هارای نیوز

خبری - تحلیلی

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی فرمانداران را مسئول برخورد قرار داد آبیاری مزارع با آب‌های آلوده در اهر، هریس، بناب و مرند

+0 به یه ن / بپسند
معاون استاندار آذربایجان‌شرقی فرمانداران را مسئول برخورد قرار داد
آبیاری مزارع با آب‌های آلوده در اهر، هریس، بناب و مرند

هارای نیوز - معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی فرمانداران شهرستان‌ها را متولیان رسیدگی به معضل آبیاری مزارع با آب‌های آلوده اعلام و گفت: در تعدادی از شهرهای استان مثل اهر، هریس، بناب و مرند این آلودگی مشهود است.

به گزارش هارای نیوز به نقل از فارس، سعید شبستری‌خیابانی صبح امروز در جلسه کارگروه سلامت استان با اشاره به بحث ساماندهی و ممنوعیت تخلیه فاضلاب توسط لجن‌کش‌ها در محل‌های نامناسب که سلامت زیست محیطی شهروندان را مورد تهدید قرار می‌دهد، اظهار داشت: تخلیه فاضلاب توسط لجن‌کش‌ها توقف نخواهد شد و همواره ادامه دارد، اما باید مکان‌یابی مناسبی در این ارتباط صورت گیرد.

وی توسعه شبکه فاضلاب و ساماندهی مناطقی که فاضلاب را به صورت غیربهداشتی به معابر هدایت می‌کنند ضروری دانست و اظهار داشت: برای جلوگیری از آبیاری مزارع با فاضلاب باید فاضلاب‌های خروجی شهرها ساماندهی شوند.

شبستری اعلام کرد: برداشت غیرمجاز از آب‌های سطحی و آلودگی آب‌های سطحی، طبق قانون آلوده کردن آب‌های سطحی چه توسط افراد حقیقی و چه از طرف افراد حقوقی ممنوع بوده و دستگاه‌های متخلف در این زمینه باید پاسخگو باشند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی ساماندهی کشتارگاه‌ها به ویژه فاضلاب خروجی، جمع‌آوری فروشندگان دوره‌گرد مواد غذایی، ساماندهی وضعیت میادین دام، تره‌بار و بازارهای هفتگی را برای تامین سلامت شهروندان لازم دانست.

وی در ادامه ابراز داشت: در مسیر مهرانه‌رود حوضچه‌هایی احداث شده و به شکل غیرمجاز برداشت سطحی آب صورت می‌گرفت که اخیرا ممانعت‌های مقتضی به عمل آمده و ساماندهی‌های لازم صورت گرفته است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی فرمانداران شهرستان‌ها را متولیان رسیدگی به معضل آبیاری مزارع با آب‌های آلوده اعلام و تاکید کرد: در تعدادی از شهرهای استان مثل اهر، هریس، بناب و مرند این آلودگی مشهود بوده که فرمانداران باید بدون هیچ تخفیفی و برای تامین سلامت شهروندان اقدامات و برخوردهای لازم را صورت دهند.

شبستری متذکر شد: ناظران بهداشت سلامت محصولات تولیدی و استاندارد آنها را به جد مورد بازبینی قرار دهند تا جلوی تولید صیفی‌جات، سیب‌زمینی و سایر مواد غذایی پرمصرف در مزارع گرفته شده و محصولات سالمی به بازار عرضه شود.

این مسئول تاکید کرد: تمام دستگاه‌های دولتی موظف هستند مواد غذایی مورد نیاز خود را از محل‌هایی خریداری کنند که اقدام به تولید محصولات سالم و استاندارد کنند.


آچار سؤزلر : آبیاری مزارع فاضلاب, اهر مرند هریس بناب, هارای نیوز,