هارای نیوز

خبری - تحلیلی

دلایل بازداشت سومین عضو شورای شهر تبریز مشخص شد/ کانال سهند نیوز : https://telegram.me/sahandnews2

+0 به یه ن / بپسند

کانال سهند نیوز : https://telegram.me/sahandnews2

رئیس کل دادگستری استان:

دلایل بازداشت سومین عضو شورای شهر تبریز مشخص شد

هارای نیوز - رئیس کل دادگستری استان گفت: اعضای شورای شهر از مجموعه شهرداری و تعدادی از دلالان بیرون این مجموعه احضار و برای آنهایی که اتهام متوجه شان بود، قرار بازداشت صادر شد.

دلایل بازداشت سومین عضو شورای شهر تبریز مشخص شد

به گزارش هارای نیوز به نقل زا خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضاییه، حکمتعلی مظفری گفت: سومین عضو شورای شهر تبریز و یکی از معاونین شهردار تبریز بازداشت شدند.


آردینی اوخو -ادامه مطلب را بخوایند

آچار سؤزلر : بازداشت شورای تبریز, دادگستری استان, هارای نیوز, کانال سهند نیوز 2,

ر ییس ستاد انتخابات استان: دولت در کمال بی‌طرفی انتخاباتی سالم و شفاف برگزار می‌کند

+0 به یه ن / بپسند

ر ییس ستاد انتخابات استان:

دولت در کمال بی‌طرفی انتخاباتی سالم و شفاف برگزار می‌کند

هارای نیوز - رییس ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی با اشاره به اهتمام دولت در برگزاری انتخاباتی با شکوه گفت: دولت درکمال بی طرفی انتخاباتی سالم، شفاف را با امنیت کامل برگزار می کند.


سعید شبستری در جلسه شورای اداری شهرستان مرند با اشاره به اهمیت و حساسیت انتخابات پیش رو اظهارکرد: حضور پرشکوه مردم در انتخابات موجب اقتدار و عزت نظام جمهوری اسلامی ایران است و برهمین اساس دشمنان ایران منتظر این رویداد بزرگ هستند.



آردینی اوخو -ادامه مطلب را بخوایند

آچار سؤزلر : انتخابات مجلس, هارای نیوز,

استاندار آذربایجان شرقی:22 بهمن همه می‌آیند

+0 به یه ن / بپسند

استاندار آذربایجان شرقی:

انقلاب اسلامی متعلق به همه مردم است/ 22 بهمن همه می‌آیند

هارای نیوز - استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که مردم صاحبان انقلاب اسلامی هستند، گفت: 22 بهمن روز حضور همه مردم با همه تفکرات و سلایق سیاسی، اعتقادی و قومی است.



دکتر اسماعیل جبارزاده در گفت‌وگو با خبرنگاران، با تبریک فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: مردم همیشه در صحنه آذربایجان شرقی ثابت کرده‌اند که هر سال باشکوه‌تر از سال قبل در مراسم دهه فجر حضور می‌یابند و امسال نیز چنین بوده است.


آردینی اوخو -ادامه مطلب را بخوایند

آچار سؤزلر : 22 بهمن, هارای نیوز,

موارد مجاز و غیرمجاز تبلیغات کاندیداها و طرفداران آنها

+0 به یه ن / بپسند

مسوول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات آذربایجان‌ شرقی اعلام کرد:

موارد مجاز و غیرمجاز تبلیغات کاندیداها و طرفداران آنها

مسوول کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات ستاد انتخابات آذربایجان ‌شرقی بر لزوم رعایت اخلاق‌محوری و قانونمداری در تبلیغات کاندیداها تاکید کرد.

.


هارای نیوز - جواد آهنگری در گفت‌و‌گو با خبرنگاران، اظهار داشت: نامزدها و طرفداران آنها باید بکوشند تنها به تبلیغ توانمندی‌های خویش و ظرفیت‌های موجود جامعه پرداخته و از اتهام‌زنی و تخریب متقابل دیگر کاندیداها جدا بپرهیزند.



