هارای نیوز

خبری - تحلیلی

ریزگردهای نمکی دریاچه اورمیه؛ تاکید از کارشناسان محیط زیست و انکار از وزارت بهداشت

+0 به یه ن / بپسند
ریزگردهای نمکی دریاچه اورمیه؛

تاکید از کارشناسان محیط زیست و انکار از وزارت بهداشت


thum-581d5cff7c609e4619d-1_270392

هارای نیوز - دورنانیوز-
سرویس دریاچه اورمیه: رییس اداره کنترل عوامل محیطی موثر بر سلامت مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در واکنش به اخباری مبنی بر افزایش سرطان ریه و فشار خون در استان‌های حاشیه دریاچه اورمیه به دلیل عوارض ریزگردهای نمکی، گفت: اطلاعات خام بیماری‌هایی نظیر سرطان ریه یا پرفشاری خون در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، قابل استناد به ریزگردهای ناشی از خشک شدن دریاچه اورمیه طی یکی - دو سال اخیر نخواهد بود.


آردینی اوخو -ادامه مطلب را بخوایند

آچار سؤزلر : هارای نیوز, دریاچه ارومیه, محیط زیست,

خطر ابتلا به سرطان شهروندان آذربایجانی به دلیل خشکی «دریاچه اورمیه»

+0 به یه ن / بپسند
دکتر بهادری خبر داد:

خطر ابتلا به سرطان شهروندان آذربایجانی به دلیل خشکی «دریاچه اورمیه»

000000000 (fgfdfe)_121

هارای نیوز - دورنانیوز
- نماینده طرح احیای دریاچه اورمیه در آذربایجان غربی از تولید اشعه‌های فرابنفش و مادون قرمز در نتیجه خشکی دریاچه اورمیه خبر داد.

به گزارش هارای نیوز به نقل از دورنانیوز، هادی بهادری با اشاره به اینکه بحران دریاچه اورمیه در نتیجه ۱۸ سال اخیر ایجاد شده است، گفت: خشک شدن دریاچه مربوط به امروز و دیروز نیست و با اینکه تبعات و آثار آن بروز یافته است، پیش‌بینی نهایت تبعات بحران دریاچه اورمیه غیرممکن است، و تنها می‌توانیم بگوییم وضعیت دریاچه وخیم است.



آردینی اوخو -ادامه مطلب را بخوایند

آچار سؤزلر : شهروندان آذربایجانی, دکتر بهادری, سرطان خشکی, دریاچه ارومیه, سرطان می گیرند, هارای نیوز,

از رنجی که مسلمانان چین می برند

+0 به یه ن / بپسند

از رنجی که مسلمانان چین می برند

کجان مدافعان مسلمین ؟؟؟؟!!!!!!

از رنجی که مسلمانان چین می‌برند: منع نماز و روزه و حجاب، کوچ اجباری و خشونت بی حد

شفقنا (پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه)





گزارش‌های حاکی از ترور و حمله و آشوب در ایالت سین‌کیانگ چین رو به افزایش نهاده و به رغم شکایت اقلیت اویغورهای مسلمان از تبعیض دینی و فرهنگی و اجتماعی، مقامات چینی همواره مسئولیت کلی خشونت‌ها را به گردن تروریست‌های ناشناس می‌اندازند. هنوز پرده از ابهامی که این موضوع را فرا گرفته برنیفتاده، به همین دلیل، نویسنده و روزنامه‌نگار آلمانی "اولریش فون شفیرین" این ماجرا را دستمایه پژوهش خود قرار داده است.


