هارای نیوز

خبری - تحلیلی

استاندار آذربایجان شرقی: پیگیری ویژه نمایندگان مجلس برای افزایش بودجه عمرانی استان در سال94

+0 به یه ن / بپسند
استاندار آذربایجان شرقی تاكید كرد:
پیگیری ویژه نمایندگان مجلس برای افزایش بودجه عمرانی استان در سال 94

هارای نیوز : هفتمین نشست مشترك استاندار و مسوولان اجرایی آذربایجان شرقی و مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با محوریت بررسی وضعیت بودجه استان در لایحه بودجه سال 94 كشور برگزار شد.


به گزارش هارای نیوز ، دكتر اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی در این نشست خاطرنشان كرد: هرچند در لایحه بودجه سال 94، دولت در حد توان خود برای پروژه‌های عمرانی استان بودجه پیش‌بینی كرده، اما واقعیت این است كه نیازهای استان برای اتمام این پروژه‌ها بسیار بالاست و ارقام پیش‌بینی شده در بودجه جوابگوی این نیازها نیست.


آردینی اوخو -ادامه مطلب را بخوایند

آچار سؤزلر : آذربایجان, استاندار,

مدیر عامل منطقه آزاد ارس : بزودی احداث پروژه فرودگاه ارس آغاز می شود

+0 به یه ن / بپسند
با صدور مجوز های لازم: بزودی احداث پروژه فرودگاه ارس آغاز می شود

مدیر عامل منطقه  آزاد ارس :
بزودی احداث پروژه فرودگاه ارس آغاز می شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس گفت: مجوزهای لازم برای احداث فرودگاه ارس اخذ شده و بزودی عملیات اجرایی این پروژه آغاز می شود. به گزارش اداره كل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، محسن خادم عرب باغی با اعلام این خبر افزود: این فرودگاه در زمینی به مساحت 300 هكتار احداث می شود. وی افزود: فرودگاه ارس جزو پروژه های اولویت دار منطقه آزاد ارس برای سرعت بخشیدن به اهداف توسع...

اداره كل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، مهندس محسن خادم عرب باغی با اعلام این خبر افزود: طبق توافق با وزارت راه و شهرسازی، سهم سازمان منطقه آزاد ارس از اجرای پروژه بزرگراه مرند- جلفا 30 كیلومتر بوده كه تاكنون 11 كیلومتر آن به اتمام رسیده است.



آردینی اوخو -ادامه مطلب را بخوایند

سرهنگ علی طاحونی خبر داد: سارقین احشام در چنگ پلیس مرند

+0 به یه ن / بپسند
سرهنگ علی طاحونی خبر داد:
سارقین احشام در چنگ پلیس مرند

هارای نیوز :
فرمانده انتظامی شهرستان مرند گفت: سارقان حرفه‌ای احشام در شهرستان مرند پس از دستگیری به چهار فقره سرقت  احشام اعتراف كردند.

به گزارش هارای نیوز به نقل از سایت پیام مرند، علی طاحونی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: ماموران آگاهی شهرستان مرند، چندی پیش از سرقت احشام در اراضی یكی از روستاهای اطراف مرند ( گلین قیه) مطلع و موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.



آردینی اوخو -ادامه مطلب را بخوایند

سیطره مدیران ایرانی‌ بر غول اینترنتی دنیا

+0 به یه ن / بپسند
سیطره مدیران ایرانی‌ بر غول اینترنتی دنیا

خبرگزاری تسنیم: در قرن بیست و یكم شاهد ظهور قدرت‌های صفر و یكی در دنیا هستیم، قدرت‌هایی كه علی‌رغم بدیع بودنشان همچنان تحت نفوذ و تسلط ایرانی‌ها هستند.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، استعداد و نبوغ اهالی ایران زمین از قرن‌ها پیش به واسطه ظهور اندیشمندان و فلاسفه‌ به نام بر بشر خاكی پوشیده نبوده و نیست؛ امروز هم به واسطه همین پشتوانه قوی ملی میهنی شاهد تكیه افرادی از این مرز و بوم بر كلیدی و استراتژیك‌ترین جایگاه‌های تصمیم‌ساز در عصر اطلاعات هستیم.



