هارای نیوز

خبری - تحلیلی

دستگیری یکی از مظنونان حملات تروریستی پاریس؛ مرد باکلاه دستگیر شد / خبر اول هارای نیوز @sahandnews

+0 به یه ن / بپسند

خبر اول هارای نیوز @sahandnews

دستگیری یکی از مظنونان حملات تروریستی پاریس؛ مرد باکلاه دستگیر شد




یکی از مظنونان حمله چهار ماه پیش پاریس دستگیر شد.

هارای نیوز - یک منبع آگاه به شبکه "بی اف ام تی وی" و "فرانس انفو" فرانسه گفته است که محمد ابرینی، یکی از مظنونان حملات تروریستی نوامبر سال قبل در پاریس، روز جمعه در بروکسل پایتخت بلژیک دستگیر شده است.

به گزارش خبرنگار هارای نیوز به نقل نیلوفر پورابراهیم؛ خبرنگار صدای آمریکا در پاریس، محمد ابرینی دوست دوران کودکی صلاح عبدالسلام،‌ دیگر مظنون حملات پاریس که ۱۳۰ کشته بر جای گذاشت، چند روز پیش از آن همراه او در یک پمپ بنزین مشاهده شده بود.

پلیس بلژیک می‌گوید در جریان عملیات امروز اشخاصی را در ارتباط با حملات پاریس و بروکسل دستگیر کرده‌ است؛ اما هنوز تایید نکرده که ابرینی در میان دستگیرشدگان باشد.

اخبار تایید نشده‌ای در رسانه‌های فرانسوی منتشر شده‌ که مهاجم سوم فرودگاه زاونته در بروکسل، موسوم به مرد کلاه به سر، همان محمد ابرینی ۳۱ ساله است.

دستگاه قضایی بلژیک روز پنجشنبه ویدئویی را منتشر کرد که در آن مسیر طی شده توسط مهاجم سوم فرودگاه زاونته، موسوم به مرد کلاه به سر، در آن نشان داده شده بود، و از شهروندان خواسته بود در شناسایی این فرد به پلیس کمک کنند.

در صورت تایید این اخبار، دستگیری امروز می‌تواند موفقیت عمده‌ای برای دستگاه امنیتی بلژیک باشد که پس از حملات تروریستی ۲۲ مارس (اوایل فروردین ماه) در بروکسل مورد انتقاد قرار گرفت.

حملات بروکسل چهار روز پس از دستگیری صلاح عبدالسلام، کسی که دو روز قبل از حملات ۱۳ نوامبر پاریس همراه محمد ابرینی در حال رانندگی به سمت آن شهر مشاهده شده بود، رخ داد.

محمد ابرینی ملیت بلژیکی مراکشی دارد و از او به عنوان شکل دهنده این سلول تروریستی یاد می‌شود. او در سال ۲۰۱۵ به همراه صلاح عبدالسلام به سوریه سفر کرده بود. آنها در محله مولنبک بروکسل بزرگ شده‌اند.

نیروهای امنیتی بلژیک روز جمعه از دستگیری یک مظنون دیگر حملات بروکسل خبر دادند. عقیده بر این است که او، پیش از آن که خالد البکراوی جلیقه انفجاری خود را در ایستگاه مترو منفجر کند، همراه او دیده شده است.



آچار سؤزلر : sahandnews, حملات تروریستی پاریس, دستگیر شد, فرانسه و بروکسل, 2016, هارای نیوز,