آردینی اوخو -ادامه مطلب را بخوایند

آچار سؤزلر : سرکوب مسلمانان, سین‌کیانگ چین, ماه رمضان, هارای نیوز,

یک کارآفرین مرندی: از سال 1386 موفق به اخذ تسهیلات نشده ام

+0 به یه ن / بپسند

در نامه وارده و اعتراضی  یک کارآفرین به هارای نیوز آمده است:

از سال 1386 موفق به اخذ تسهیلات نشده ام

اینجانب احمد قلیزاده که از سال 1386 اقدام به فعالیت در امر معدن در مرند نمودم بعد از دو سال دوندگی در امورات اداری و اخذ مجوزهای لازم موفق به اخذ پروانه اکتشاف گردیدم. اما هنوز علیرغم پیگیری های فراوان و گذشت زمان طولانی موفق به دریافت تسهیلات نشده ام. آیا این است حمایت از تولید ، صنعت و حل بحران بیکاری جوانان؟


هارای نیوز - احمد قلیزاده ؛ صاحب امتیاز معدن تیتانیوم در مرند است. بنا به گفته خودش از سال 1386 پیگیر تسهیلات و اخذ وام از وزارت وزارت صنعت ، معدن و تجارت و بانکهای عامل می باشد. اما متاسفانه تابحال در این مدت طولانی علیرغم پیگیری ها و دوندگی فراوانش موفق به دریافت تسهیلات نگردیده  تا جایی که اقدام به طرح شکایت علیه مسئولان وزارت صنعت ، معدن و تجارت به دیوان عدالت اداری نموده است و نهایتا سه سال پیش دیوان به نفع وی رای صادر کرده و مدیران این وزارتخانه را محکوم نموده است و حکم نهایی و اجرای آن نیز صادر شده اما متاسفانه نه حکمی به اجرا گذاشته شده و نه تسهیلات قانونی بر وی پرداخته شده است. وی به منظور یادآوری مدیران و آگاهی افکار عمومی نامه ای را به هارای نیوز جهت انتشار ارسال نموده که متن کامل آن در زیر می آید:



آردینی اوخو -ادامه مطلب را بخوایند

آچار سؤزلر : احمد قلیزاده, نشده ام, موفق به اخذ تسهیلات, از سال 1386, کارآفرین مرندی, معدن تیتانیوم مرند,

امشب، معاون مدیر کل آژانس به تهران می آید

+0 به یه ن / بپسند

امشب، معاون مدیر کل آژانس به تهران می آید

هارای نیوز - ترو واریورانتا، معاون یوکیا آمانو و کارشناسان آژانس امشب راهی تهران می‌شوند.

به گزارش خبرنگار انرژی هسته‌ای خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یک مقام ارشد ایرانی از آغاز مذاکرات فنی میان ایران و آژانس برای حل مسایل گذشته خبر داد.

این مقام ارشد ایرانی با اشاره به سفر یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس به تهران و گفت‌وگوهای صورت گرفته اعلام کرد که در مذاکرات دو طرف به چارچوبی برای حل موضوعات باقی مانده مربوط به ابعاد نظامی احتمالی دست یافته‌اند که چارچوبی مورد نظر میان ایران، گروه 1+5 و آژانس است.



آردینی اوخو -ادامه مطلب را بخوایند

آچار سؤزلر : معاون مدیرکل آژانس, تهران, هارای نیوز,

مذاکرات ظریف و کری امشب ادامه می یابد

+0 به یه ن / بپسند

مذاکرات ظریف و کری امشب ادامه می یابد

هارای نیوز - مذاکرات وزیران خارجه ایران و آمریکا برای سومین بار در روز یکشنبه امشب از سر گرفته می شود.

به گزارش هارای نیوز به نقل از خبرنگار انرژی هسته‌ای خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اعزامی به وین، محمد جواد ظریف و علی اکبر صالحی مذاکرات خود را امشب برای سومین بار با همتایان آمریکایی خود از سر می گیرند.

رایزنی‌های مقامات ایران و آمریکایی در حالی انجام می شود که وزیران خارجه سه کشور اروپایی، سرگئی لارووف و فدریکا موگرینی نیز از عصر روز یکشنبه وارد وین خواهند شد.



