هارای نیوز

خبری - تحلیلی

تور بازدید از پروژه های عمرانی و صنعتی ارس برگزار شد

+0 به یه ن / بپسند

تور بازدید از پروژه های عمرانی و صنعتی ارس برگزار شد / ارس؛ مکانی امن و مطمئن برای کسب سود بیشتر




به گزارش هارای نیوز به نقل از  اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس، بر اساس برنامه ریزی ستاد دهه فجر در ارس، بازدید از پروژه ها و توانمندی های ارس با حضور بیش از 75 نفر از مسؤلین سازمان منطقه آزاد ارس و شهرستان جلفا و همچنین اعضای شورای شهر و روستا طی دو روز برگزار شد.

در این بازدیدها که مدیرعامل و معاونین سازمان منطقه آزاد ارس میزبان امام جمعه، فرماندار و اعضای شورای اداری شهرستان جلفا بودند، بخشی از پروژه های عمرانی اجرا شده و درحال اجرا و همچنین کارخانه ها و پروژه های مختلف در حوزه صنایع سنگین، پاک و کشاورزی این منطقه بازدید بعمل آمد.

ارس؛ مکانی امن و مطمئن برای کسب سود بیشتر

ارس بعنوان صنعتی ترین منطقه آزاد ایران در شمال غرب کشور و در مسیر رودخانه ارس در 51 هزار هکتار مسقر می باشد. این منطقه آزاد با فعالیت در چهار محدوده منفصل جلفا، نوردوز، خداآفرین و قلی بگو با کشورهای آذربایجان، ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان هم مرز بوده و به دلیل موقعیت استراتژیک و بهره مندی از قوانین حاکم بر مناطق آزاد مورد استقبال ویژه سرمایه گذاران داخلی و خارجی قرار گرفته است.
بر اساس بررسی ها، گزارش ها و پیش بینی های مقام های عالی رتبه دولتی و صاحب نظران اقتصادی داخلی و خارجی، ارس با وجود موقعیت استراتژیک، زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری و قوانین آسان برای تجارت آزاد، قدرت نقش آفرینی در اقتصاد ایران را دارد.

دسترسی آسان به کشورهای همسایه، ترکیه و حوزه CIS از یک سو و وجود منابع طبیعی ارزشمند برای توسعه صنایع حیاتی بشر از جمله معدن و کشاورزی، و از سوی دیگر وجود طبیعت بکر و زیبا و آثار تاریخی و فرهنگی متعدد و همچنین احیای تجارت و بازرگانی در این منطقه، ارس را به مکانی امن و مطمئن برای کسب سود بیشتر برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی تبدیل کرده است. بطوریکه هم اکنون بیش از 300 واحد تولیدی، صنعتی و کشاورزی در این منطقه در حال احداث می باشند.

هم اکنون در این منطقه آزاد 338 واحد تولیدی و صنعتی فعال وجود دارد که از این بین 32 شرکت خارجی ارس را مقصد تولید و سودآوری قرار داده اند و به واسطه شرکت های فعال برای بیش از 10 هزار و 600 نفر اشتغالزایی صورت گرفته است. همچنین در حوزه گردشگری این منطقه نیز 54 پروژه در 367 هزار متر مربع در حال اجرا می باشد.  

بر اساس این گزارش، بخش صنعت سهم 59 درصدی از تولید ناخالص داخلی ارس را به خود اختصاص داده که بیانگر موفقیت چشمگیر در راستای سیاست های اقتصادی کشور است. همچنین طی 9 ماه گذشته 63 میلیون دلار کالا از ارس به کشورهای هدف صادر شده است.

 


آچار سؤزلر : منطقه آزاد ارس, هارای نیوز,