هارای نیوز

خبری - تحلیلی

فرماندار ویژه مرند : 28 کاندیدا در عرصه انتخابات مرند و جلفا حضور دارند /دست آوردهای مهم فرجام خوش برجام را برشمرد

+0 به یه ن / بپسند

در جلسه شورای اداری دیروز مرند مطرح شد:

28 کاندیدا در عرصه انتخابات مرند و جلفا حضور دارند /دست آوردهای مهم فرجام خوش برجام را برشمرد / افتتاح 48 پروژه عمرانی با اعتبار 55 میلیارد و571 میلیون تومان / تخلیه تلفنی

معاون استاندار و فرماندار ویژه مرند با برشمردن دست آوردهای اقتصادی برجام افزود: بزودی رونق مبادلات اقتصادی اتفاق خواهد افتاد. رئیس جمهور چین بعد از 12 سال اولین رئیس جمهوری است که به کشور ما آمد و قراردادهای مهمی را امضا کرد. در حالی که در دوره تحریم کسی نیامده بود.  رئیس جمهور در ایتالیا 14 سند همکاری امضا کرد و در فرانسه 20 سند همکاری ، اینها اتفاقات مبارکی از نتایج برجام هستند.


هارای نیوز - سهند آزربایجانلی : دیروز عصر، مهمترین و حساس ترین جلسه شورای اداری فرمانداری ویژه مرند با حضور مدیران و خبرنگاران محلی برگزار شد. به گزارش خبرنگار هارای نیوز ، معاون استاندار و فرماندار مرند در این جلسه راجع به گرامیداشت دهه مبارک فجر و سی و هفتمین سال پیروزی انقلاب اسلامی گفت: دهه مبارک فجر برای ما همیشه عید است. این عید مصادف با پنجمین انتخابات مجلس خبرگان و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که مقدمه حضور مردم در پای صندوق های رای است.

وی با اشاره به نتایج و دست آوردهای مهم فرجام خوش برجام گفت: بعد از 12 سال قلدوران عقب نشینی کردند. جای فخر است که برجام در سایه هدایت مقام معظم رهبری، استقامت ملت ایران، درایت و تدبیر فرزندان غیور عرصه دیپلماسی، دانش و بینش مذاکره کنندگان و نظارت رئیس جمهوری تحقق یافته است.

کرمی افزود: یقین دارم هر وقت که عقلانیت و خرد جمعی بر کشور ما حاکم شد دشمن حق مسلم ما را به رسمیت شناخت. اجماع جهانی که بر علیه ایران انجام بود، شکسته شد و این از برکات برجام است و 4 سناتور جمهوری خواه که هرچه قدر تلاش کنند تاثیری بر برجام نخواهد داشت.

وی با اشاره به تاکید اصل حاکمان دولت های جهان بر منافع ملی خودشان، تصریح کرد: در طول 12 سال گذشته، کشورهایی که با ما دوستان صمیمی بودند گفتند هر چند علاقه مندیم با شما همکاری کنیم اما معذوریم که ما در مقابل مجامع بین المللی درگیر باشیم.

در ادامه معاون استاندار  با اشاره به دستاودرهای مهم برجام گفت: کشور هایی که قطع نامه علیه ما صادر کرده بودند خودشان امضای شان را پس گرفتند. انرژی هسته ای و دانش هسته ای که سالیان سال شعار داده ایم حق مسلم ماست محقق شد و تحریم هایی که از طریق شورای امنیت سازمان ملل علیه ما اعمال شده بود، برداشته شد.

کرمی با اشاره به انزوای دشمن در پس از برجام گفت: دشمنان ما که می خواستند ما را در انزوا قرار دهند خودشان منزوی شدند نمونه اش آل صعودعربستان است.

فرماندار مرند با برشمردن دست آوردهای اقتصادی برجام افزود: بزودی رونق مبادلات اقتصادی اتفاق خواهد افتاد. وی با بیان سفر رئیس جمهور چین به ایران بعد از 12 سال اظهار داشت: رئیس جمهور چین بعد از 12 سال اولین رئیس جمهوری است که به کشور ما آمد و قراردادهای مهمی را امضا کرد. در حالی که در دوره تحریم کسی نیامده بود. وی افزود: رئیس جمهور در ایتالیا 14 سند همکاری امضا کرد و در فرانسه 20 سند همکاری . اینها اتفاقات مبارکی از نتایج برجام هستند.

وی با اشاره به برکات برجام گفت: تمامی اموال و دارایی های بلوکه شده ایران در دوران تحریم آزاد شدند.