آردینی اوخو -ادامه مطلب را بخوایند

آچار سؤزلر : مذاکرات ظریف و کری, هارای نیوز,

پایان قریب الوقوع ماراتن مذاکرات هسته ای / مخاطبان تیتر بزنند

+0 به یه ن / بپسند

پایان قریب الوقوع ماراتن مذاکرات هسته ای / مخاطبان تیتر بزنند

هارای نیوز  - ماراتن نفس‌گیر مذاکرات هسته‌ای با نزدیک شدن به 16 تیرماه - یک هفته اضافه شده به پایان ضرب‌الاجل مذاکرات(10 تیر)- به روزهای پایانی خود رسیده است؛ هرچند مذاکره‌کنندگان کشورمان تاکید دارند که توافق خوب را فدای زمان نمی‌کنیم.

به گزارش هارای نیوز به نقل از ایسنا ، مذاکره‌کنندگان غربی باید بدانند که نتایج حاصل از مذاکرات هسته‌ای هرچه که باشد مورد حمایت مردم و مسوولان نظام جمهوری اسلامی است و این مهمترین بخش تکمیل کننده پازل مذاکرات است.



آردینی اوخو -ادامه مطلب را بخوایند

آچار سؤزلر : پایان قریب الوقوع, ماراتن مذاکرات هسته, هارای نیوز, 16 تیر ماه,

طرح نجات دریاچه ارومیه یا طرح نابودی آن ؟/ وعده های انتخاباتی روحانی در حوزه آذربایجان عملی نشده است

+0 به یه ن / بپسند
طرح نجات دریاچه ارومیه یا طرح نابودی آن ؟/  وعده های انتخاباتی روحانی در حوزه آذربایجان عملی نشده است



سوال صریح نگارنده از عیسی کلانتری؛ دبیر طرح نجات دریاچه ارومیه:
شما که از بهمن سال 1392 در دولت روحانی به عنوان دبیر و مجری ستاد احیای دریاچه ارومیه انتخاب شده اید عملا چه اقدامات و عملکردی در این حوزه از خود به یادگار گذاشته اید؟ آیا ماموریت دارید طرح نجات دریاچه ارومیه را عملی سازید یا طرح نابودی آن را تکمیل کنید کدام یک را ؟!
 مگر شما یک مرندی الاصل و آذربایجانی نیستید؟ آیا نمی دانید که نابودی دریاچه ارومیه نابودی کل آذربایجان است؟!





هارای نیوز - سهند امیری -  روحانی باید شعارها و وعده هایش  را در حوزه ملی و منطقه ای ( آذربایجان ) عملی سازد در غیر اینصورت مردم آذربایجان هرگز بر وی در دور بعد رای نخواهند داد. هم اکنون روحانی بخاطر عدم عمل به وعده هایش محبوبیت خود را در آذربایجان از دست داده است و حتی حامیان دیروزیش را تبدیل به منتقدان سرسخت خود کرده است. برای اثبات این سخن، نگارنده این سطور یکی از حامیان و طرفداران و مبلغان رسانه ای دیروز وی محسوب می شود که دیروز بخاطر شعارهایش در حوزه آذربایجان از وی حمایت کرده بود و امروز  پس از مشاهده عدم تحقق آن به شدت او را نقد می کند و اعتراض می نماید و از او می خواهد به وعده هایش پایبند باشد و هر آنچه که گفته عملی سازد.


آردینی اوخو -ادامه مطلب را بخوایند

آچار سؤزلر : هارای نیوز, حقوق آذربایجانیان, کاندیداها تضمین بدهن, صدای مردم آزربایجان,

حقوق فراموش شده مردم آذربایجان و تاثیر آن در کاهش محبوبیت دولت

+0 به یه ن / بپسند
روحانی وعده‌لرین پس هانی؟

حقوق فراموش شده مردم آذربایجان و تاثیر آن در کاهش محبوبیت دولت



هارای نیوز - دورنانیوز نوشت : وعده صریح «تاسیس معاونت اقوام» به «دستیاری» تقلیل یافته، «فرهنگستان زبان» جای خود را به «بنیاد فرهنگی» داده و «برنامه نجات سریع دریاچه اورمیه» از سطح «جلسات و طرح‌نامه نویسی» فراتر نرفته است (تا اکنون) و دل آزارتر از همه، بند سوم بیانیه امیدبخش روحانی بود که هم‌چنان هم‌چون همیشه به عنوان یک جمله زیبا در مقام وعده مانده و کوچک‌ترین اراده‌ای در متن دولت برای تحقق این حق دیده نمی‌شود.


