هارای نیوز

خبری - تحلیلی

معاون استاندار و فرماندار ویژه مرند : 7 اسفند 94 یکی از سرنوشت سازترین روزهای جمهوری اسلامی است/ مهمترین خصیصه و بزرگترین ویژگی یک نماینده دروغ نگفتن است/ اسلام دین شادی است

+0 به یه ن / بپسند

گزارش اختصاصی هارای نیوز و کانال خبری سهند@Reklamsahand

معاون استاندار و فرماندار ویژه مرند :

7 اسفند 94 یکی از سرنوشت سازترین روزهای جمهوری اسلامی است/ مهمترین خصیصه و بزرگترین ویژگی یک نماینده دروغ نگفتن است/ اسلام دین شادی است

معاون استاندار با اشاره به مهمترین حادثه سال 94 تصریح کرد: جشن های پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر ما مصادف است با شکوهمند ترین حادثه ای که ایران عزیزمان در 7 اسفند سال 94 رقم خواهد زد. 7 اسفند یکی از سرنوشت سازترین روزهای جمهوری اسلامی ایران در سال 94 است.

هارای نیوز - امروز، فرماندار ویژه مرند در مراسم گرامیداشت دهه فجر در سالن ورزشی شهدای دولت آباد مرند گفت: اسلام دین شادی است. آن میدانی که در اسلام برای  شادی ، نشاط و تفریح مردم ترغیب و تشویق شده است برای گریه کردن تشویق نشده است.

به گزارش خبرنگار هارای نیوز ، معاون استاندار با تاکید بر پوشش زیبا در دین اسلام تصریح کرد: در دین اسلام نماز خواندن خانم ها با پوشش و چادر مشکی کراهت دارد یعنی با چادر مشکی نمی توان نماز خواند. اگر می خواهید با خدا راز و نیاز کنید باید لباس زیبا و تمیز بپوشید.

معاون استاندار، با نقد نگرش غلط نسبت به مسلمان واقعی افزود: برخی ها فکر می کنند هر کس مسلمان واقعی است باید زیاد اهلش باشد و زیاد گریه کند. هرکس مسلمان واقعی است باید لباس ژولیده و کفش پاره بپوشد. در دین ما چنین چیزهایی وجود ندارد.

وی با تاکید بر شیک پوشی در اسلام  اظهار داشت: پیامبر اسلام می فرماید : « اگر من نصف درآمد روزانه خود را برای خرید عطر بدهم و خوش بو باشم،  ضرر نکرده ام.» شیک پوشی و زیبا پوشیدن یکی از ویژگی های بارز ائمه ما بوده است. تمیز بودن و تمیز پوشیدن.

وی شادی و جشن را در اسلام حق پیروان حقیقی آن دانست و گفت: همان پیامبر بزرگوار اسلام موقعی که حضرت فاطمه ( س ) با حضرت علی ( ع ) ازدواج می کرد ، گفت که بروید دهل، دهول و سرنا بزنید و نگفت که بروید گریه کنید.

فرماندار مرند در اعتراض به مداحی گری در ایام میلاد ائمه اطهار و گریاندن مردم توسط مداحان تصریح کرد: « ما در مراسم جشن و میلاد حضرت امام حسین ( ع) که جشن و عید است مداحی می کنیم یا در سالروز ولادت باسعادت قائم ( عج ) و نیمه شعبان،  مداح پشت تریبون ، صحرای کربلا و ذکر امام حسین ( ع ) را می خواند.» ، « در روزهای گریه کردن، گریه می کنیم و در روزهای عروسی هم ، جشن می گیریم.»

کرمی در ادامه با تاکید بر حق شادی مردم در عید دهه فجر گفت: ایامی که در آن قرار گرفه ایم جشن های شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی ایران است. انقلابی که برای ایران عزت داده ، انقلابی که ایران را عزیز کرده است، در جشن چنین انقلابی باید دلخوشی و شادی کنیم و مسابقات برگزار کنیم. وی در ادامه ضمن تشکر از رئیس شورای روستای دولت آباد ؛ شرفی تصریح کرد:  انجمن حیات سبز مرند که یکی از قعال ترین انجمن های غیر دولتی شهرستان است متعلق به این روستا ( دولت آباد ) است. این انجمن در صوفیان برنامه برگزار می کند.