بحث انتخابات ؛ روز هفتم اسفند ماه

فرماندار مرند در ادامه در خصوص انتخابات گفت: مرند یکی از شهرهای حساس استان ماست. سابقه ابطال انتخابات گذشته را داراست. شایعات متعددی در خصوص انتخابات مرند که از جانب افراد بیان می شود می تواند سلامت انتخابات را به خطر بیندازد. وی با اشاره به ذبح کردن قربانی در مرند و جلفا به شرطی که انتخاباتی که با سلامتی برگزار می کنیم بدون اتهام زنی همراه باشد وعده داد و گفت: اگر کاندیدای پیروز جلفایی باشد در آستانه حرم سید محمد آقا قربانی ذبح می کنیم و اگر هم کاندیدای پیروز مرندی باشد در مرند قربانی ذبح می کنیم.

وی در ادامه  افزود: بنده به عنوان رئیس هیئت اجرایی و برگزار کننده انتخابات دغدغه دارم که آن را به همه شما روسای ادارات انتقال می دهم.

شما مسئولان بسترسازی کنید و از امکانات دولتی در اختیار هیچ کاندیدایی قرار ندهید.

وی به اصل بی طرفی خود و مدیران دولتی در انتخابات تاکید کرد  و گفت: هیچ یک از مدیران ما نباید از کاندیدایی حمایت و در مراسم سخنرانی و تبلیغاتی آنها شرکت کنند چرا که آبروی شهرستان در سلامت انتخابات است و مردم به هر کس رای دهد و هرکس انتخاب شود محترم است.

وی با اشاره به افزایش یا کاهش کاندیداها اظهار داشت: 16 بهمن بررسی و تایید نهایی کاندیداهاست و الان 28 نفر کاندیدا در حوزه مرند و جلفا در عرصه انتخابات حضور دارند.

کرمی با اشاره به ابطال انتخابات مرند در سال 1383 افزود: ابطال انتخابات برای نظام هزینه بر است. ابطال انتخابات بدترین سناریویی است که نظام انتخاب می کند و جام زهر را به ناچار می نوشد.

معاون استاندار با بیان پیشگیری از موارد تکرار ابطال انتخابات مرند تصریح کرد: اجازه ندهیم که انتخابات به خاطر منافع زودگذر عده ای باطل شود. ابطال انتخابات یعنی این که دو سال منطقه از داشتن نماینده در مجلس محروم می ماند. بی طرفی خود را در انتخابات اثبات کنیم و این دور از شان مسئولان است که به دنبال کاندیداها باشند.

وی با تاکید بر حفظ ارزش مدیران گفت: شما سفیران نظام جمهوری اسلامی هستید و باید ارزش و جایگاه حقوقی خود را حفظ کنید.

فرماندار ویژه مرند انتخاب صالح ترین فرد را به خود مردم واگذار کرد و اظهار نمود: صالحترین فرد را مردم انتخاب می کنند و ما چه کاره هستیم که به مردم بگوییم که فلان کس را انتخاب کنید.

وی با معرفی سرهنگ قهرمانزاده به عنوان رئیس ستاد دهه فجر گفت: دستگاه های اجرایی برای گرامیداشت دهه فجر امسال ، نهایت همکاری و تلاش خود را انجام دهند. وی با لحن انتقاد خطاب به مسئولان گفت:   بنر دهه فجر را کی خواهیم زد بعد از  پایان دهه فجر!؟ من خواهش می کنم که ادارات کار خود را به خوبی انجام دهند و به مناسبت گرامی داشت دهه فجر، شهرها را چراغانی و بنرهای تبلیغاتی دهه فجر را نصب کنند. این  نظام است که به مدیران آبرو و شرف داده است

بیمارستان 300 تختخوابی جدید مرند

معاون استاندار در خصوص بودجه بیمارستان جدید مرند گفت: بودجه بیمارستان جدید و  300 تختخوابی مرند در جدول 20 قانون برنامه و بودجه سال 1395 قرار گرفته است. وی در خصوص تکلیف بزرگراه تبریز – بازرگان گفت: در سفر رئیس جمهوری 450 میلیارد تومان بودجه برای اجرای بزرگترین پروژه آزاد راه تبریز – بازرگان در بودجه سال 1395 اختصاص یافته است که از کل اعتبارات این پروژه 35 درصد آن سهم دولتی و 65 درصد آن از طریق فاینانس و سرمایه خارجی تامین خواهد شد.