آردینی اوخو -ادامه مطلب را بخوایند

آچار سؤزلر : کاهش محبوبیت دولت, حقوق مردم آذربایجان, هارای نیوز,

دریاچه اورمیه و رسالت فراموش شده صدا و سیما در قبال آن

+0 به یه ن / بپسند

دریاچه اورمیه و رسالت فراموش شده صدا و سیما در قبال آن


در حالی که مهم‌ترین رسالت و مأموریت صدا و سیمای استان، آگاه‌سازی به موقع جامعه است، ولی این رسانه با وجود در اختیار داشتن امکانات، اختیارات و از همه مهم‌تر پایگاه اجتماعی قابل توجه در سطح استان، در رابطه با فرهنگ‌سازی عمومی برای احیای دریاچه اورمیه، کارنامه خوبی از خود بر جای نگذاشته و با سکوتی مرگ بار در طول سال‌های اخیر و اکتفا به چند ساعت برنامه سفارشی در ماه‌های گذشته، از عدم اهتمام جدی خود برای مشارکت در طرح احیا پرده برداشته است.


به گزارش دورنانیوز، جامعه ایران و به خصوص آذربایجان غربی، با وجود گذشت چندین سال از آغاز نابودی تدریجی دریاچه اورمیه و ظهور نشانه‌هایی از این بحران زیست‌محیطی در قالب طوفان‌های نمکی، شور شدن آب چاه‌ها، نابودی کشاورزی، شیوع بیماری‌های تنفسی و…، متاسفانه هنوز هم وجود بحرانی به نام «خشک‌شدن دریاچه اورمیه» را آن‌طور که باید درک نکرده و خود را درگیر آن نساخته‌ است، همین امر از شکل‌گیری بسیج همگانی برای احیای نگین فیروزه‌ای آذربایجان و مشارکت عمومی و مردمی برای پیش‌برد اهداف معین شده در راستای خارج ساختن دریاچه از وضعیت بحرانی فعلی و نجات آن از مرگ حتمی، جلوگیری به عمل آورده است.



آردینی اوخو -ادامه مطلب را بخوایند

آچار سؤزلر : هارای نیوز, دریاچه ارومیه, صدا و سیما,

آخرین خبرها از نقل و انتقالات تراکتور سازی

+0 به یه ن / بپسند
آخرین خبرها از نقل و انتقالات تراکتور سازی ؛
 سه بازیکن بزرگ در آستانه سرخ پوش شدن
مدیر رسانه ای تیم تراکتورسازی آخرین اخبار این تیم را اعلام کرد.


هارای نیوز -  کاظم شهریارى مدیر رسانه ای تیم تراکتورسازی در گفت و گو با خبرنگار طرفداری در خصوص وضعیت فعلی این تیم توضیحاتی داد که در ادامه می خوانید:

* تمرینات تیم به صورت رسمی آغاز شده و در حال حاضر نیز بازیکنان زیر نظر تونی الیویرا در حال تمرین هستند.