آردینی اوخو -ادامه مطلب را بخوایند

آچار سؤزلر : هارای نیوز, انتخابات,

استاندار آذربایجان شرقی: سال 95، سال رونق ساخت و ساز در استان خواهد بود

+0 به یه ن / بپسند

استاندار آذربایجان شرقی:

سال 95، سال رونق ساخت و ساز در استان خواهد بود

هارای نیوز - استاندار آذربایجان شرقی از تصویب دو پرژه بزرگ عمرانی در کمیسیون ماده 5 استان خبر داد و گفت: با اجرای این پروژه‌ها تحول بزرگی در بخش مسکن و ساختمان استان اتفاق می‌افتد و ان‌شاءالله سال 95 سال رونق در بخش ساخت و ساز استان خواهد بود.



دکتر اسماعیل جبارزاده در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان آذربایجان شرقی، با اشاره به تصویب پروژه 27 هکتاری مجموعه تجاری، رفاهی و مسکونی و احیای 150 هکتار از محدوده پارک بزرگ تبریز در کمیسیون ماده 5 استان، افزود: زیربنای ساخت و ساز در این دو پروژه بالغ بر 1.5 میلیون متر مربع است که می‌تواند تحول بزرگی در بخش مسکن و ساختمان استان ایجاد کند.


آردینی اوخو -ادامه مطلب را بخوایند

آچار سؤزلر : استاندار آذربایجان, دکتراسماعیل جبارزاده, هارای نیوز, اخبار تبریز و استان,

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی فرمانداران را مسئول برخورد قرار داد آبیاری مزارع با آب‌های آلوده در اهر، هریس، بناب و مرند

+0 به یه ن / بپسند
معاون استاندار آذربایجان‌شرقی فرمانداران را مسئول برخورد قرار داد
آبیاری مزارع با آب‌های آلوده در اهر، هریس، بناب و مرند

هارای نیوز - معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی فرمانداران شهرستان‌ها را متولیان رسیدگی به

معضل آبیاری مزارع با آب‌های آلوده اعلام و گفت: در تعدادی از شهرهای استان مثل اهر، هریس، بناب و مرند این آلودگی مشهود است.



آردینی اوخو -ادامه مطلب را بخوایند

آچار سؤزلر : آبیاری مزارع فاضلاب, اهر مرند هریس بناب, هارای نیوز,

اکران فیلم سویوق به زبان ترکی در تبریز

+0 به یه ن / بپسند

اکران فیلم سویوق به زبان ترکی در تبریز




هارای نیوز - این روزها سینمای آذربایجان با ورود نسل جدیدی از کارگردان‌ها با سبک و سیاقی جدید جانی تازه گرفته، کارگردان‌هایی که قصد دارند امضای جدیدی به سینمای ایران اضافه کنند، فیلم‌های این نسل رنگ و بوی جدیدی دارد و دارای سبک متفاوتی است، شاید « سویوق » را بتوان اولین فیلم در این راستا دانست که توسط برادران ارک تولید شده و قرار است ۱۳ بهمن در سینما ناجی اکران شود



آردینی اوخو -ادامه مطلب را بخوایند

آچار سؤزلر : هارای نیوز, تبریز, اکران فیلم سویوق,

توضیحات فرمانداران: تجمع اعتراض آمیز شهرهای مختلف آذربایجان نسبت به توهین برنامه فیتیله با آرامش برگزار شد

+0 به یه ن / بپسند
توضیحات فرمانداران :
تظاهرات در شهرهای آذربایجان نسبت به توهین فیتیله با آرامش برگزار شد
 
هارای نیوز - دورنانیوز : بعد از توهین روز جمعه برنامه فیتیله در شبکه دوم سیما به مردم آذربایجان ؛ تجمع اعتراضی در این وادی در اکثر شهرهای تورک نشین کشورمان از جمله اورمیه . تبریز . زنجان . تهران. اردبیل و ... برگزار شد که خوشبختانه با خویشتنداری نیروی انتظامی این تجمعات با آرامش به پایان رسیدند.


به گزارش هارای نیوز به نقل از دورنانیوز، بعد از توهین روز جمعه برنامه فیتیله در شبکه دوم سیما به مردم آذربایجان ؛ تجمع اعتراضی در این وادی در اکثر شهرهای تورک نشین کشورمان از جمله اورمیه . تبریز . زنجان . تهران. اردبیل و … برگزار شد که خوشبختانه با خویشتنداری نیروی انتظامی این تجمعات با آرامش به پایان رسیدند.



