هارای نیوز

خبری - تحلیلی

تولید برندهای معتبر دنیا در ارس هدف ماست

+0 به یه ن / بپسند

تولید برندهای معتبر دنیا در ارس هدف ماست

هارای نیوز - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در نشست مطبوعاتی با رسانه های استان زنجان، گفت: تولید برندهای معتبر دنیا هدف ما برای رونق اقتصاد در ارس است.



به گزارش هارای نیوز ، محسن خادم عرب باغی با بیان اینکه ارس بواسطه موقعیت ویژه و ارتباطات بین المللی مورد استقبال سرمایه گذاران داخلی و خارجی قرار گرفته است، گفت: هیات های اقتصادی و سفرای خارجی متعددی برای حضور در این منطقه و همکاری مشترک وارد مذاکره شده اند.

وی افزود: شرط مهم ما برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی تولید محصول با کیفیت و مطابق با استانداردهای جهانی برای صدور و حضور در بازارهای بین المللی است.

عرب باغی در این نشست از ایجاد تحول در حوزه های زیرساختی ارس خبر داد و گفت: برای سهولت تردد گردشگران و همچنین تسریع در حمل و نقل کالا زیرساخت های حمل و نقلی ارس در بخش های جاده ای، ریلی و فرودگاهی در حال تحول اساسی است.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر سرمایه گذاری های صورت گرفته در ارس، گفت: هم اکنون 325 شرکت تولیدی و صنعتی در حال احداث بوده و 310 شرکت نیز در حوزه تولید، صنعت و صادرات فعال می باشد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس افزود: 46 پروژه عمرانی، زیربنایی، تولیدی، گردشگری و فرهنگی در بهمن ماه سالجاری با یک هزار و 656 میلیارد ریال در منطقه آزاد ارس افتتاح و کلنگ زنی می شود.
وی یکی از اهداف منطقه آزاد ارس را استفاده از مزیت های جغرافیایی موجود عنوان کرد و با بیان اینکه سایت دهکده ورزشی بزودی کلنگ زنی می شود، گفت: به دلیل موقعیت استراتژیک ارس سایت دهکده ورزشی برای راه اندازی مجموعه های بین المللی ورزشی و برگزاری مسابقات بین المللی آماده می شود از سرمایه گذاران این حوزه نیز استقبال می کنیم.

وی در جمع خبرنگاران استان زنجان نقش رسانه ها در تبیین واقعیت ها را مهم ارزیابی کرد و گفت: تبلیغات رسانه ای در مناطق آزاد اصل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

عرب باغی کمبود مراکز تحقیقاتی و شرکت های دانش بنیان را خلاء بزرگ در مسیر توسعه و پیشرفت ایران دانست و با بیان اینکه از کارهای تحقیقاتی کارآمد بصورت جدی استقبال می کنیم، بر لزوم گسترش تحقیق و پژوهش در کارخانه ها و آشنایی با آخرین تحولات جهان تاکید کرد.

وی در پایان از فعالیت 32 شرکت تولیدی خارجی در ارس خبر داد و گفت: سرمایه گذاری های مشترک ایرانی و خارجی و یا صد درصد خارجی با هدف تولید کالاهای معتبر جهان در منطقه آزاد ارس مورد حمایت بوده و در این راستا تعامل ها و جلسه های مختلفی با سفرا و سرمایه گذاران اروپایی و آسیایی انجام داده ایم.
جمعی از فعالان رسانه ای استان زنجان با حضور در منطقه آزاد ارس از بخش های مختلف صنعتی، تجاری، گردشگری این منطقه بازدید کردند.
سایت ارس

آچار سؤزلر : تولید برندهای دنیا, اخبار منطقه آزاد ارس, هارای نیوز,