آردینی اوخو -ادامه مطلب را بخوایند

آچار سؤزلر : سه بازیکن بزرگ, هارای نیوز, تراکتور سازی, سرخ پوش می شود, هارای نیوز,

نگاهی به سرنوشت پیرترین لایحه قضایی مجلس «جرم سیاسی»

+0 به یه ن / بپسند

نگاهی به سرنوشت پیرترین لایحه قضایی مجلس «جرم سیاسی»


هارای نیوز - دورنانیوز- سرویس سیاسی و اجتماعی: با نگاهی به مصادیق لایحه موجود در مجلس می‌توان به‌راحتی دریافت که قصد صرفاً حمایت از جرائم سیاسی مقامات سیاسی است و نوعاً برای مقامات سیاسی کشور مصونیت ایجاد کرده و هیچ حمایتی از فعالین سیاسی کشور ننموده است و به‌ صراحت در تبصره ماده دو، جرائم علیه امنیت داخلی و خارجی را جرم سیاسی تلقی ننموده و بدین ترتیب قضات با این استدلال که جرم ارتکابی علیه امنیت داخلی یا خارجی است، جرم سیاسی تلقی ننموده و عملاً راه را برای زیر پا گذاشتن حقوق متهم باز گذاشته است.


آردینی اوخو -ادامه مطلب را بخوایند

آچار سؤزلر : سرنوشت لایحه, جرم سیاسی, هارای نیوز,

آمانو پنج شنبه در تهران با روحانی دیدار می کند

+0 به یه ن / بپسند

آژانس بین المللی انرژی اتمی :

آمانو پنج شنبه در تهران با روحانی دیدار می کند

هارای نیوز - آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد: یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس به منظور دیدار با مقامات ایرانی به تهران سفر می‌کند.

به گزارش هارای نیوز به نقل از ایسنا، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه با انتشار اطلاعیه‌ای در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد: یوکیا آمانو قرار است روز پنج‌شنبه با حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران و دیگر مقامات ارشد ایرانی دیدار و گفت‌وگو کند.



آردینی اوخو -ادامه مطلب را بخوایند

آچار سؤزلر : امانو مدیر کل آژانس, دیدار با روحانی, هارای نیوز,

ظریف : هیچ ضرب الاجلی برای مذاکرات تعیین نشده است

+0 به یه ن / بپسند
ظریف : هیچ ضرب الاجلی برای مذاکرات تعیین نشده است/ پیشرفت داشته و خواهیم داشت

هارای نیوز - وزیر خارجه کشورمان گفت که در مذاکرات پیشرفت داشته و در آینده هم پیشرفت خواهیم داشت.


به گزارش هارای نیوز به نقل از خبرنگار اعزامی  ایسنا در وین ، محمد جواد ظریف پیش از نشست امروز خود با جان کری به خبرنگاران و رسانه‌های تصویری که برای لحظاتی به اتاق مذاکرات راه یافتند گفت: هیچ ضرب‌الاجلی برای مذاکرات تعیین نشده است و ما به کار ادامه می دهیم و پیشرفت خواهیم داشت و از هر فرصتی برای پیشرفت کار استفاده می‌کنیم.



آردینی اوخو -ادامه مطلب را بخوایند

آچار سؤزلر : ظریف وزیر امورخارجه, پیشرفت مذاکرات, وین, هارای نیوز,

پوزش مدیر هارای نیوز از مخاطبان خود بخاطر تعطیلی 10 روزه

+0 به یه ن / بپسند
پوزش مدیر هارای نیوز از مخاطبان خود بخاطر تعطیلی 10 روزه

هارای نیوز -
سهند آزربایجانلی؛ مدیر جدید وبلاگ خبری هارای نیوز از مخاطبان خود به خاطر تعطیلی 10 ورزه این پایگاه خبری کوچک عذرخواهی نمود. وی در پیام عذرخواهی خود از مردم و مخاطبانش خواست همواره یاریگر خبرنگاران و رسانه ها باشند.

این خبرنگار گفت: در حال حاضر در سیاست داخلی همواره دو قدم به عقب و یک قدم به جلو بر می داریم، هر چند در سیاست خارجی ، نرمش و انعطاف بیشتری از خود نشان می دهیم و روبه جلو هستیم و این دو سیاست متناقض و دوگانه است و پیام خاصی را به جامعه مخابره می کند.


آردینی اوخو -ادامه مطلب را بخوایند

آچار سؤزلر : هارای نیوز, اروج امیری,