هارای نیوز

خبری - تحلیلی

ممعاون استاندار: مساله وقف ریشه در فرهنگ دینی ما دارد

+0 به یه ن / بپسند

فرماندار ویژه مرند در دیدار رئیس و كاركنان اداره اوقاف و امور خیریه استان:

مساله وقف ریشه در فرهنگ دینی ما دارد

2


haraynews : معاون استاندار گفت: مساله وقف ریشه در فرهنگ دینی ما دارد.

به گزارش خبرنگار ما به نقل از azararas ، به مناسبت هفته وقف رئیس و كاركنان اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان با معاون استاندار وفرماندار ویژه شهرستان مرند دیدار كردند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مرند ضمن تسلیت ایام ۲۸ و ۳۰ صفر و تبریك هفته وقف اظهار داشت: مساله وقف ریشه در فرهنگ دینی ما دارد .

فرماندار ویژه شهرستان با اشاره به وجود بقاع متبركه در شهرستان گفت: وجود بقاع متبركه در شهرستان ظرفیت خوبی برای فعالیتهای مذهبی و فرهنگی است و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود . ایشان در ادامه با اشاره به وضعیت امام زاده سید احمد مرند افزود : سازمان اوقاف و امور خیریه در بازسازی و ایجاد فضاهای مناسب جهت آسایش زائرین محترم اقدام نماید . 

كرمی در ادامه با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی وقف در بین مردم ابراز داشت: باید نگرش مردم به مسئله وقف تغییر كند و لازم است در این زمینه فرهنگ سازی صورت گیرد تا شاهد رشد موقوفات باشیم. وی در ادامه گفت: باید جهت فرهنگ سازی و تشویق مردم به امر وقف سازمان اوقاف و امور خیریه با برگزاری مراسماتی از واقفان تقدیر نماید . ایشان خاطر نشان شدند: یكی از كارهایی كه سازمان اوقاف می‌تواند برای ترویج مسأله فرهنگ داشته باشد از بین بردن شبهات در بین مردم است. كرمی افزود : ما هرچه قدر در راستای ترویج فرهنگ وقف، آسیب شناسی و اطلاع‌رسانی بیشتری داشته باشیم موفق‌بوده و هر اندازه ما شفافیت سازی و اطلاع رسانی دقیق تر داشته باشیم موفق تر خواهیم بود. 

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گفت: ساختار وقف باید مردمی باشد و مردم باید خود از كارهای وقف حمایت كنند و نباید وقف دولتی شود و اگر وقف دولتی شود مردم دیگر وقف نخواهند كرد . وی افزود : واقفان باید نیازهای امروز جامعه را مد نظر داشته باشند ودر عرصه پزشكی ، سلامت ، بهداشت ، حمایت از بیماران و موارد منطبق با نیاز های جامعه وارد عمل شوند . در ادامه حجت الا سلام جباری رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان به ارائه گزارشی ازعملكرد و وضعیت این سازمان پرداخت. 

1



آچار سؤزلر : استاندار,