هارای نیوز

خبری - تحلیلی

دانشگاه تبریز در رتبه 531 جهان و چهارم ایران

+0 به یه ن / بپسند

 دانشگاه تبریز در رتبه 531 جهان و چهارم ایران


هارای نیوز - براساس رتبه‌بندی جدید موسسه لایدن هلند در سال 2015، دانشگاه تبریز در میان 750 دانشگاه برتر دنیا، در رتبه 531 قرار گرفت.

محمدرضا پورمحمدی رئیس دانشگاه تبریز با بیان اینکه این رنکینگ بین‌المللی، براساس شاخص‌های مرجعیت علمی، انتشارات مشترک بین‌المللی و تحلیل ارجاعات انجام گرفته است، اظهار کرد: در این رتبه‌بندی دانشگاه تبریز، رتبه 531 جهان و چهارم کشور را پس از دانشگاه‌های صنعتی اصفهان، امیرکبیر و صنعتی شریف را کسب کرده است.


آردینی اوخو -ادامه مطلب را بخوایند

آچار سؤزلر : رتبه چهارم ایران, دانشگاه تبریز, هارای نیوز,

نامه نمایندگان شمال غرب کشور به رئیس مجلس در خصوص بازی تراختور و نفت

+0 به یه ن / بپسند
نامه نمایندگان شمال غرب کشور به رئیس مجلس/ تاکید بر ضرورت شفاف سازی بازی تراکتورسازی با نفت

هارای نیوز - تبریزنو گزارش داد: نمایندگان شمال غرب کشور به ویژه آذربایجان شرقی در نامه‌ای به دکتر لاریجانی رئیس مجلس خواستار شفاف سازی و رفع ابهامات مربوط به بازی تراکتورسازی با نفت شدند.



علیرضا منادی سفیدان در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی از ارسال نامه نمایندگان شمال غرب کشور به دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی درباره تعیین تکلیف و شفاف سازی اتفاقات بازی تراکتورسازی و نفت خبر داد و گفت:


آردینی اوخو -ادامه مطلب را بخوایند

آچار سؤزلر : شفاف سازی بازی, نمایندگان مجلس, تراختور و نفت,

بنزین تک نرخی و 1000 تومان شد

+0 به یه ن / بپسند
بنزین تک نرخی و 1000 تومان شد

معاون وزیر نفت با اشاره به عرضه تک نرخی بنزین با دو قیمت ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰ تومان اعلام کرد: سهمیه بنزین ۷۰۰ تومانی تا شهریور ماه اعتبار دارد.



عباس کاظمی در گفتگو با مهر با اشاره به توقف تخصیص سهمیه بنزین ۷۰۰ تومانی به خودروهای شخصی و موتورسیکلت ها، گفت: در کمیته امروز سوخت درباره بنزین تصمیم گیری شد و قیمت بنزین تک نرخی و با قیمت ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰ تومان عرضه می شود.


آردینی اوخو -ادامه مطلب را بخوایند

آچار سؤزلر : بنزین تک نرخی, 1000 تومان, هارای نیوز,

احمد توکلی : نظر هیئت منصفه در دادگاه بنده نشانه دفاع از آزادی است

+0 به یه ن / بپسند
احمد توکلی :

نظر هیئت منصفه در دادگاه بنده نشانه دفاع از آزادی است

هارای نیوز - سایت الف گزارش داد: احمد توکلی گفت: نظر هیئت منصفه در دادگاه بنده نشانه دفاع از آزادی است
نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه امروز دادگاه خود گفت: نظر هیئت منصفه در دادگاه بنده نشانه دفاع از آزادی است.

نظر هیئت منصفه در دادگاه بنده نشانه دفاع از آزادی است

هیئت منصفه من را از اصلی‌ترین اتهامات دادستان مبرا اعلام کرد، این نشانه وجود آزادی و اهتمام هیئت منصفه محترم به آزادی رسانه‌هاست؛ چه آنکه در این شرایط و با وجود صراحت دادستان از یک طرف و دفاعیات صریح ...



آردینی اوخو -ادامه مطلب را بخوایند

آچار سؤزلر : دادگاه توکلی, هیئت منصفه تهران, دفاع از آزادی,

خبر فوری و اختصاصی هارای نیوز: دادگاه اروج امیری؛ به صورت غیر علنی برگزار شد

+0 به یه ن / بپسند
خبر فوری و اختصاصی هارای نیوز:
 دادگاه اروج امیری؛ به صورت غیر علنی برگزار شد

امروز ، دادگاه اروج امیری ؛ روزنامه نگار پشت درهای بسته با حضور اعضای هیئت منصفه مطبوعات و بر خلاف اصل 168 قانون اساسی در شعبه دوم دادگاه کیفری و مطبوعات استان آذربایجان شرقی برگزار شد.



هارای نیوز - اروج امیری در گفتگو با خبرنگار هارای نیوز با بیان خبر فوق اظهار داشت: امروز ، دادگاه اینجانب ؛ با حضور اعضای هیئت منصفه و بر خلاف اصل 168 قانون اساسی ،غیرعلنی در شعبه دوم دادگاه کیفری و مطبوعات در تبریز برگزار شد.


آردینی اوخو -ادامه مطلب را بخوایند

آچار سؤزلر : در تبریز, دادگاه مطبوعات, اروج امیری, روزنامه نگار, غیرعلنی برگزار شد,

خشک شدن دریاچه ارومیه باعث بروز گرد و غبار شده است

+0 به یه ن / بپسند

خشک شدن دریاچه ارومیه باعث بروز گرد و غبار شده است

کارشناس مسئول زیستگاه‌های آبی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه عدم مدیریت صحیح آب، کاهش بارندگی‌ها و افزایش دما باعث خشک شدن دریاچه ارومیه شده است، گفت: خشک شدن دریاچه ارومیه باعث بروز گرد و غبار شده است.