وی با اشاره به حمایت دولت از تشکل های مردمی افزود: مجوز انجمن حیات سبز مرند در این دولت صادر شده است، دولت تدبیر و امید، اعتقاد و باور دارد آن که می تواند مملکت را نجات دهد مردم است و لاغیر.

فرماندار ویژه مرند با تاکید بر اصل بودن مردم در تمام امورات گفت: اگر شما مردم نباشید این میزها به 5 تومان نمی ارزد، آن که به میز آبرو می دهد، مردم است. کسی که مردم را باور نکند در واقع مسوول نیست. شهید دکتر بهشتی می گوید: « کسانی که مدعی شیفته خدمت اند باید شیفته قدرت و میز نباشند.»

معاون استاندار با اشاره به مهمترین حادثه سال 94 تصریح کرد: جشن های پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر ما مصادف است با شکوهمند ترین حادثه ای که ایران عزیزمان در 7 اسفند سال 94 رقم خواهد زد. 7 اسفند یکی از سرنوشت سازترین روزهای جمهوری اسلامی ایران در سال 94 است.

وی با اشاره به تحلیل مثبت از سال 94 گفت: امسال ما سال زیبا بود چرا که دولت تدبیر و امید ما آن وعده ای که به مردم داده بود که « من با نظام بین المللی سر دعوا ندارم» ، « ایرانی باید حرمت ببیند نه این که تحقیر شود.» عمل کرده است.

کرمی در ادامه با اشاره به جایگاه و اعتبار ایرانی در دنیا در گذشته و حال افزود:  یکی از اساتید ما استاد سریع القلم می گوید: در هواپیما بودم و به یک کنفرانس در یک کشور خارجی می رفتیم در هواپیما بدون لهجه و شیرین ، انگیسی صحبت می کردم یک خارجی از بنده پرسید: اهل کجایی؟ گفتم ایرانی هستم. از جایش به شدت تکان خورد گفت: تروریست هستی!

وی با انتقاد از ترویج چهره خشن و ایرانی هراسی در خارج توسط عده ای ، گفت: آنقدر چهره ای خشن از ایران اسلامی به تصویر می کشند که بزرگترین استاد دانشگاه ایران را که هم می بینند به او هم می گویند تو هم تروریست هستی!

فرماندار مرند در ادامه با اشاره به تبلیغات منفی بر علیه ایران افزود:  در حالی که ایران عزیز همیشه مظلوم واقع شده و بیشترین ترورها بر علیه ایرانیان انجام شده است. دانشمندان هسته ای ، رهبران  انقلاب و بمب گذاری ها  نمونه های بارز آنهاست. ولی تبلیغات منفی توانسته است ایران عزیز را که در واقع خودش قربانی ترور است تروریسم معرفی شود.  چرا؟

معاون استاندار ضمن آسیب شناسی و تحلیل از دیپلماسی سیاه لشگر در گذشته که نتیجه ای جز بدبدختی، فلاکت مردم و تحریم ملت ایران نداشت،اظهار داشت:  سر منشا آن این است بعضی آدمها در مسیر منافع ملی ما حرکت نمی کردند، زبان دیپلماسی را نمی دانستند ، بجای این که به ایران اعتبار ببخشند با ادبیات ناشیانه تحقیر می کردند.

وی با حمایت از تیم دیپلماسی دولت روحانی و تجلیل از طریف گفت:  بجای این که حقوق مسلم ما را مثل ظریف قهرمانانه و انرژی هسته ای را که شعار می دادیم حق مسلم ماست در مجامع بین المللی باور می کردند با شعارهای غلط باعث می شدند علیه ما قطع نامه صادر می کردند؛ قطعنامه پشت قطعنامه.