آردینی اوخو -ادامه مطلب را بخوایند

آچار سؤزلر : دنیا,

حضرت امام ره : هیچكس حق ندارد جلوی قلم را بگیرد

+0 به یه ن / بپسند
نظر حضرت امام خمینی ( ره ) در مورد آزادی بیان و قلم:
هیچكس حق ندارد جلوی قلم را بگیرد

"آزادی" یكی از نعمتهای خدادادی است كه حضرت امام خمینی (ره) با توجه به دیدگاه خواص خود درباره جهان و انسان به آن باور داشته و بر این اساس آزادی جایگاه والایی در اندیشه امام پیدا می كند تا جایی كه آنرا یكی از بزرگترین نعمت ها می دانند ایشان در مورد آزادی بیان داشته اند:
«قانون اساسی می گوید ملتها باید آزاد باشند، ملت ایران باید مردمش آزاد باشند، مطبوعات باید آزاد باشد، هیچكس حق ندارد جلوی قلم را بگیرد.»

و نیز در جای دیگر می فرمایند:
« این ملت آزاد است به حسب قانون اساسی، به حسب شرع ملت آزاد است. قانون اساسی ملت را آزاد كرده»

یادداشتی با استفاده از بیانات مهم حضرت امام ره در مورد آزادی بیان و قلم در حال نگارش است...


آردینی اوخو -ادامه مطلب را بخوایند

نماینده مردم مرند و جلفا خبر داد : یام مرند ؛ پرباران ترین منطقه شهرستان مرند محروم از آب شرب

+0 به یه ن / بپسند
نماینده مردم مرند و جلفا خبر داد :
یام مرند ؛ پرباران ترین منطقه شهرستان مرند محروم از آب شرب

نماینده مرند 

 هارای نیوز : نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی گفت : متاسفانه یام یكی از پرباران ترین مناطق شهرستان مرند از آب شرب محروم است و مردم این منطقه با مشكلات زیادی مواجه هستند .

به گزارش هارای نیوز، دكتر محمد حسن نژاد نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی در جمع اهالی روستای نمونه گردشگری یام مرند گفت : بسیاری از روستاهای حوزه انتخابیه بنده دچار مشكلات عدید آب شرب هستند و باید با تانكر آبرسانی آب شرب به آنها صورت گیرد.



آردینی اوخو -ادامه مطلب را بخوایند

دادستان مرند: با هر گونه ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی ملی باغات بشدت برخورد قانونی خواهد شد

+0 به یه ن / بپسند
دادستان مرند:
با هر گونه ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی ملی باغات بشدت برخورد قانونی خواهد شد

هارای نیوز : دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مرند در مراسم تخریب ۶ واحد از ویلاهای مناطق ویژه باغات اراضی ملی مرند گفت: با هر گونه ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی ملی باغات منطقه بشدت برخورد قانونی خواهد شد.

 دادستان مرند
به گزارش هارای نیوز به نقل از آذر ارس، دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان مرند در مراسم تخریب و قلع و قمع ۶ واحد از ویلاهایی كه در مناطق ویژه باغات از اراضی ملی منطقه بصورت غیر مجاز احداث شده بود گفت: با توجه به اینكه عد ه ای از افراد سود جود و فرصت طلب سالهای قبل با خرید و فروش اراضی در مناطق خوش آب و هوا و گردشگری مناطق پیام، سیوان، كندلج، ملایوسف، زنوز، بناب مرند باعث تخریب اراضی ملی باغات و كشاورزی شده بودند.


آردینی اوخو -ادامه مطلب را بخوایند

آچار سؤزلر : ساز,

ممعاون استاندار: مساله وقف ریشه در فرهنگ دینی ما دارد

+0 به یه ن / بپسند

فرماندار ویژه مرند در دیدار رئیس و كاركنان اداره اوقاف و امور خیریه استان:

مساله وقف ریشه در فرهنگ دینی ما دارد

2


haraynews : معاون استاندار گفت: مساله وقف ریشه در فرهنگ دینی ما دارد.