آردینی اوخو -ادامه مطلب را بخوایند

آچار سؤزلر : هارای نیوز, اعتراض در آزربایجان,

نظراصلاح‌طلبان درباره استاندار آذرباجان شرقی / عملکرد ناموفق جبارزاده

+0 به یه ن / بپسند

نظراصلاح‌طلبان درباره استاندار آذربایجان شرقی / عملکرد ناموفق جبارزاده


هارای نیوز - رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات آذربایجان‌شرقی گفت: فعلا در مورد اینکه لیست واحد کاندیداهای انتخابات مجلس از سوی اصلاح‌طلبان آذربایجان‌شرقی نهایی شده، اظهار نظری ندارم.


به گزارش  هارای نیوز به نقل از تبریزنو ، سعیدپور شریفی در گفت‌وگو با خبرنگاران تصریح کرد: پشتوانه کاندیداهای اصلاح‌طلب، دولت پاک اصلاحات است.


آردینی اوخو -ادامه مطلب را بخوایند

آچار سؤزلر : هارای نیوز, استاندار آذرباجان, عملکردناموفق جبارزاد,

آزربایجان؛ باشین ساغ اولسون / درگذشت پدر جذامیان ایران

+0 به یه ن / بپسند
آزربایجان؛ باشین ساغ اولسون

درگذشت پدر جذامیان ایران


هارای نیوز - دورنانیوز: استاد دکتر محمدحسین مبین مشهور به پدر جذامیان ایران دیروز در سن 88 سالگی بر اثر کهولت سن، چشم از جهان فرو بست.


به گزارش هارای نیوز به نقل از دورنانیوز ، نویسنده شاعر و پزشک توانای معاصر آذربایجان، استاد دکتر محمد حسین مبین در سال ۱۳۰۶ شمسی در یکی از محلات قدیمی تبریز به نام چرنداب پا به عرصه هستی گذاشت. تحصیلات ابتدایی را در دبستان معرفت تبریز و کلاس شش و دوره دبیرستان را در دبستان و دبیرستان پهلوی آنروز در کرمان به پایان رساند. آنگاه بعد از شش سال اقامت در کرمان به تبریز مراجعت و با اخذ دیپلم طبیعی از دبستان فردوسی در سال ۱۳۲۸ وارد دانشکده پزشکی تبریز شد و در سال ۱۳۳۴ به دریافت دکترای پزشکی نایل آمد.



آردینی اوخو -ادامه مطلب را بخوایند

آچار سؤزلر : هارای نیوز, درگذشت پدر جذامیان, استاد دکتر مبین,

به منظور بررسی مسایل و مشکلات طرح اکتشاف و استخراج طلا صورت گرفت؛ بازدید سرپرست معاونت اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی از معدن طلای اندریان

+0 به یه ن / بپسند
به منظور بررسی مسایل و مشکلات طرح اکتشاف و استخراج طلا صورت گرفت؛
بازدید سرپرست معاونت اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی از معدن طلای اندریان

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری آذربایجان شرقی به منظور بررسی مشکلات موجود در خصوص طرح اکتشاف و استخراج طلا در معدن اندریان از این معدن بازدید و با مدیرعامل شرکت مجری این طرح دیدار کرد.




احمد محمدزاده در حاشیه این بازدید، با تاکید بر حمایت از سرمایه گذارن و رفع موانع سرمایه گذاری، اظهار داشت: مشکلات و موانع موجود در ارتباط با معدن اندریان باید بررسی و از طریق مجاری قانونی رفع شود.


آردینی اوخو -ادامه مطلب را بخوایند

آچار سؤزلر : آذربایجان شرقی, معدن طلای اندریان, استخراج طلای خاروانا, هارای نیوز,

بهار در ائل گلی تبریز

+0 به یه ن / بپسند

بهار در ائل گلی تبریز


هارای نیوز - ایسنا - ائل گلی یکی از مهم‌ترین گردشگاه‌های شهر تبریز است که در جنوب شرق آن و در ۷ کیلومتری مرکزشهر واقع شده‌است. این مکان در زمان آق‌قویونلوها ایجاد شده و در دورهٔ صفویان گسترش یافته‌است.