وی با هشدار به این که کاندیداها نباید شعار انتقال آب شرب و کشاورزی مرند از آب ارس را بدهند اظهار داشت: با بودجه 270 میلیارد تومانی پروژه آب شرب مرند و آب زراعی از ارس در حال اجراست. عملیات اجرایی 18 کیلومتر آن توسط شرکت سگال آذر با اعتبار 108 میلیارد تومان شروع شده است و 8 کیلومتر آن توسط قرارگاه خاتم الانبیا با اعتبار 87 میلیارد تومان و شرکت عطا با اعتبار 75 میلیارد تومان برنده مناقصه شده است. کاندیداهایی که قول اجرای پروژه انتقال آب ارس را  بدهد ، دروغ گفته است.

 

احداث 5 مراکز بهداشتی و درمانی برای شهرستان مرند

فرماندار مرند راجع به وضعیت مراز بهداشتی و درمانی مرند گفت: همه مراکز بهداشتی و درمانی ما مخروبه هستند. در سال 1395 برای شهرستان مرند 5 مرکز بهداشتی و درمانی احداث خواهد شد. که از این تعداد 4 مرکز برای شهر مرند و 1 مرکز بهداشتی رای بناب احداث خواهد شد. همچنین وی از اختصاص یک میلیارد تومان بودجه برای توسعه بیمارستان کوه کمری مرند خبر داد.

معاون استاندار در ادامه در خصوص بودجه مدارس و خیران مدرسه ساز افزود: پیری، رئیس آموزش و پرورش مرند قرارداد نهمین خیر مدرسه ساز را به ارزش مجموعا 13 میلیارد تومان امضا کرده است. این در حالی است که کل اعتبارات دولتی اختصاص یافته برای مدارس 14 میلیارد تومان است.

وی با تایید سخنان امنیتی معاون اطلاعات استان در خصوص تخلیه تلفنی گفت: در آستانه انتخابات تخلیه تلفنی زیاد خواهد شد ، گفت: رسانه های خبری با انگیزه این که به سرعت و با عجله خبر را تهیه و منتشر کنند احتمالا خوراک دشمن را تهیه خواهند کرد. وی با تایید موضوع نارضایتی مردم زا دستاگاههای دولتی گفت: نارضایتی ارباب رجوع از دستگاههای دولتی بیداد می کند و یکی از عوامل کاهش مشارکت مردم در انتخابا نارضایتی مردم است.

دهه فجر و افتتاح 48 پروژه عمرانی با اعتبار 55 میلیارد و571 میلیون تومان

وی راجع پروژه های عمرانی دهه فجر گفت: در دهه فجر امسال، 48 پروژه با اعتبار 55 میلیارد و 571 میلیون تومان افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

معرفی مدیران انتصابی جدید

در ادامه معاون استاندار ، روسای جدید و منصوب شده را  به شرح زیر معرفی کرد:

رحیم اختیاری به عنوان سرپرست اداره اوقاف مرند، خلفا زاده ؛ رئیس اداره تعاون روستایی، تقی زاده؛ رئیس زندان مرند، قویدل ، مدیر کار درمانی قیرخلار مرند، رازی رئیس بانک ملی شعبه مرند منصوب شدند.

فرماندار در ادامه گفت: محمد زاده رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی از وزیر محترم لوح تقدیری دریافت کرده است.

کرمی با بیان این که تبریز کف مظلوم واقع است از مسئولان مربوطه خواست در مورد بدهی های شرکت تبریز کف به بانکها، اداره گاز، برق، مخابرات و... مساعدت کنند.

معاون استاندار به منظور هر چه باشکوه برگزار شدن انتخابات از تمام مدیران دستگاه های دولتی که به هر نحوی از بودجه دولتی استفاده می کنند موظف کرد در انتخابات با هیئت های اجرایی ، نظارت و بازرسی همکاری کنند.

 

سخنران اول جلسه شورای اداری امام جمعه مرند، حاج آقا نعمت زاده بود. امام جمعه مرند در خصوص انتخابات ، برجام و ماجرای دستگیری سربازان آمریکایی و ... سخنان مهمی را ایراد کرد. وی از فعالان رسانه ای خواست که مطالبی را نباید منتشر کنند که بعدا مورد اتهام قرار گیرند و برای شان دردسر ساز باشد.

