هارای نیوز

خبری - تحلیلی

تغییر کاربری 300 هکتار از فضای سبز تبریز

+0 به یه ن / بپسند

تغییر کاربری 300 هکتار از فضای سبز تبریز / خیانت به شهروندان تبریزی


هارای نیوزاستاندار آذربایجان شرقی گفت: کسانی که در گذشته 300 هکتار فضای سبز تبریز را تغییر کاربری دادند، خیانت بزرگی در حق شهروندان تبریزی مرتکب شده اند.


به گزارش هارای نیوز به نقل از تبریزنو، «اسماعیل جبارزاده» امروز در آئین بهره برداری از واحد گرانول سازی گوگرد شرکت پالایش نفت تبریز گفت: تغییر کاربری بیش از 300 هکتار از فضای سبز تبریز در سال‌های گذشته یک خیانت نابخشودنی است.

وی با بیان اینکه این آمار در شرایطی است که تبریز علی رغم قرار گرفتن در جغرافیای خوب، به مانند یک شهر کویری و خشک است، گفت: ادامه چنین وضعیتی فوق‌العاده نگران‌کننده بود، لذا ما از روزهای اول ورود به استان، در کمیسیون ماده 5  هم ‌قسم شدیم که به هیچ وجه اجازه تغییر کاربری فضای سبز تبریز را ندهیم.

استاندار آذربایجان شرقی با تقدیر از عملکرد مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی و همکاران وی، افزود: من تا زمانی که به عنوان خدمت‌گزار مردم در آذربایجان هستم، اجازه تکرار چنین خیانتی را نخواهم داد. ما نباید بگذاریم و نمی‌گذاریم فضای سبزی که متعلق به مردم و نسل‌های آینده است در اختیار منافع شخصی افرادی خاص قرار گیرد.

جبارزاده خاطرنشان کرد: این سیاست موجب شد در سال گذشته، 400 هکتار به فضای سبز تبریز افزوده شود که علاوه بر جبران کم‌لطفی‌های گذشته، موجب توسعه بیشتر فضای سبز تبریز نیز شد. انشاالله در سال 94 بیش از 400 هکتار هم برای ایجاد فضای سبز جدید جزو برنامه‌های مدیریت شهری تبریز قرار دارد.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه به روال غلط سال های گذشته محیط زیست استان اشاره نمود و با بیان اینکه اخذ جریمه از آلایندگان محیط زیست به معنی دادن مجوز برای استمرار اشتباهشان نیست، گفت: اخذ جریمه در قبال آلایندگی واحدهای صنعتی یکی از کارهای غیرقابل قبول در گذشته بود و خوشبختانه امروز سازمان حفاظت محیط زیست مقتدرانه با نتخلفان برخورد می کند و اگر واحدی آلایندگی داشته باشد باید در زمان‌بندی تعیین شده و به صورت علمی روش کار خود را اصلاح کند و گرنه حتما واحد متخلف پلمپ خواهد شد.

جبارزاده در ادامه با تاکید بر این که رعایت مقررات زیست‌محیطی هیچ مغایرتی با تولید و صنعت و حمایت از آن ندارد، تاکید کرد: سازمان حفاظت محیط زیست و مدیریت استان آماده حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی هستند تا این واحدها بتوانند با به کار گیری روش‌های علمی و اصولی ضمن تولید و ارتقای آن، مقررات محیط زیست را نیز رعایت کنند.

وی افزود: آذربایجان شرقی شایسته این است که استانی سرسبز و خوش آب و هوا باشد و اگر در گذشته با بی‌توجهی و بی‌تدبیری مشکلاتی مانند خشک شدن دریاچه ارومیه پیش آمده امروز باید دست به دست هم دهیم و این مشکلات را حل کنیم.

جبارزاده اضافه کرد: کارهای زیادی برای حل مشکل دریاچه ارومیه انجام شده و تراز آب این دریاچه نسبت به سال‌های قبل بالاتر است و امیدواریم با اجرای پروژه‌های نجات دریاچه شاهد بهبود وضعیت آن باشیم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به افتتاح پروژه‌ گرانول‌سازی گوگرد در شرکت پالایش نفت تبریز، خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه ارزشمند که بر زندگی و سلامت مردم تاثیرگذار است یک حرکت جهادی بود که در مدت هشت ماه و با کیفیت قابل قبول انجام شد و جا دارد که از طرف مردم از مسوولان پالایشگاه تبریز قدردانی کنیم.

وی گفت: بخش عمده‌ای از نیاز استان‌های شمال غرب کشور به فراورده‌های نفتی توسط پالایشگاه تبریز تامین می‌شود و این واحد با وجود وسعت ماموریت‌های خود، در حفظ محیط زیست و کاهش آلاینده‌ها نیز اهتمام ویژه‌ای دارد.

 


آچار سؤزلر : 300 هکتار, تغییر کاربری, استاندار آذربایجان, فضای سبز تبریز, هارای نیوز,