هارای نیوز

خبری - تحلیلی

کانال سهند نیوز https://telegram.me/sahandnews2 آزادسازى مناطق تحت اشغال ارمنستان توسط نیروهاى آذربایجان

+0 به یه ن / بپسند

کانال سهند نیوز https://telegram.me/sahandnews2

آزادسازى مناطق تحت اشغال ارمنستان توسط نیروهاى آذربایجان



هارای نیوز - نیروهای ارمنی مواضع ارتش آذربایجان را به صورت پیوسته هدف قرار دادند.

بنا به گزارش هارای نیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی، ارتش آذربایجان برای تأمین امنیت جانی غیرنظامیان مناطق آغ دره، ترتر، آغدام، خوجاوند و فضولی اقدام به انجام عملیات کرد. در این عملیات منطقه مسکونی سیسولان و تپه های اطراف روستای تالیش که امنیت شهرهای گورانبوی و نفتالان را به خطر می انداخت، از نیروهای ارمنی پاکسازی شد.

نیروهای ارمنی مواضع آذربایجان را مورد هدف قرار داد که در نتیجه آن چندین غیر نظامی کشته و زخمی شدند. ارتش آذربایجان نیز در پاسخ به حملات، عملیاتی را در مناطق آغ‌دره، ترتر، آغ‌دام، خواجه‌وند و فضولی جهت تامین امنیت جان غیرنظامیان آغاز نمود.

ارتش آذربایجان مناطق دارای اهمیت استراتژیک را بازپس گرفت.

در نتیجه این عملیات، نیروهای آذربایجان به مواضع ارمنی وارد شده و برخی از مناطق  استراتژیک و مسکونی را از دست نیروهای ارمنی بازپس گرفتند.

در این راستا، نیروهای آذربایجان، مناطق اطراف روستای تالش و منطقه مسکونی سیسولان که تهدیدی برای شهرهای گورانبوی و نفت‌آلان محسوب می‌شد را از وجود نظامیان ارمنی پاک ساختند.

در همین چارچوب، ارتش آذربایجان، تپه له‌له که از لحاظ امنیت شهر هورادیز در منطقه فضولی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، تحت کنترل خود درآورده و در تمامی مناطق بازپس‌گرفته شده خط دفاعی تشکیل و مواضع را تقویت کردند.

وزارت مذکور با اعلام انهدام ۶ تانک و ۱۵ توپ جنگی متعلق به ارتش ارمنستان، از کشته و زخمی شدن بیش از ۱۰۰ سرباز ارمنی در نتیجه این عملیات خبر داد.

مطابق این بیانیه، ۱۲ سرباز آذربایجانی نیز در نتیجه این عملیات به شهادت رسیده، ۱ بالگرد مدل Mi-۲۴ بدست نیروهای ارمنی سرنگون شده و یک دستگاه تانک نیز به دلیل انفجار مین از کار افتاده است.

آذربایجان بار دیگر هشدار داد که "در صورت نقض مجدد آتش‌بس از سوی ارمنستان، این کشور ضربات سنگینی را متحمل خواهد شد".

https://telegram.me/sahandnews2


آچار سؤزلر : هارای نیوز, تحت اشغال, آزادسازی مناطق, ارتش آزربایجان, sahandnews2, کانال سهند نیوز,