هارای نیوز

خبری - تحلیلی

دادستان مرند: با هر گونه ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی ملی باغات بشدت برخورد قانونی خواهد شد

+0 به یه ن / بپسند
دادستان مرند:
با هر گونه ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی ملی باغات بشدت برخورد قانونی خواهد شد

هارای نیوز : دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مرند در مراسم تخریب ۶ واحد از ویلاهای مناطق ویژه باغات اراضی ملی مرند گفت: با هر گونه ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی ملی باغات منطقه بشدت برخورد قانونی خواهد شد.

به گزارش هارای نیوز به نقل از آذر ارس، دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان مرند در مراسم تخریب و قلع و قمع ۶ واحد از ویلاهایی كه در مناطق ویژه باغات از اراضی ملی منطقه بصورت غیر مجاز احداث شده بود گفت: با توجه به اینكه عد ه ای از افراد سود جود و فرصت طلب سالهای قبل با خرید و فروش اراضی در مناطق خوش آب و هوا و گردشگری مناطق پیام، سیوان، كندلج، ملایوسف، زنوز، بناب مرند باعث تخریب اراضی ملی باغات و كشاورزی شده بودند.

حسین فتاحی در ادامه افزود: این اقدام غیر قانونی موجب ازبین رفتن باغات و تبدیل آنها به ویلا  شده بود. و از طرفی چهره شهرستان  مرند را كه بعنوان نگین و باغ شهر آذربایجان شرقی معروف است  مخدوش نشان میداد و در برخی  موارد هم باعث ایجاد معضلات اجتماعی و فرهنگی در شهرستان تاریخی و مذهبی  مرند شده است، همچنین افراد سود جو با خرید و فروش املاك در محدوده كاربریهای اراضی كشاورزی و باغات یك منبع در آمد غیر مجاز را ایجاد كرده بودند .

وی ادامه داد: برا اساس احكام صادره دادگستری شهرستان مرند كه به تائید دادگاههای استان آذر بایجانشرقی نیز رسیده امروز ۶ واحد از این ویلاهای غیر مجاز قلع و قمع شدند و بقیه ویلا ها و ساخت و سازهای غیر مجاز كه در كاربری های ویژه باغات احداث شده در دستور كار مسئولین قضایی و اجرایی شهرستان می باشد .

دادستان دادسرای عمومی وانقلاب شهرستان مرند ضمن درخواست از كلیه افراد نسبت به رعایت قانون و حقوق شهروندی گفت: در صورت نیاز دستگاه قضایی با شدت برخورد  قانونی خواهد كرد.


آچار سؤزلر : ساز,