هارای نیوز

خبری - تحلیلی

دفتر نمایندگی صندوق ضمانت صادرات کشور در منطقه آزاد ارس راه اندازی شد

+0 به یه ن / بپسند

دفتر نمایندگی صندوق ضمانت صادرات کشور در منطقه آزاد ارس راه اندازی شد

دفتر کارگزاری صندوق ضمانت صادرات کشور با حضور مدیر گسترش و تسهیل تولید و امور بانک و بیمه دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور در منطقه آزاد ارس راه اندازی شد.


هارای نیوز - معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان در این آئین ضمن اشاره به اهمیت بالای توسعه تولید و صادرات در برنامه ششم توسعه کشور ، حمایت از تولید برمبنای صادرات را یکی از استراتژی های برتر سازمان منطقه آزاد ارس اعلام کرد.

باقر زاده افزود : فرصت های خوبی برای  توسعه صادرت به وجود آمده است و با عملی شدن برجام می تواند به رونق اقتصادی بیش از پیش مناطق آزاد منجر شود.

مدیر گسترش و تسهیل تولید و امور بانک و بیمه دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در این مراسم ضمن تشریح فعالیت های صندوق ضمانت صادرات کشور افزود : این صندوق در پنج منطقه  آزاد و دو منطقه ویژه در قالب کارگزاری یا رابط مشغول فعالیت می باشد .

خرمالی با اشاره به مشکلات به وجود آمده به دلیل عدم اداره بانک های داخلی با قوانین مناطق آزاد ، حضور بانک های خارجی  برای افزایش سرمایه گذاری را امری لازم بیان کرد .

وی افزود : با اقدامات صورت گرفته ، شرکت های بیمه برای ادامه فعالیت در محدوده مناطق آزاد ملزم به استقرار شعب خود را در این مناطق می باشند .

در ادامه این آئین نمایندگان صندوق ضمانت صادرات کشور به معرفی فعالیت های این صندوق پرداخته و به سوالات فعالان اقتصادی پاسخ دادند .

شایان ذکر است صندوق ضمانت صادرات کشور برای حمایت و پشتیبانی از صادرات کشور از طریق بیمه و تضمین اعتبارات و سرمایه‌گذاری های مربوط به کالاها و خدمات صادراتی و ایجاد تسهیلات‌ و سرمایه‌گذاری لازم به منظور توسعه صادرات با کمترین هزینه و با استفاده بهینه از منابع موجود ، ایجاد شده است .


آچار سؤزلر : منطقه آزاد ارس, هارای نیوز,