قریشی در نشست خبری پیش از بازدید خبرنگاران از دریاچه ارومیه که در اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی برگزار شد، کاهش بارندگی‌ها، افزایش دما و عدم مدیریت صحیح آب را 3 عامل اصلی خشک شدن دریاچه ارومیه دانست و گفت: خشک شدن دریاچه ارومیه باعث تغییر اکوسیستم این منطقه شده است.



آردینی اوخو -ادامه مطلب را بخوایند

آچار سؤزلر : بروز گرد و غبار, دریاچه ارومیه, خشک شدن,

آشنایی با هیئت منصفه مطبوعات

+0 به یه ن / بپسند
آشنایی با هیئت منصفه مطبوعات 

هارای نیوز  براساس ماده اصل‏ یکصد و شصت و هشتم: رسیدگی‏ به‏ جرایم‏ سیاسی‏ و مطبوعاتی‏ علنی‏ است‏ و با حضور هیأت‏ منصفه‏ در محاکم‏ دادگستری‏ صورت‏ می‏ گیرد. به همین دلیل ماده ۳۶ تا ۴۴ قانون مطبوعات به مبحث هیئت منصفه مطبوعات اختصاص داده شده است.



در اصل‏ یکصد و شصت و هشتم قانون اساسی در رابطه با هیئت منصفه مطبوعات آمده است: رسیدگی‏ به‏ جرایم‏ سیاسی‏ و مطبوعاتی‏ علنی‏ است‏ و با حضور هیأت‏ منصفه‏ در محاکم‏ دادگستری‏ انجام می‌شود.



آردینی اوخو -ادامه مطلب را بخوایند

آچار سؤزلر : حضور هیئت منصفه, دادگاه علنی, دادگاه مطبوعات, اصل 168 قانون اساسی, هارای نیوز,

وکیل به مثابه مدافع حقوق بشر

+0 به یه ن / بپسند

میزگرد مهرنامه درباره نسبت نهاد وکالت و سیاست با حضور بهمن کشاورز، یوسف مولایی و صالح نیکبخت

وکیل به مثابه مدافع حقوق بشر

مهرنامه - مریم باقی: نهاد وکالت در ایران در ایران با بیش از صد سال سابقه که در نیمی از آن استقلال را نیز تجربه است، نهادی برای دفاع از حقوق افراد شناخته می‌شود و حفظ و حمایت از آن حمایت از حقوق شهروندی افراد در یک جامعه خواهد بود. اما نهاد وکالت با چنین سابقه‌ای امروزه دغدغه دفاع از شأن خود را دارد و نهاد صنفی وکلا از آینده استلال خود اطمینان ندارد.

ضعفی که در حال حاضر نهاد وکالت از آن رنج می‌برد از عوامل گوناگون تاریخی، سیاسی، فرهنگی و برخی برداشت‌های ناصواب فقهی ناشی می‌شود و در پرونده پیش رو به برخی از این عوامل پرداخته شده است. میزگردی که در ابتدای پرونده می‌خوانید نیز در باب نسبت وکالت و سیاست و تفکیک این دو امر از یکدیگر است. بهمن کشاورز، از وکلای پرسابقه‌ای است که در چندین دوره نیز ریاست کانون وکلای دادگستری و اتحادیه سراسری کانون‌های وکلا را عهده‌دار بوده است. دکتر یوسف مولایی، استاد حقوق بین‌الملل دانشگاه تهران، از وکلای صاحب‌نام نیز هست و صالح نیکبخت که دکترای او در رشته حقوق خصوصی است نیز بیش از سه دهه سابقه وکالت را در کارنامه حقوقی خود ثبت کرده است. این حقوقدانان از جمله وکلایی هستند که وکالت پرونده‌های سیاسی متعددی را بر عهده داشته‌اند.




آردینی اوخو -ادامه مطلب را بخوایند

آچار سؤزلر : مدافع حقوق بشر, وکیل, هارای نیوز,

گزارش مستقل از سفر روحانی به تبریز و مطالبات بحق مردم آذربایجان

+0 به یه ن / بپسند
گزارش مستقل  از سفر روحانی به تبریز و مطالبات بحق مردم آذربایجان

هارای نیوز   رسانه های داخلی ایران گزارش دادند: مردم آذربایجان در سفر روحانی به تبریز خواسته ها و مطالبات مهمی داشتند که با سردادن شعارها و با در دست داشتن پلاکاردهایی خواستار اجرای خواسته ها و وعده های انتخاباتی رئییس جمهوری شدند.




درخواستهای مردم آذربایجان از روحانی و هیئت دولت یازدهم سفر روحانی به استان آذربایجان‌ شرقی از چند جهت برای مردم آذربایجان حائز اهمیت است. در جریان سخنرانی روحانی، دو پلاکارد بسیار بزرگ در استادیوم تختی جلب توجه کرد که حاوی درخواستهای مردم آذربایجان از جناب رئیس جمهور منجمله جلوگیری از خشک شدن دریاچه اورمیه و حق تحصیل به زبان مادری بود.


آردینی اوخو -ادامه مطلب را بخوایند

آچار سؤزلر : تحصیل به زبان مادری, احیای دریاچه ارومیه, هارای نیوز, سفر روحانی به تبریز, گزارش مستقل,