هارای نیوز

خبری - تحلیلی

خبر فوری و اختصاصی هارای نیوز: دادگاه اروج امیری؛ به صورت غیر علنی برگزار شد

+0 به یه ن / بپسند
خبر فوری و اختصاصی هارای نیوز:
 دادگاه اروج امیری؛ به صورت غیر علنی برگزار شد

امروز ، دادگاه اروج امیری ؛ روزنامه نگار پشت درهای بسته با حضور اعضای هیئت منصفه مطبوعات و بر خلاف اصل 168 قانون اساسی در شعبه دوم دادگاه کیفری و مطبوعات استان آذربایجان شرقی برگزار شد.



هارای نیوز - اروج امیری در گفتگو با خبرنگار هارای نیوز با بیان خبر فوق اظهار داشت: امروز ، دادگاه اینجانب ؛ با حضور اعضای هیئت منصفه و بر خلاف اصل 168 قانون اساسی ،غیرعلنی در شعبه دوم دادگاه کیفری و مطبوعات در تبریز برگزار شد.

وی با اعتراض و انتقاد شدید از نحوه برگزاری  دادگاه خود نسبت به عدم رعایت اصل 168 قانون و ماده 34 قانون مطبوعات مبنی بر علنی بودن دادگاه جرایم مطبوعاتی و سیاسی و دیگر قواینن مدنی در خصوص حقوق متهم گفت: براساس اصل‏ یکصد و شصت و هشتم، رسیدگی‏ به‏ جرایم‏ سیاسی‏ و مطبوعاتی‏ علنی‏ است‏ و با حضور هیأت‏ منصفه‏ در محاکم‏ دادگستری‏ صورت‏ می‏ گیرد. به همین دلیل ماده ۳۶ تا ۴۴ قانون مطبوعات به مبحث هیئت منصفه مطبوعات اختصاص داده شده است.

این دادگاه که از ساعت 10 و نیم شروع و تا ساعت 12 ادامه داشته است، امیری از سوی رئیس قاضی دادگاه مطبوعات ؛ دولت آبادی تفهیم اتهام شد. امیری در این دادگاه با دو شکایت مدیر عامل تعاونی اعتبار فرهنگیان مرند؛ مجید دلدار مواجه شده و قاضی پرونده خطاب به امیری اتهامات وی را نشر اکاذیب و توهین و افترا عنوان کرد.

در ابتدای این دادگاه قاضی دولت آبادی از شاکی پرونده ؛ مجید دلدار خواست موارد شکایتی خود را بیان کند و مجید دلدار امیری را متهم کرد که در مطالب خود در هفته نامه سهند تبریز وی را اختلاس گر، دزد، تبانی گر، رشوه خوار ، رانت خوار، مفسد اقتصادی و  ... نامیده است.

امیری نیز با بیان بخشی از تخلفات مدیر عامل این موسسه از جمله اعطای 160 میلیارد تومان پول 35 هزار سپرده گذار مرندی در غالب وام های میلیاردی به اشخاص خاص و نزدیکانش ضمن این که آن را ظلمی بزرگ و خیانت در امانت  35 هزار سپرده گذار مرندی دانست ، خواستار احقاق حقوق تضییع شده مردم مرند و سپرده گذاران توسط مسئولان دست اندرکار شد.

وی از قاضی دادگاه و حاضرین سوال کرد که از آقای مدیر عامل بپرسید که وی با چه نیت و انگیزه سوئی و با گرفتن کدام امتیازات و ویژه خواری هایی این همه وام را به افراد خاص خارج از اساسنامه این موسسه و بر خلاف ضوابط و مقررات نظام بانکی ایران پرداخت نموده است؟!

این روزنامه نگار در این دادگاه با افشای یک سند دیگر از اسناد تخلفات مدیر عامل مبنی بر باز کردن حساب شخصی در شعبه مرکزی بانک تجارت به نام دو نفر از اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل وقت و واریز شدن حساب سپرده گذاران و درآمد حاصله موسسه تعاونی اعتباری فرهنگیان به حساب شخصی این دو نفر آن را مغایر با حقوق سهامداران و اساسنامه و تخلف بزرگی دانست و صراحتا خطاب به حاضران و قاضی  پرونده گفت: آقایان نام این عمل آقای مدیر عامل را چه می توان نامید؟

شایان ذکر است این سند توسط بازرس وقت جناب آقای محمد خلیلی اقدم به عنوان سند دفاعیه خود در یکی دیگر از پرونده های شکایت این موسسه علیه خود تقدیم دادگاه مطبوعات وقت در سال 1392 کرده بود که رونوشتی از آن نیز ضمیمه پرونده دفاعیات امیری تقدیم قاضی رسیدگی کننده گردید.به گفته وی سه سال متوالی این شماره حساب بجای شماره حساب تعاونی اعتبار فرهنگیان مرند گردش مالی کلانی داشته است و کلیه حساب و کتاب و سپرده ها و درآمد شرکت به این شماره حساب پرداخت شده بود!

امیری با بیان این که هر آنچه که در هفته نامه سراسری سهند تبریز و سایت هارای نیوز و سهند نیوز در مورد تخلفات هیئت مدیره و بحران آفرینی تعاونی اعتبار فرهنگیان قلم فرسایی نموده ام همگی در مسیر دفاع از حقوق 35 هزار نفر سپرده گذار و مالباختگان این موسسه بوده است.  وی افزود: افتخار می کنم که به عنوان یک شهروند مدافع حقوق مردم عزیز خود هستم و به نحو احسن به رسالت مطبوعاتی ام پایبند بوده ام و در مسیر افشای تخلفات مدیران دانه درشت و پیشگیری از فساد دستگاههای دولتی و غیر دولتی از هیچ احدی هیچ ترس و واهمه ای نداشته و ندارم و نخواهم داشت. وی تصریح کرد: این لطف خداست که به من این جسارت و شجاعت را داده که جز خدایم از هیچ کسی نترسم و مطمئن هستم که خدای دانا و توانا کمکم نموده و می کند و در این پرونده نیز سربلند و سرافرازم خواهد کرد.

قاضی دادگاه به امیری یک هفته فرصت داد تا آخرین دفاعیات خود را تنظیم و به شعبه رسیدگی کننده ارسال نماید.

در پایان امیری با ارائه مستندات و دفاعیات مستدل و محکمه پسند خود از قاضی پرونده و هیئت منصفه دادگاه خواست طبق اصل 37 قانون اساسی حکم برائت وی را صادر نماید.










آچار سؤزلر : در تبریز, دادگاه مطبوعات, اروج امیری, روزنامه نگار, غیرعلنی برگزار شد,