معاون استاندار در ادامه افزود: یکی از دوستان می گفت: آقای دکتر ظریف تنها با 7 نفر به مذاکره می رفتند و در آخرین مذاکرات، 17 – 18 روز پشت سرهم مذاکره کردند. در حالی که طرف های مقابل با 200 نفر به مذاکره می رفتند بعد از دوساعت مذاکره بازارها را می گشتند و نتیجه اش بعد از بازگشت علیه ایران قطعنامه صادر می شد! ایران شد تروریسم دیگر.

وی نتیجه مذاکرات را توافق نهایی برجام دانست و تصریح کرد: امروز نظام بین المللی به دیپلماسی ایران افتخار می کند. این بزرگترین عید است که دولت تدبیر و امید به ملت ایران هدیه کرد. 

تقی کرمی دست آورد مهم برجام را تضمین امنیت کشور بیان کرد و افزود: امروز هیچ کس نگران جنگ نیست ( تشویق حاضران و دست زدن) هیچ کس دیگر نمی گوید که اسرائل و آمریکا به ما حمله خواهد کرد و ناو فلان کشور، هوپیماهای جنگی اش را در خلیج فارس مستقر کرده است.

وی دست آورد دیگر برجام را دفاع از منافع ملی کشور دانست و گفت: دیپلماسی قوی ما با با اقتدار از منافع ملی مان دفاع کردند. ان شاءاله افتخاری دیگر را در 7  اسفند ماه با حضور پرشکوه خود در پای صندوق های رای خواهیم آفرید.

معاون استاندار با برشمردن خصوصیات بارز و ویژه یک نماینده اظهار داشت: یقیانا نمایندگانی را انتخاب خواهیم کرد که به منافع ملی کشور باور داشته باشند، شعار دروغین و وعده دروغین به مردم ندهند.

وی با بیان این که مهمترین خصیصه و بزرگترین ویژگی یک نماینده دروغ نگفتن است، افزود: کسی که با وعده دروغین مردم را فریب دهد و رای بگیرد مطمئن باشید که در زمان قانون گذاری نیز بر سر شما کلاه خواهد گذاشت و دروغ خواهد گفت.

فرماندار مرند با اشاره به موضوع مهم حفاظت و امانتداری از آرای مردم گفت: واله بالله ، رایی که شما می دهید باور، تفکر، اندیشه و ایمان شماست. مگر آدم باورش را به پول می فروشد، مگر آدم ایمانش را به دروغ می فروشد، آدم با تحقیق ، بررسی ، شناسایی و تشخیص فردی که اصلح است رای می دهد.

کرمی افزود: بنده به عنوان فرماندار این شهرستان این قول را به شما می دهم بینکم بین الله که هرکس به هرکس رای داد از آن دفاع کنم. باور کنید از صندوق رای هرکس انتخاب شد مورد احترام است و اجازه نخواهیم داد یک رای جابجا شود. با اعضای هیئت اجرایی و با خدای خود پیمان بسته ایم و هم قسم شده ایم که به آرای مردم حرمت قائل شویم.

معاون استاندار ضمن تاکید بر برگزاری انتخابات سالم و احترام به آرای مردم تصریح کرد: هر کس از صندوق رای انتخاب شود عزیز و نماینده ماست و همه مان کمک خواهیم کرد که اول از منافع ملی کشور و دوم از منافع شهرستان دفاع کند.

کرمی با بیان این که منافع ملی مقدم بر هر چیزی است، گفت: منافع ملی یعنی عزت ایران عزیز، منافع ملی یعنی اقتدار ایران ، منافع ملی یعنی سربلندی و توسعه یافتگی ایران عزیز است.

وی در پایان سخنان خود گفت: آرزوی بنده این است که دولت آباد عزیز که نامش آباد است، همیشه آبادتر باشد.

گفتنی است برگزاری گرامیداشت دهه فجر در سالن ورزشی شهدای دولت آباد توسط کانون فرهنگی و هنری بقیه الله، انجمن حیات سبز مرند، شورا و دهیاری دولت آباد ترتیب داده شده بود.


توضیح : باز نشر این گزارش فقط با ذکر منبع آن ( هارای نیوز ) آزاد است.

 


آچار سؤزلر : دهه فجر94, هارای نیوز, دولت آباد, فرماندار مرند, معاون استاندار,