وی با تاکید بر رعایت قانون خطاب به همه گفت: همه باید قانون را رعایت کنیم و قانون شکنی نکنیم. وی با پراهمیت دانستن مراسم گرامیداشت دهه فجر امسال گفت: نباید مراسم گرامیداشت سالگرد انقلاب ، تحت تاثیر انتخابات قرار گیرد و ضعیف باشد بلکه آن را باشکوهتر برگزار کنیم و به 7 اسفند متصل شود که در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت خواهد شد.

 

تخلیه تلفنی و دادن اطلاعات از طریق تلفن

دومین سخنران جلسه شورای اداری عبدی، معاون اطلاعات استان بود. وی راجع به تخلیه تلفنی و انتقال اطلاعات از طریق تلفن با پخش کلیپ های ویژه جاسوسی تلفنی به شیوه های حرفه ای توسط عوامل دشمن و مجاهدان خلق توضیحات مهمی را بیان کرد. وی ضمن آموزش موارد مهم تخلیه تلفنی از مدیران و خبرنگاران حاضر خواست مواظب تماس های مشکوک افراد باشند و از پاسخگویی به کسانی که نمی شناسند خودداری کنند. وی تلفن 118 را حساس معرفی کرد و از مخابرات خواست در این مورد اقدام موثری انجام دهد.

عبدی با پخش کلیپ ویژه مصاحبه تلفنی یک مهندس هسته ای که با یک فرد منافق و جاسوس ، حقایق و اطلاعات مهم مسائل تکنولوژی نانو الماس را افشا می کند و در اختیار دشمنان قرار می دهد ، به مخاطبان خود هشدار داد که مواظب تماس های مشکوک دیگران باشند.

معاون اطلاعات استان با بیان این که ایران به عنوان چهارمین کشور جهان می خواست صاحب تکنولوژی نانو الماس بشود اما با دادن این گونه اطلاعات ناشیانه و با شگردهای حرفه ای فرد تماس گیرنده و جاسوس سبب می شود 12 سال کشور ایران از سوی کشورهای غربی مورد تحریم ظالمانه  و مورد تهدید واقع شود و خسارات جبران ناپذیری به کشور و ملت ما تحمیل گردد. وی به حاضران این توصیه را کرد که مواظب باشند به تله جاسوسان تخلیه تلفنی نیفتند و موارد مشکوک را از طریق 113 واحد خبرگیری اطلاعات انتقال دهند.

گفتنی است تخلیه تلفنی موضوعی که در عین سادگی و کم اهمیت جلوه کردنش بسیار مهم و حیاتی است و بسیار به امنیت کشور خدشه وارد کرده است.تخلیه تلفنی یعنی عبارت است از تلاشی آگاهانه از طرف دشمن با بهره‏گیری از غفلت یا فریب عوامل خودی، به منظور کسب اطلاعات و القای خواسته‏های خود از طریق برقراری ارتباط تلفنی.

شایان ذکر است ماده 501 قانون مجازات اسلامی می گوید: « هر کس عمدا یا سهوا نقشه ها، اسناد یا اسرار تصمیمات راجع بع سیاست خارجی و داخلی را در اختیر افرادی که صلاحیت ندارند قرار دهد یا از مفاد آن مطلع کند، نظر به کیفیت و مراتب جرم یک تا ده سال حبس محکوم می شود«.


حاشیه های استثنایی این جلسه شورای اداری

این جلسه شورای اداری حاشیه های استثنایی داشت که یکی از حاشیه های مهم آن این بود که برای اولین بار به لحاظ بیان مسائل مهم امنیتی و تخلیه اطلاعات از طریق تلفن ( تخلیه تلفنی ) گوشی شرکت کنندگان ( مدیران شهرستان و خبرنگاران) قبل از ورود به جلسه شورای اداری توسط مسئولان اجرایی جلسه تحویل گرفته و بعد از پایان جلسه عودت داده شد.

همچنین دیگر حاشیه های این جلسه ممنوعیت عکس برداری از جلو بود که این امر از سوی شورای اداری اعمال شد و همه خبرنگاران عکاس حاضر آن را رعایت کردند.

از حاشیه های مثبت این جلسه این بود که تقریبا همه مدیران ادارات و اعضای شورای اداری و اکثر خبرنگاران در این جلسه شورای اداری حاضر بودند و برخلاف روال قبلی حاکم، همه خبرنگاران از قبل بدون گلچین و گزینش برای پوشش خبری جلسه دعوت کرده بودند.

  

 

 

 


آچار سؤزلر : فرماندار تقی کرمی, هارای نیوز, جلسه شورایاداری مرند,