هارای نیوز

خبری - تحلیلی

توضیحات فرمانداران: تجمع اعتراض آمیز شهرهای مختلف آذربایجان نسبت به توهین برنامه فیتیله با آرامش برگزار شد

+0 به یه ن / بپسند
توضیحات فرمانداران:
تظاهرات در شهرهای آذربایجان نسبت به توهین فیتیله با آرامش برگزار شد

هارای نیوز - دورنانیوز : بعد از توهین روز جمعه برنامه فیتیله در شبکه دوم سیما به مردم آذربایجان ؛ تجمع اعتراضی در این وادی در اکثر شهرهای تورک نشین کشورمان از جمله اورمیه . تبریز . زنجان . تهران. اردبیل و ... برگزار شد که خوشبختانه با خویشتنداری نیروی انتظامی این تجمعات با آرامش به پایان رسیدند.


به گزارش هارای نیوز به نقل از دورنانیوز، بعد از توهین روز جمعه برنامه فیتیله در شبکه دوم سیما به مردم آذربایجان ؛ تجمع اعتراضی در این وادی در اکثر شهرهای تورک نشین کشورمان از جمله اورمیه . تبریز . زنجان . تهران. اردبیل و … برگزار شد که خوشبختانه با خویشتنداری نیروی انتظامی این تجمعات با آرامش به پایان رسیدند.

در همین خصوص برخی شایعات پیرامون این تجمعات که از طروق منابع غیر رسمی و بعضا خارج نشین مطرح شده بود سراغ فرمانداران اورمیه و تبریز گرفتیم تا روشنگری های لازم در این خصوص صورت گیرد :


تجمع اعتراض آمیز امروز شهر اورمیه با آرامش برگزار شد/ هیچیک از شهروندان در تجمعات امروز عصر کشته و یا زخمی نشده اند 

حسنخانی با اشاره به اخبار منتشر شده در سایت های معاند نظام مبنی بر کشته شدن یکی از شهروندان در تجمع عصر امروز در اورمیه اعلام کرد ، هیچ کدام از شهروندان در این تجمع کشته و زخمی نشده است .
وی با احترام به احساسات پاک مردم اذربایجان غربی در واکنش به برنامه پخش شده در شبکه دو سیما گفت: رییس رسانه ملی نیز به دلیل پخش این برنامه از مردم آذربایجان عذرخواهی نموده و قول برخورد با عوامل سازنده و مجریان این برنامه را اعلام کرده است .
وی ادامه داد : استاندارمحترم آذربایجان غربی نیز با ارسال نامه به وزیر محترم کشور و رییس شورای امنیت ملی و حضور خود در تهران جهت پیگیری موضوع خواستار مجازات عوامل سازنده این برنامه شده است.

 

تجمع اعتراضی به برنامه فیتیله در تبریز با آرامش پایان یافت/ زخمی شدن دو رهگذر بر اثر اصابت سنگ

رحیم شهرتی فر دوشنبه شب در گفت وگو با ایرنا با اشاره به اینکه تمام تورک زبانان از پخش جمعه گذشته ‘فیتیله’ ناراحت هستند، افزود: اعتراض به موقع مردم و مسئولان استان به پخش این برنامه و اقدام به موقع سازمان صدا و سیما در برخورد با خاطیان، عذرخواهی مقام های ارشد این سازمان از مردم و وعده عدم تکرار این گونه اتفاقات در آینده و رسیدگی قاطع و ریشه یابی کامل موضوع، موجب شد مردم فهیم و آگاه تبریز، رسیدگی به این مساله را به مقام های مسئول بسپارند.
وی اظهار داشت: با این وجود عده ای از جوانان که با پخش برنامه تلویزیونی موهن ‘فیتیله’، احساسات شان جریحه دار شده بود، به عنوان اعتراض در ساعت ۱۶ بعد از ظهر امروز در تبریز تجمع کردند و پلیس و برادران نیروی انتظامی با توجه به وظیفه ذاتی خود مبنی بر ممانعت از برگزاری تجمع های غیرقانونی و فاقد مجوز و برای حفظ امنیت و آرامش شهر و جان و مال مردم، درخواست متفرق شدن تجمع کنندگان را کردند.
شهرتی فرد ادامه داد: در این تجمع دو نفر از رهگذران بر اثر اصابت سنگ از ناحیه سر زخمی شدند.
وی از خویشتنداری نیروهای انتظامی و موفقیت آنان در مدیریت تجمع تبریز و همکاری مردم فهیم این کلان شهر با پلیس و عدم همراهی با اقدامات غیرقانونی تقدیر و تشکر کرد.
در بخشی از اجرای جمعه گذشته برنامه تلویزیونی ‘فیتیله’ صحنه ناشایستی به نمایش درآمد که موجب شد در شبکه های اجتماعی بازتاب وسیعی داشته باشد و از آن به عنوان مصداق توهین به قومیت های کشور یاد شود.

 


آچار سؤزلر : هارای نیوز, اعتراض در آزربایجان,