلفان و ناقضان حقوق ملت را در این دنیا و آخرت خواهد داد و خدای دانا و توانا همواره یاریگر ما خبرنگاران حق طلب و آزادیخواه بوده و هست و خواهد بود. امیری با تاکید بر دفاع از حق الناس و رعایت حقوق ملت گفت: « "بازی با حق الناس، بازی خیلی زشت و ناپسندی است و این بازی باید هر چه سریعتر خاتمه یابد."»

گفتنی است شاکی پرونده با خیال راحت امیری را جلب کرد و در داخل کلانتری 12 مرند ضمن تهدید مجدد وی این بار با خنده تمسخرانه گفت:« تا فردا خوش بگذره...! »امیری در جوابش با خنده گفت: « انتقام 6 ماه حبست را گرفتی ... !؟»

این خبرنگار مدافع حقوق ملت بلافاصله بعد از نیم ساعت با دستور دادستان محترم به علت بیماری حاد قلبی از کلانتری آزاد شد!

شایان ذکر است محکومیت حبس و شلاق روزنامه نگار ؛ اروج امیری توسط دادگاه مطبوعات استان و تایید نهایی آن توسط دیوان عالی کشور صادر شده و حکم در شرف اجرا بوده است اما به علت بیماری قلبی امیری با نامه نگاری های متعدد به مراجع قضایی شهرستان و استان جلو اجرای حکم گرفته شده است.

وکیل پرونده به خبرنگار ما می گوید: طبق قانون ضرورت بازنگری در حکم صادره و تبدیل آن به جزای نقدی یا تعلیق توسط قاضی پرونده امکان پذیر است و با توجه به شرایط جسمی و قلبی این روزنامه نگار اجرای حکم حبس و شلاق در چهارچوب قانون بر اساس گواهی مستند پزشکی قانونی ، غیرقانونی است و لابد مسئولان قضایی ضرورت دارد در اسرع وقت جلو اجرای حکم را بگیرند.

در ضمن پزشکان فوق تخصص قلب برخورد خشن و استرس زا با یک بیمار قلبی را بسیار خطرناک توصیف می کنند و صراحتا هشدار می دهند که این گونه برخوردهای غیرقانونی و غیرانسانی ضمن این که به تشدید بیماری قلبی وی منجر می شود احتمال سکته مجدد قلبی را نیز تشدید کرده و خدای ناکرده خطر مرگ را برای این روزنامه نگار پیش بینی می نمایند که کاری بس خطرناک ، غیراخلاقی و غیرقانونی است که مسئولیت مستقیم و عواقب آن بر دوش مسئولات امر می باشد.

شایان ذکر است بر اساس اخبار آرشیوی رسانه های خبری ، افشاگری های دو سال پیش خبرنگار؛ اروج امیری در خصوص تخلفات گسترده مدیران تعاونی اعتبار فرهنگیان پای وی را به دادگاه مطبوعات استان آذربایجان شرقی و شعبه دو کیفری دادگشتری تبریز کشاند و دو سال پیش به علت بحران مالی در شرکت تعاونی اعتباری فرهنگیان ، نزدیک 2500 نفر سهامدار فرهنگی و حدود 50 هزار سپرده گذار با سپرده 1600 میلیارد ریالی ورشکسته شدند و به دنبال آن این موسسه مالی منحل و به بانک رسالت واگذار گردید. گفتنی است این مبلغ سرمایه ها و سپرده های مردم ( 160 میلیارد تومان ) در غالب پرداخت وام های میلیاردی به اشخاص خاص توسط مدیران تعاونی اعتبار انجام پذیرفته است که بر اساس ضوابط و مقررات بانکی و اساس نامه خود این موسسه تخلف آشکار محسوب می شود و خیانت در امانت!

گفتنی است در آن تاریخ، مسئولان دستگاه های نظارتی از جمله نماینده مجلس و همچنین دادستان وقت بارها در رسانه های خبری بر سوء مدیریت مدیران و تخلفات مالی گسترده بانکی و نیز خیانت در امانت سپرده های صاحبان حساب ها و سرمایه گذاران در تعاونی اعتبار فرهنگیان مهر صحه گذاشتند و خواستار رسیدگی فوری به پرونده تخلفات گردیدند اما هنوز پرونده تخلفات مالی آن علیرغم شاکیان بیشمار آن بعد از گذشت بیش از دو سال گرد و خاک می خورد و رسیدگی چندین ساله آن هنوز منجر به نتیجه نشده و مردم و مالباختگان همچنان منتظر رسیدگی و احقاق حقوق خود و برگشت سرمایه ها و سپرده ها و سود سهام خود بوده و هستند.

اما سوالات مهمی را باید در اینجا از مسئولان امر پرسید:

آیا براستی پرونده سازی سفارشی و نهایتا محکوم کردن و صدور حکم ناعادلانه برای یک خبرنگار در اولویت کاری مسئولان مدعی عدالت و قانون است یا برخورد با فساد و تخلفات مالی یک موسسه که مسئولان آن با مرتکب شدن به تخلفات بیشمار ، موجبات تضییع  حقوق سپرده گذاران و مردم شده اند؟! آیا با این رویه و بدعت زشت، فساد در کشور مهار خواهد شد یا برعکس به گسترش فساد در کشور دامن زده و نهایت امر حقوق اقتصادی و اجتماعی مردم را نقض و پایمال کرده و خواهد کرد!؟ با این کارها و اقدامات برخی مسوولان امر می توان گفت که:

« " آیا در ایران آزادی قلم و مطبوعات وجود دارد یا نه ؟!"»




آچار سؤزلر : خبرنگار, روزنامه نگار, مرند و تبریز, اروج امیری جلب, اروج امیری بازداشت,