هارای نیوز

خبری - تحلیلی

نماینده مردم مرند و جلفا خبر داد : یام مرند ؛ پرباران ترین منطقه شهرستان مرند محروم از آب شرب

+0 به یه ن / بپسند
نماینده مردم مرند و جلفا خبر داد :
یام مرند ؛ پرباران ترین منطقه شهرستان مرند محروم از آب شرب

نماینده مرند 

 هارای نیوز : نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی گفت : متاسفانه یام یكی از پرباران ترین مناطق شهرستان مرند از آب شرب محروم است و مردم این منطقه با مشكلات زیادی مواجه هستند .

به گزارش هارای نیوز، دكتر محمد حسن نژاد نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی در جمع اهالی روستای نمونه گردشگری یام مرند گفت : بسیاری از روستاهای حوزه انتخابیه بنده دچار مشكلات عدید آب شرب هستند و باید با تانكر آبرسانی آب شرب به آنها صورت گیرد.

دكتر حسن نژاد با بیان اینكه معضل بحران آب در شهرستان مرند فقط یك مقوله نیست بلكه تبعات منفی بسیاری دارد افزود: از جمله تبعات معضل بحران آب مهاجرت مردم به سایر مناطق است.

عضو كمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : اوایل سال جاری كه به روستاها می رفتیم به منطقه نمونه گردشگری یام مرند آمدیم ، اما شرمنده این مردم عزیز بودیم چرا كه آب شرب آنها تامین نشده بود و این روستائیان همچنان با مشكلات جدی روبرو هستند .

وی در ادامه با اشاره به اینكه هیچ غیر ممكنی ، غیر ممكن نیست افزود : همه دست در دست هم دادند تا مشكلات حل شود و در جهت تامین آب شرب منطقه گردشگری یام مرند نیز پیگیر حل مشكل این مشكل مهم و اساسی هستم و در این خصوص نیز برای مجتمع آب رسانی پیام و سیوان مرند اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان مصوب شده است و از آنجائیكه اعتبار نیز برای تامین آب شرب وجود دارد و باید طرح ابرسانی این مناطق اجرایی شود .

دكتر حسن نژاد در ادامه با اشاره به مشكلات اهالی با منابع طبیعی نیز گفت : در خصوص مشكلات فی مابین اهالی و اداره منابع طبیعی نیز مقرر گردیده است بررسی ویژه ای صورت پذیرد .

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی تاكید كرد : طبق توافقاتی كه با رئیس سازمان دهیاری ها و شهرداری های كشور انجام شده تصمیماتی اتخاذ شده كه ۲٫۵ برابر سال قبل بودجه تخصیص و همچنین قیر رایگان و ماشین آلات در سطح مورد نیاز تحویل دهیاری های حوزه انتخابیه بنده داده شود تا جهت آسفالت معابر روستاها مورد استفاده قرار گیرد.

وی در ادامه افزود : همه باید تلاش كنیم تا جایگاه روستای نمونه گردشگری پیام مرند را همانطوری كه شایسته این منطقه است برسانیم .

دكتر حسن نژاد با اشاره به مشكلات راه آهن كه در مسیر این روستا واقع شده است گفت : اگر راه آهن حذف شود چه بسا مشكلات این روستا نیز حل خواهد ، اما مطالعاتی در خصوص احداث تونل در این مسیر در حال انجام است .

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینكه از هیچ كمكی برای اجرای طرح گردشگری یام مرند دریغ نخواهم كرد ، افزود : برای واگذاری كاروانسرای عباسی یام مرند دو سال بود پیگیر این قضیه بودم كه البته اسامی دیگری نیز برای تحویل این كاروانسرا كه اعلام آمادگی كرده بودند وجود داشت و خوشبختانه كاروانسرا فوق به مزایده گذاشته شد و شهرداری مرند نیز برنده مزایده شد كه امیدواریم شهرداری كارهای آماده سازی این كاروانسرا را بعد از تحویل گرفتن و همچنین بهره برداری انجام دهد.

منبع:  آذر ارس