هارای نیوز

خبری - تحلیلی

نظراصلاح‌طلبان درباره استاندار آذرباجان شرقی / عملکرد ناموفق جبارزاده

+0 به یه ن / بپسند

نظراصلاح‌طلبان درباره استاندار آذربایجان شرقی / عملکرد ناموفق جبارزاده

هارای نیوز - رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات آذربایجان‌شرقی گفت: فعلا در مورد اینکه لیست واحد کاندیداهای انتخابات مجلس از سوی اصلاح‌طلبان آذربایجان‌شرقی نهایی شده، اظهار نظری ندارم.


به گزارش  هارای نیوز به نقل از تبریزنو ، سعیدپور شریفی در گفت‌وگو با خبرنگاران تصریح کرد: پشتوانه کاندیداهای اصلاح‌طلب، دولت پاک اصلاحات است.

وی با اشاره به جایگاه احزاب در استان تصریح کرد: هم اکنون احزاب موجود در استان ما فعال هستند و از طرفی هم احزاب نمی‌توانند تنها طی چند سال موثر بودن حضور خود در جامعه را مطرح کنند و برای تحقق این امر راه طولانی در پیش است که نیاز به صبوری و حوصله دارد.

به گفته‌ پورشریفی، احزاب در دولت سازندگی آرام آرام شروع به کار کردند و تا امروز پروسه‌ای مشخص از سوی آنها طی شده است.

رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با سئوالی در مورد سهم 30 درصدی زنان از لیست اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: در مورد حوزه زنان، جمعیت زنان مسلمان نواندیش حضور دارند ولی اینکه تفکیک قائل شویم و حتما درصدی مشخص برای زنان در نظر داشته باشیم، فعلا به صورت یک درخواست مطرح شده است.

پورشریفی ادامه داد: طبیعی است که برنامه و سوابق تمام کاندیداها بررسی می‌شود و به همین دلیل الزامی نمی‌بینیم درصد مشخصی برای زنان در لیست اصلاح‌طلبان در نظر داشته باشیم؛ شاید حتی زنان سهمی بیش از 30 درصد در این لیست را به خود اختصاص دهند.

وی با تاکید بر اینکه معیار و اساس ما تفکیک جنسیتی نیست، تصریح کرد: ضمن اینکه از حضور صمیمانه خانم‌ها استقبال می‌کنیم و زنان در مجموعه تشکل‌های ما حضور دارند در نهایت به دلیل اینکه ما از رویه شورای هماهنگی تهران تبعیت می‌کنیم و با مرکز هماهنگ هستیم، اگر تصمیم جمعی شورای سیاست‌گذاری بر اختصاص این سهم 30 درصدی باشد در نهایت شورای استان نیز از این طرح استقبال کرده و با تهران هماهنگ می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در انتخابات پیشین احزاب نتوانستند نقش صد درصدی خود را ایفا کنند، اظهار داشت: جبهه اصلاحات استان در چارچوب قانون اساسی مردم را برای حضور جدی و موثر در انتخابات یعنی حضور با تعداد بالای رای دهنده دعوت می‌کند.

پورشریفی در پاسخ به سئوالی دیگر در مورد شورای راهبردی اصلاح‌طلبان نیز یادآور شد: شورای مشورتی، شورای هماهنگی و شورای راهبردی همگی خواسته‌ای مشترک را دنبال می‌کنند و همگی جزو تشکل‌های اصلاح‌طلب به شمار می‌روند.

رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه هیچ گونه اقدام چند وجهی بین این سه دسته وجود ندارد، تصریح کرد: شورای مشورتی، شورای هماهنگی و شورای راهبردی با یکدیگر جلسات مشورتی داریم و هیچ مشکلی بر سر راه نیست چرا که شورای مشورتی نقش مکمل را ایفا می‌کند.

پورشریفی در پاسخ به سئوالی مبنی بر ارزیابی مدیریت ارشد استان نیز اظهار داشت: در این مورد باید واقع‌گرا باشیم، جبارزاده، مدیریت فعلی استان از این بهتر نیز می‌توانست حرکت کند ولی محدودیت‌های زیادی دارد.

وی استانداری جبارزاده را به دو دوره متفاوت تقسیم‌بندی کرده و افزود: یکی قبل از تصویب برجام و توافق هسته‌ای بوده و یکی پس از آن.

رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات آذربایجان‌شرقی ادامه داد: به طور کلی خط مشی دولت روحانی نیز بر همین اساس بوده که برای مدیریت استان‌ها، با هماهنگی نمایندگان عمل شود. با این حال دوره مدیریتی جبارزاده دستاوردهایی هم داشته است ولی قوی‌تر از این نیز می‌شد عمل کرد.

پورشریفی با تاکید بر اینکه ارزیابی ما از مدیریت ارشد استان منفی نیست، اظهار عقیده کرد: می‌توانستند مدیران استان را از بین اصلاح‌طلبان انتخاب کنند تا حداقل در دوران پساتحریم مدیریت استان با مدیران اصلاح‌طلب باشد!.

وی همچنین در پاسخ به سئوالی در مورد میزان موفقیت شورای هماهنگی برای ایجاد هماهنگی بین احزاب اصلاح‌طلب و ایجاد فضای انتخاباتی گفت: در جامعه وظیفه اطلا‌ع‌رسانی و تشویق مردم به شرکت در انتخابات وظیفه قانونی صدا و سیما است و باید بدان عمل کند. اما احزاب فراتر از رسانه‌ها وظیفه روشنگری دارند.

پورشریفی با بیان اینکه شاید در بین مردم مطالباتی وجود داشته باشد که امکان تحقق آنها وجود ندارد، احزاب نظام را قبول می‌کنند و مطالبات مردم را بر پایه توانایی‌های نظام جهت می‌دهند ادامه داد: دامن زدن به مطالباتی که امکان تحقق ندارند یا غیرقانونی‌اند از مصادیق عوام‌فریبی است که احزاب باید مطالبات را برای مقدورات جهت دهند نه مطلوبات.

رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات آذربایجان شرقی یادآور شد: جامعه بدون اینکه روشنفکران و احزاب بخواهند یا نه، حرکت خود را در مسیری مشخص طی می‌کند و در این بین احزاب اگر بتوانند این حرکت را تئوریزه پیش ببرند، موفق خواهند بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با نقش احزاب در انتخابات مجلس تصریح کرد: احزاب باید محور دهند و برای شناساندن بیشتر کاندیداها موفق عمل کنند که برای این امر باید به قوی‌تر شدن احزاب کمک کنیم.

پورشریفی ادامه داد: ما تنها در فکر تعمیق انتخابات هستیم تا مردم بتوانند خواسته‌های خود را به طور مدون از کاندیداها سئوال کنند و جایگاه مطالبات مردمی در برنامه کاندیداها مشخص باشد.


آچار سؤزلر : هارای نیوز, استاندار آذرباجان, عملکردناموفق جبارزاد,