به گزارش خبرنگار ما به نقل از azararas ، به مناسبت هفته وقف رئیس و كاركنان اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان با معاون استاندار وفرماندار ویژه شهرستان مرند دیدار كردند.



آردینی اوخو -ادامه مطلب را بخوایند

آچار سؤزلر : استاندار,

سید محمد خاتمی: اگر قدرت مورد نقد قرار نگیرد هم به دیكتاتوری می‌انجامد و هم به فسادهای بزرگ

+0 به یه ن / بپسند

سید محمد خاتمی:

اگر قدرت مورد نقد قرار نگیرد هم به دیكتاتوری می‌انجامد و هم به فسادهای بزرگ/ امنیت كشور را با ایجاد فضای امنیتی نمی‌توان تامین كرد


اگر قدرت مورد نقد قرار نگیرد هم به دیكتاتوری می‌انجامد و هم به فسادهای بزرگ/ امنیت كشور را با ایجاد فضای امنیتی نمی‌توان تامین كرد


هارای نیوز: برای آنكه از مسیر منحرف نشوید باید خود را به نقد مجهز كنید؛ نقد خود، نقد جامعه و نقد قدرت. اگر قدرت بی‌مهار باشد و مورد نقد قرار نگیرد هم به دیكتاتوری می‌انجامد و هم به فسادهای بزرگ. فسادهای بزرگ در متن قدرت‌هایی ایجاد می‌شود كه دست خود را باز می‌دانند و به كسی پاسخگو نیستند. 

رئیس جمهور اسبق كشورمان با بیان اینكه دانشجویان باید به نقد مجهز شوند و خود، جامعه و قدرت را نقد كنند گفت: نقد جامعه لازم است؛ آیا اندیشیده‌ایم كه اگر مردم سالاری می‌خواهیم، فرهنگ و زمینه این مردم سالاری در جان یكایك انسان‌های جامعه هست؟ چرا نیست و علت آن چیست؟



آردینی اوخو -ادامه مطلب را بخوایند

آچار سؤزلر : قدرت,

ممنوعیت مقامات از فشار علیه مطبوعات در قانون مطبوعات

+0 به یه ن / بپسند
ممنوعیت مقامات از فشار علیه مطبـوعات در قانــون  مطبوعات / محكومیت عاملان فشار به مطبوعات به انفصال دائم از خدمات دولتی


‌فصل سوم: حقوق مطبوعات

ماده 3 - مطبوعات حق دارند نظرات، انتقادات سازنده، پیشنهادها، توضیحات مردم و مسئولین را با رعایت موازین اسلامی و مصالح جامعه درج و‌به اطلاع عموم برسانند.


‌ماده 4 - هیچ مقام دولتی و غیر دولتی حق ندارد برای چاپ مطلب یا مقاله‌ای در صدد اعمال فشار بر مطبوعات بر آید و یا به سانسور و كنترل‌نشریات مبادرت كند.

تبصره 1 - متخلف از مواد (4) و (5) به شرط داشتن شاكی به حكم دادگاه به انفصال خدمت از شش ماه تا دو سال و در صورت تكرار به انفصال دائم از‌خدمات دولتی محكوم خواهد شد. (30/01/1379)



آردینی اوخو -ادامه مطلب را بخوایند

اولین سازمان مردم نهاد ، در حوزه حقوق شهروندی موفق به اخذ مجوز شد

+0 به یه ن / بپسند

انجمن مدافعان حقوق شهروندی تبریز به همت 9 حقوقدان زن تبریزی؛

اولین سازمان مردم نهاد ، در حوزه حقوق شهروندی موفق به اخذ مجوز شد


هارای نیوز: انجمن مدافعان حقوق شهروندی تبریز، اولین نهاد مردم نهاد در حوزه حقوق شهروندی در تبریز مجوز گرفت.

به گزارش هایار نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری تبریز ، مجوز قانونی برای سازمان مردم نهادی تحت عنوان انجمن مدافعان حقوق شهروندی تبریز  پس از طی مراحل قانونی وتصویب در هیئت نظارت بر سازمانهای مردم نهاد شهرستان تبریز صادر گردید

از اهداف این سمن مشاوره رایگان حقوقی برای اقشار آسیب پذیر جامعه و تلاش در راستای ارتقاءاطلاعات حقوقی شهروندان عزیز می باشد .در ضمن این انجمن به همت 9نفر از بانوان حقوقدان تبریزی تشكیل یافته است.




