هارای نیوز

خبری - تحلیلی

معاون وزیر ارشاد: آزادی رسانه ها در چارچوب قانون گسترش می یابد

+0 به یه ن / بپسند

معاون وزیر ارشاد:

آزادی رسانه ها در چارچوب قانون گسترش می یابد


مطبوعات

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گسترش آزادی رسانه ها در چارچوب قانون، حمایت از روزنامه نگاران، تقویت مطبوعات محلی و استفاده از ظرفیت صنوف را از مهمترین برنامه های این معاونت در دولت یازدهم عنوان كرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی، حسین انتظامی در همایش مطبوعات و تبلیغات، برنامه ها و راهبردها گفت: این همایش فرصت مغتنمی برای حل برخی مشكلات و رفع ابهامات مسائل حوزه مطبوعات در استان ها در كنار تشریح راهبردهای جدید معاونت مطبوعاتی، رایزنی های كارشناسی و نقد و بررسی پیشنهادات جهت بهبود آیین نامه ها و دستورالعمل ها است.

وی با اشاره به سیاست های كلی دولت تدبیر و امید در پرهیز از آمارگرایی و برگزاری برنامه هایی برای نیل به آمار گرایی، تصریح كرد كه گسترش آزادی رسانه ها در چارچوب قانون، حمایت از روزنامه نگاران، تقویت مطبوعات محلی و استفاده از ظرفیت صنوف از مهمترین برنامه های معاونت مطبوعاتی در دولت یازدهم است.

انتظامی همچنین به روح حاكم بر سیاست های اقتصاد مقاومتی مبنی بر حركت درون زای متكی به مردم و اصناف اشاره و بر واگذاری امور به مردم تاكید كرد.

معاون وزیر ارشاد اضافه كرد: در معاونت مطبوعاتی برای استفاده از نظر اهالی رسانه و كارشناسان و اهل فن، آیین نامه ها و دستورالعمل های مختلف تسهیلاتی، نظارتی و … به صورت پیش نویس روی سایت معاونت قرار می گیرد تا ذی نفعان، متخصصان و دلسوزان حوزه رسانه درباره آن اظهار نظر كنند و بعد از تجمیع آراء و نظرات، جمع بندی نهایی به صورت قانونی ابلاغ و اجرا شود.

انتظامی در دفاع از جامعه روزنامه نگاران با تاكید مجدد بر بیمه خبرنگاران توسط رسانه ها و بنگاه های مطبوعاتی، گفت: یكی از علل اصلی آمار بالای تغییر شغل یا رسانه توسط خبرنگاران، نبود امنیت شغلی است كه بیمه خبرنگاران علاوه بر هویت بخشی به خبرنگار، ایجاد انگیزه مضاعف و تثبیت جایگاه حرفه ای آنها، این نقص را برطرف می سازد.

وی همچنین بر تقویت هر چه بیشتر نشریات محلی تاكید كرد و با اشاره به رویكردهای نوین رسانه ای گفت: تغییر كاربری رسانه ها با توجه به فضای آی سی تی و همچنین شبكه های اجتماعی، فرصتی است برای رسانه های محلی كه با پرهیز ار تقلید از رسانه های سراسری، كاركرد اصلی خود یعنی توسعه فضاهای محلی و شبكه سازی اجتماعی را تقویت كنند.

انتظامی همچنین با انتقاد از دیوان سالاری غیر كارشناسی در برخی حوزه ها، راه اندازی سامانه های جدید در حوزه مطبوعات و تبلیغات در معاونت مطبوعاتی را به عنوان روشی برای تسهیل امور مردم یاد كرد و این رویكرد را رویكرد كلی حاكم بر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست.

تاكید بر آمایش سرزمینی برای ارائه خدمات بهتر به اهالی فرهنگ و مردم، شفافیت در امور اجرایی، مراقبت های قانونی در حوزه نشریات و تسهیلات یارانه ای، مرور قوانین فعلی و بررسی دقیق مشكلات همراه با ارائه راهكارهای كارشناسی از دیگر محورهای سخنان انتظامی بود.

انتظامی این رویكرد معاونت مطبوعاتی را رویكرد كلی دولت یازدهم دانست و از مدیران مطبوعاتی در استان ها خواست با همین نگاه، امور استانی را اداره كنند.

خانه مطبوعات، یارانه مطبوعات، بیمه خبرنگاران، آگهی های دولتی، مشكلات آموزشی و برگزاری جشنواره های مطبوعاتی از جمله محورهای دیگر سخنان معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد بود.

در این نشست جمعی از مدیران و كارشناسان مطبوعاتی استان ها نیز به طرح نظرات و سوالات خود پرداختند. همچنین پنل های تخصصی «آموزش سامانه جامع رسانه های كشور، سامانه اعلام وصول، كارگاه آشنایی با نحوه توزیع یارانه مطبوعات، آشنایی با سامانه تبلیغ، آشنایی با سواد رسانه ای، بررسی مسائل كانونهای تبلیغاتی و ضوابط تبلیغات…» با حضور كارشناسان و معاونان و مدیران كل معاونت مطبوعاتی برگزار شد.


آچار سؤزلر : آزادی,