هارای نیوز

خبری - تحلیلی

درگیری شدید بین آزربایجان و ارمنستان اشغالگر / telegram.me/sahandnews2

+0 به یه ن / بپسند
درگیری شدید بین آزربایجان و ارمنستان اشغالگر / کانال سهند نیوز telegram.me/sahandnews2

هارای نیوز - درگیری شدیدی بین ارتش آزربایجان و ارمنستان اشغالگر در خط مقدم جبهه رخ داده است. ارمنی های افراطی شب گذشته چند روستای آزربایجان را با خمپاره و توپ مورد هدف قرار داده است. ارتش آزربایجان پاسخ قاطعانه ای به ارمنی های اشغالگر داده است.


به گزارش هارای نیوز به نقل از اخبار رسانه ، شامگاه گذشته نظامیان ارمنستان اشغالگر، چند روستا و مواضع ارتش آزربایجان را با خمپاره مورد هدف قرار داده که ارتش آزربایجان نیز پاسخ این گستاخی ارمنی ها را با آتش متقابل پاسخ داده است.

در اثر آتش خمپاره ای ارمنی های افراطی به روستای قاراغاجی در منطقه تَرتَر، یک غیرنظامی آزربایجان به نام جلال رحیم اف به شهادت رسیده و هر دو پای فرزند وی نیز قطع شده است.

اهالی این روستا درباره زمان آتش ارمنی های وحشی، گفتند که "از ساعت ۴ صبح امروز شنبه ۲ آوریل، ارمنی ها دست کم ۱۰ خمپاره به سمت روستایمان شلیک کردند که دو خمپاره به حیات یک خانه اصابت کرد و دیگر خمپاره ها به اطراف روستا برخورد کردند. شلیک گلوله و خمپاره دو طرفه بود، صدای شلیک از خط مقدم جبهه به وضوح شنیده می شد".

در این راستا، وزارت دفاع آزربایجان با صدور بیانیه ای ضمن تأیید این خبر، اعلام کرده است:" رژیم جنایتکار ارمنستان به دلیل شکست های نظامی اخیر خود و در جهت تلافی شمار زیاد هلاک شدگان نظامی و منهدم شدن تجهیزات نظامی خود، اقدامات خرابکارانه را آغاز کرده است. شب گذشته از تمامی نقاط جبهه، مواضع مان را با سلاحهای سنگین، خمپاره و توپخانه خود زیر آتش گرفته شد. به سمت برخی مناطق مسکونی در نزدیکی جبهه  که غیرنظامیان در آنجا ساکن هستند نیز شلیک شد".

بنا به اعلام وزارت دفاع آزربایجان، ارتش این کشور اقدام مقابله به مثل انجام داده و مواضع نظامی ارمنی های افراطی زیر آتش گرفته است. برخی خبرهای غیر رسمی از کشته شدن شمار زیادی از نظامیان ارمنی حکایت دارد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد تا کنون ۴ قطعنامه علیه ارمنستان صادر کرده است و این کشور بعنوان اشغالگر معرفی شده است. در قطعنامه های صادره، از ارمنستان خواسته شده تا خاک آزربایجان را بدون قید شرطی فوراً ترک کند. اما ارمنستان با کمک روسیه و جمهوری اسلامی ایران به هیچ یک از این قطعنامه ها اهمیتی نداده است.


آچار سؤزلر : هارای نیوز, جنگ, کانال سهند نیوز, ارمنستان آزربایجان,