فرماندار تبریز: احیای دریاچه ارومیه نیازمند همكاری سازمانهای مردم نهاد و توجه دولت است

+0 به یه ن / بپسند

احیای دریاچه ارومیه نیازمند همكاری سازمانهای مردم نهاد و توجه دولت است



 
هارای نیوز : فرماندار شهرستان تبریز با اشاره به  شرایط بحرانی محیط زیست دریاچه ارومیه اظهار كرد: برای توسعه یافتگی هر كشور ، دولت بخش خصوصی و جامعه مدنی باید سازمان یافته و ضابطه مند دست به دست هم داده و با استعانت از علم و عمل معضلات گوناگون جامعه را حل كنند.


آردینی اوخو -ادامه مطلب را بخوایند

آچار سؤزلر : تبریز, دریاچه, ارومیه,

داستان هایی از جوانمردان از میرحسین دلدار ؛ محقق و نویسنده

+0 به یه ن / بپسند
 
داستان هایی از جوانمردان                                        محقق و نویسنده : میر حسین دلدار بناب

بیش از دودهه است كه در باره ی جوانمردان و عیّاران پژوهش می كنم و اوقات خود را خوش می دارم و از كارهای شیرینشان كام خود را شیرین می كنم. حاصل یك دهه ی اوّل تلاشم كتابی شد با عنوان « عیّاران در تاریخ ایران » كه سال 1384 در تبریز به دست انتشارات احرار چاپیده شد! از آن پس دوباره به كار تحقیق و مطالعه پرداختم و كار را از نو آغاز كردم، این بار موضوع گسترده تر شد و دایره ی آن تمام جوانمردان را با هر عنوان و نامی اعم از ؛ قتیان، عیّاران، لوطی ها، داش مشدی ها، قوچی ها، آلوفته ها، شوالیه ها، سامورایی ها، نینجاها، اخی ها، قلندرها . .. را در بر گرفت.


آردینی اوخو -ادامه مطلب را بخوایند

هشدار معاون استاندار آذربایجان شرقی به ساخت ویلا های غیر مجاز

+0 به یه ن / بپسند

هشدار معاون استاندار آذربایجان شرقی به ساخت ویلا های غیر مجاز ویژه باغات و طرح كشاورزی

0

هارای نیوز : فرماندار ویژه مرند گفت: متاسفانه در چندین سال گذشته به علت عدم رعایت برخی افراد سود جو و فرصت طلب ، اراضی ویژه باغات در مناطق گردشگری و خوش آب و هوای سیوان ، پیام ( یام ) ، ملا یوسوف ، كندلج ( كوللو )  به صورت غیر مجاز تخریب و اقدام به ویلا سازی نموده اند.



آردینی اوخو -ادامه مطلب را بخوایند

آچار سؤزلر : استاندار, آذربایجان,

توسعه كمی و كیفی سازمانهای مردم نهاد از اهداف دولت تد بیر و امید است

+0 به یه ن / بپسند

معاون فرماندار مرند در چهارمین دوره انتخابات سازمانهای مردم نهاد در هیات نظارت :

توسعه كمی و كیفی سازمانهای مردم نهاد از اهداف دولت تد بیر و امید است


1

هارای نیوز : معاون فرماندار مرند گفت: توسعه كمی و كیفی سازمانهای مردم نهاد (سمن ها ) از اهداف دولت تد بیر و امید است. 

به گزارش هایار نیوز به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان مرند ، چهارمین دوره انتخابات سازمانهای مردم نهاد در هیات نظارت بر سازمانهای مردم نهاد شهرستان با حضور نمایندگان سازمان ها به ریاست اصغر پور معاون فرماندار برگزار شد . اصغر پور معاون فرماندار اظهار داشت: توسعه كمی و كیفی سازمانهای مردم نهاد (سمن ها ) از اهداف دولت تد بیر و امید است.



آردینی اوخو -ادامه مطلب را بخوایند