هارای نیوز

خبری - تحلیلی

اجرای 115 پروژه عمرانی ب 1260 میلیارد ریال در ارس / احداث بزرگترین پارک کشور در ارس

+0 به یه ن / بپسند
اجرای 115 پروژه عمرانی ب 1260 میلیارد ریال در ارس /  احداث بزرگترین پارک کشور در ارس


 هارای نیوز - اتاق خبر- معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد ارس ضمن ارایه گزارش عملکرد،از اجرای 115 پروژه عمرانی در سالجاری در این منطقه خبر داد.



به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، کریم صدیقیان گفت: از بین 115 پروژه 75 مورد انتقالی از سال 1393 بوده و 40 پروژه جدید تعریف و به مرحله اجرا رسیده است.

وی اضافه کرد: از مجموع پروژه های یاد شده 64 پروژه به اتمام رسیده است که از این بین 15 پروژه در حوزه برق، 31 پروژه انتقالی از سال قبل در حوزه عمرانی و 18 قرارداد جدید عمرانی در سالجاری با اعتباری بالغ بر 250 میلیارد ریال اجرا شده است.

صدیقیان مجموع سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس در 115 پروژه حوزه معاونت فنی و عمرانی را یک هزار و 260 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: به غیر از پروژه های تمام شده 51 پروژه با اعتباری بالغ بر یک هزار و 10 میلیارد ریال در حال اجرا می باشد.
وی بودجه عمرانی سال 1394 ارس را یک هزار و دویست میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از این بین 10 درصد بودجه عمرانی سازمان به پروژه های حوزه معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری اختصاص یافته است.

احداث بزرگترین پارک ساحلی کشور در ارس

معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد ارس از احداث بزرگترین پارک ساحلی کشور در حاشیه رودخانه ارس خبر داد.

کریم صدیقیان با بیان اینکه تاکنون سه و نیم هکتار از این پارک احداث شده و سه و نیم هکتار نیز در دست احداث است، بخشی نگری را مانع توسعه و آبادانی دانست و افزود: رویکرد اصلی پروژه های عمرانی ارس را تامین امنیت،نشاط و آرامش برای ارسوندان و گردشگران است و انتظار ما همراهی و همکاری همگانی است.
پروژه پارک ساحلی ارس سه کیلومتر در امتداد رودخانه ارس می باشد، و امیدواریم با اجرای این طرح بزرگ خدمات لازم برای گردشگران فراهم شود.

وی گفت:بنابه اظهارات مقامات کشور و کارشناسان، مسیر سه کیلومتری از کاروانسرای تاریخی خواجه نظر تا پل مرزی ایران و نخجوان،زیباترین ساحل ایران بوده و قابلیت جذب گردشگر و رونق صنعت توریسم را دارد.







آچار سؤزلر : منطقه آزاد ارس, جلفا, هارای نیوز,