هارای نیوز

خبری - تحلیلی

این بار ، اروج امیری توسط دادگستری كل استان آذربایجان شرقی! احضار شد!

+0 به یه ن / بپسند
سال 1393 ، سالی پر از احضاریه برای یك روزنامه نگار آذربایجانی

این بار ، اروج امیری توسط دادگستری كل استان آذربایجان شرقی! احضار می شود !

هارای نیوز :  سال 1393 ، سالی پر از احضاریه برای اروج امیری؛ روزنامه نگار آذربایجانی محسوب می شود تا جایی كه وی از اول امسال سه بار توسط مراجع قضایی شهرستان مرند و استان احضار  شده است و  این بار وی،  توسط دادگستری كل استان آذربایجان شرقی! احضار می شود!

به گزارش هارای نیوز ، اروج امیری؛ روزنامه نگار و وبلاگ نویس مستقل و منتقد در پی شكایت مجید دلدار مدیر عامل زندانی تعاونی اعتبار فرهنگیان مرند ،  برای سومین بار بخاطر افشاگری ها و دفاع از حقوق مردم مرند و 35 هزار سپرده گذار نگون بخت و مظلوم احضار می شود...!!

این وبلاگ نویس مستقل و منتقد افزود: امروز همزمان با حلول ماه مبارك رمضان! ،  یك شنبه ، حدود ساعت 13 ظهر احضاریه ای به دست اینجانب رسید و در آن احضاریه تاریخ حضور به تاریخ 01 / 05 / 1393 روز چهارشنبه ، ساعت 9 قید شده است.

وی با انتقاد از این رویه قضایی مبنی بر ارسال احضاریه ها در اول ماه مبارك رمضان برای یك روزنامه نگار تصریح كرد: در حالی كه ماه رمضان، ماه بركت، خیر ، بخشش و صلح و آرامش و امنیت، عبادت و بندگی خداست، اما دادگستری استان برای روزنامه نگار مرندی در این ماه مبارك احضاریه می فرستد كه جای بسیار تاسف و تعجب است!

وی در ادامه می گوید: البته این برای اولین بار نیست و احضاریه ها معمولا برای بنده اكثرا یا در روزهای عید و یا در روزهای ماه مبارك رمضان و محرم و ... صادر می شود و این امر بیشتر به منظور ایجاد فشار روحی برای متهمی كه اصل بر برائت است، تلقی می شود. باید این گونه سوال كرد كه آیا برای آقایان محترم، فوریت صدور احضاریه به یك روزنامه نگار آنقدر مهم بوده است كه آنهم در اول ماه مبارك رمضان حتما باید ارسال شود...
 
 این در حالی است كه متهم اصلی پرونده ، مدیر عامل تعاونی اعتبار فرهنگیان مرند كه یك سال است مردم را گرفتار سوء مدیریت و تخلفات خود كرده است و با پرداخت وامهای خلاف مقررات بانكی جمهوری اسلامی ایران یك موسسه فرهنگی و مالی را ورشكست كرده است، در زندان به سر می برد و هنوز مردم مرند به حق خود نرسیده اند و هنوز پس از یكسال پرونده وی به نتیجه نهایی ختم نشده است!

این روزنامه نگار با بیان این كه از رفتن به دادگاه در موعد مقرر خودداری می كنم، اظهار داشت:
با توجه به این كه شعبه رسیدگی كننده طبق قانون مطبوعات باید دادگاه مطبوعات باشد و دادگاه باید به صورت علنی و با حضور هیئت منصفه تشكیل شود و به علت عدم درج و تعیین شعبه دادگاه مطبوعات در احضاریه دریافتی ، از رفتن به دادگاه بدون شعبه ! خودداری می كنم و منتظر می مانم تا احضاریه بعدی به دستم برسد و شعبه آن نیز مشخص شود و در آن زمان با وكیل قانونی خود به دادگاه خواهم رفت.


