هارای نیوز

خبری - تحلیلی

مدیر عامل ارس: امکان صادرات محصولات کشاورزی ارس از فرودگاه نخجوان فراهم است

+0 به یه ن / بپسند

کانال خبری سهند@Reklamsahand

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس :

امکان صادرات محصولات کشاورزی ارس از فرودگاه نخجوان فراهم است / لزوم توجه به تحقیقات و ترویج کشاورزی مد


هارای نیوز - مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس در نشست با معاون امور باغبانی وزارت کشاورزی گفت : تا آماده شدن فرودگاه ارس ، صادرکنندگان می توانند از امکانات فرودگاه جمهوری خود مختار نخجوان برای صادرات محصولات کشاورزی استفاده کنند .



به گزارش هارای نیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس ، محسن خادم عرب باغی در این نشست گفت : 5300 هکتار اراضی کشاورزی مرغوب در محدوده یک منطقه به مرکزیت جلفا واقع شده که 1838 هکتار آن در قالب دشت گردیان ، بیش از140هکتار در قالب سایت گلخانه ای به بهره برداری رسیده است.

وی افزود : در حدود 100 هکتار از اراضی کشاورزی در دشت گلفرج بصورت آزمایشی زیر کشت رفته و بیش از 1800 هکتار از اراضی تجهیز و آماده کاشت است .

عرب باغی با اشاره به اینکه در حدود 1400 هکتار از اراضی در اولویت تجهیز و آماده سازی است افزود : 18 هزار هکتار از اراضی مرغوب و حاصلخیز محدوده قلی بیگلو نیز جز اراضی پایاب سد خدآفرین محسوب می شود که مستعد توسعه کشاورزی و صنایع وابسطه به آن است .

عرب باغی ضمن تاکید بر تولید محصولات کشاورزی صادراتی ، تصریح کرد : شرایط لازم برای رونق و توسعه صنعت کشاورزی در ارس فراهم است .

وی افزود : یکپارچه سازی اراضی کشاورزی و آموزش روشهای کشاورزی مدرن به فعالین این عرصه و حرکت به سمت کشاورزی مدرن و پیشرفته تنها راهکار بالا بردن بهره وری صنعت کشاورزی در کشور است .



آچار سؤزلر : فرودگاه نخجوان, هارای نیوز, منطقه آزاد راس,