در مرکز استخر ائل گلی ، عمارت هشت ضلعی وجود دارد که امروزه به‌صورت یک تالار پذیرایی مورداستفاده قرار می‌گیرد و به کاخ ائل گلی مشهور است
. ائل گلی در زبان ترکی به معنای "استخر مردم" است.


آردینی اوخو -ادامه مطلب را بخوایند

انتقاد شدید نماینده تبریز از رفتار طالبانی علیه زنان

+0 به یه ن / بپسند
انتقاد شدید نماینده تبریز از رفتار طالبانی علیه زنان / ممنوعیت حضور زنان در ورزشگاه ها، بازگشت به عقب است

هارای نیوز - ممنوعیت حضور زنان در ورزشگاه ها، بازگشت به عقب است و تبعات اجتماعی این ممنوعیت حضور  بیشتر از تبعات بین‌المللی‌ است.



به گزارش هارای نیوز به نقل از  تبریز نو، مسعود پزشکیان در گفت و گویی درباره منع حضور بانوان در استادیوم‌ها برای تماشای مسابقات ورزشی به ویژه والیبال عنوان کرد: نباید خانم‌ها را از حقوق اجتماعی‌شان محروم کرد؛ اینکه آن‌ها با چه پوشش و کیفیتی به سالنهای ورزشی راه پیدا کنند، یک بحث است ولی این‌که کلا اجازه ورود نداشته باشند، بحث دیگری است و اگرچه این موضوع بحثی اسلامی است، ولی تصور نمی‌کنم منع حضور بانوان کار درستی باشد.



آردینی اوخو -ادامه مطلب را بخوایند

آچار سؤزلر : هارای نیوز, طالبانی علیه زنان, تبریز از رفتار, انتقاد شدید نماینده, آزادی حضور زنان, در باشگاههای کشور,

تغییر کاربری 300 هکتار از فضای سبز تبریز

+0 به یه ن / بپسند

تغییر کاربری 300 هکتار از فضای سبز تبریز / خیانت به شهروندان تبریزی


هارای نیوزاستاندار آذربایجان شرقی گفت: کسانی که در گذشته 300 هکتار فضای سبز تبریز را تغییر کاربری دادند، خیانت بزرگی در حق شهروندان تبریزی مرتکب شده اند.



به گزارش هارای نیوز به نقل از تبریزنو، «اسماعیل جبارزاده» امروز در آئین بهره برداری از واحد گرانول سازی گوگرد شرکت پالایش نفت تبریز گفت: تغییر کاربری بیش از 300 هکتار از فضای سبز تبریز در سال‌های گذشته یک خیانت نابخشودنی است.


آردینی اوخو -ادامه مطلب را بخوایند

آچار سؤزلر : 300 هکتار, تغییر کاربری, استاندار آذربایجان, فضای سبز تبریز, هارای نیوز,

میدان ساعت تا باغشمال، مسیر استقبال مردمی از رئیس جمهور

+0 به یه ن / بپسند

میدان ساعت تا باغشمال، مسیر استقبال مردمی از رئیس جمهور

هارای نیوز  استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که میزبان اصلی رییس جمهور و هیات دولت، مردم استان هستند، گفت: استقبال پرشور و مردمی از کاروان تدبیر و امید قطعا اثرات مثبت داخلی و بین‌المللی دارد.


به گزارش هارای نیوز اسماعیل جبارزاده با حضور در استودیوی خبر شبکه سهند، با اشاره به آغاز سفر استانی هیات دولت به آذربایجان شرقی در قبل از ظهر چهارشنبه، اظهار داشت: حضور بانشاط و پرشور مردم در مراسم استقبال از رییس جمهور باعث استحکام بیشتر پایه‌های نظام در عرصه‌های بین‌المللی شده و در عرصه داخلی نیز ضمن این که مصداق تحقق شعار همدلی و همزبانی است، دولت را در حل مشکلات کشور کمک خواهد کرد.



آردینی اوخو -ادامه مطلب را بخوایند

آچار سؤزلر : میدان ساعت تاباغشمال, مسیر استقبال مردمی, از رئیس جمهوری,