این وبلاگ نویس افزود: این احضاریه برخلاف سایر احضاریه ها، فاقد شعبه است و در آن شعبه ای تعیین نشده یا نوشته نشده فقط نوشته شده است : محل حضور : تبربز - ابتدای سربالایی ولیعصر - دادگستری كل استان آذربایجان شرقی.
و علت حضور شكایت مجید دلدار علیه شما و در پیامی خواستار شده و نوشته شده : در وقت مقرر جهت رسیدگی در این دادگاه !! حاضر شوید...
 

گفتنی است هنوز 35 هزار نفر نه به حق خود رسیده اند و نه كسی حاضر است حق شان را پرداخت نماید اما آن كه باید پاسخگو باشد لابد خبرنگار و روزنامه نگار است كه باید احضار شود و وقت گران خود را در دادگاه های شهرستان و مركز استان سپری كند و  این سومین بار است كه این روزنامه نگار توسط مراجع قضایی احضار می شود دو بار توسط شعبه اول بازپرسی مرند و این بار هم توسط دادگستری كل استان آذربایجان شرقی احضار می شود...

لابد با محاكمه امیری مردم به حق شان خواهند رسید و اگر نتیجه این باشد صد البته امیری حاضر است حتی به زندان برود اما مردم به حقش برسد.

این در حالی است كه حق مردم و سپرده های مردم در قالب وام های میلیادری به اشخاص خاص و سفارشی در مرند و تبریز پرداخت شده است. كسی نه سراغ وام گیرندگان میلیاردی می رود و نه كسی دنبال صادر كنندگان پرداخت دستور وام های بدون ضابطه و قانون.

 اما سراغ امیری زیاد می روند و از او زیاد بازجویی و بازخواست می كنند و می گویند چرا به مجید دلدار توهین و افترا كردید؟! اون آقا كاری كه نكرده ! و گناهی كه نكرده است! فقط پول صندوق ذخیره مردم را بین 200 نفر در قالب وام های 200 میلیونی ، 500 میلیونی ، یك میلیاردی ، 3 میلیاردی و ... 6 و نیم میلیاردی تقسیم كرده و شاید هم عادلانه تقسیم كرده باشد...!!! و بدین ترتیب 35 هزار نفر از سپرده گذاران و مردم مرند را آواره كوچه و خیابانها كرده است.

این در حالی است كه در خصوص رسیدگی به پرونده بزرگ مالی تعاونی اعتبار فرهنگیان و شفامهر و وضعیت حقوقی بیش از 50 هزار نفر ( آمار نهایی مجموع سپرده گذاران تعاونی فرهنگیان و شفامهر ) و اگر 50 هزار نفر را به یك خانواده سه نفری ضرب كنیم،  ( هر سپرده گذار را سرپرست یك خانواده جوانتر 3  نفری در نظر بگیریم)، آن وقت  می شود 150 هزار نفر. یعنی 150 هزار نفر از جمعیت 250 هزار نفری شهرستان مرند گرفتار این بحران و مشكل مالی هستند.

 و سوالی كه در اینجا مطرح است آیا برای رسیدگی به مشكل این 150 هزار نفر جمعیت پس از گذشت یكسال كه به علت طولانی شدن پروسه رسیدگی به تخلفات این پرونده ، بر بسیاری از مشكلات اجتماعی و اقتصادی و فردی و خانوادگی دیگری نیز دامن زده است، اقدام فوریتی و تدابیر جدی و اساسی صورت پذیرفته است و چرا این پرونده مثل بسیاری از پرونده هایی كه به حقوق مردم مربوط می شود پس از یكسال هنوز به نتیجه قابل قبول نرسیده است!
 این در حالی است كه افكار عمومی و مردم منتظر رسیدگی عادلانه به این پرونده نخلفات بزرگ مالی هستند و اما آیا اراده ای  برای حل این بحران و مشكل مردم وجود دارد...؟!

مردم پاسخ می دهند و قضاوت می كنند و می گویند بنا به دلایل مهم و پشت پرده ای كه وجود دارد اصلا اراده ای برای حل این مشكل وجود ندارد ....!