هارای نیوز

خبری - تحلیلی

عذرخواهی هارای نیوز از مخاطبانش / مژده که برجام ما به فرجامی خوش رسیده

+0 به یه ن / بپسند
هارای نیوز دوباره آمد/ عذرخواهی هارای نیوز از مخاطبانش / مژده که برجام ما به فرجامی خوش رسیده

مخاطبان وفادار هارای نیوز! عذر ما را بپذیرید! چون روزگار، بد فرجام شده! هر چند مژده که برجام ما به فرجامی خوش رسیده است. اما هنوز هم هنوز هست یخ های کهنه میل به آب شدن ندارد اما غافل از آن است که فردا خورشید از راه می رسد و خواه ناخواه این یخ های ضخیم و مقاوم را هم با انرژی و حرارت خود به همین راحتی آب می کند.



اما ما معتقدیم که :« من اگر ما شویم
، اب چو دریا شویم/ تو اگر ما نشوی؛ چشمه ی خشکساری / من اگر ما شویم ، بحر و دریا شویم/ تو اگر ما نشوی ، تک و تنهاشوی من اگر ما شویم ، ذالها را شکنیم.»


هارای نیوز - مدیر جدید ؛  آزربایجانلی :
مخاطبان وفادار هارای نیوز! عذر ما را بپذیرید! چون روزگار، بد فرجام شده! هر چند برجام ما به فرجامی خوش رسیده اما هنوز هم هنوز هست یخ های کهنه میل به آب شدن ندارد اما غافل از آن است که فردا خورشید از راه می رسد و خواه ناخواه این یخ های ضخیم و مقاوم را هم با انرژی و حرارت خود به همین راحتی آب می کند.

باز آمدیم و خبر خوش می دهیم که می مانیم و ماندمان را دوباره با شما پیوند می زنیم. امروز اول بهمن ، هارای نیوز با وجود تعطیلی 45 روزه اش بنا به دلایلی که در زیر می آید فعالیت خود را از سر می گیرد.

می دانید که سالیان سال است که در کنار شما بوده و هستیم و خواهیم ماند. هر چند دست هایی هست که اتهامات ناروا و زشتی به ما نسبت داده اند و می دهند! هر چند ما را به ناحق محکوم کرده اند! هر چند پاسخ وفاداری به کشور و ملت مان را با ناجوانمردی داده اند! هر چند خون دل خوردیم و می خوریم و دلسوزانه نابسانی ها و ناهنجاری ها را شناسایی و کالبدشکافی می کنیم، ضعف ها و کاستی ها را می گوییم و نویسیم و انتقاد می کنیم. در این راه متعالی هدفی جز اصلاح امورات مملکت داری نداشته و نداریم. نه دنبال قدرت و میز و ریاست هستیم و نه دنبال ثروت و مال و منال دنیوی.  آروزی ما صلح و امنیت، رفاه و آسایس برای ایرانیان و جهانیان است. نه سهمی از حکومت ادعا می کنیم و نه دنبال آن هستیم فقط می خواهیم که سرنوشت ملت مان در یک کلام بهبود یابد و بهتر شود.

اما دیگران در برابر این آرمان مان و فعالیت رسانه ای ما، حکم به تبعیدمان به نقاط دور جهان را داده اند اما در نزدیکی و کنار شما می ایستیم و با بی عدالتی و زیاده خواهی اقلیت قرون وسطایی و عصر حجر و قجر، مبارزه می کنیم تا پیروزی را نصیب ملتی خواهیم کرد که بیش از یک قرن شعار مشروطه و آزادی سر می دهند اما دیکتاتوران و مستبدان تاریخ نمی گذارند این حق مسلم آزادی ، قانون و عدالت در جامعه ما محقق شود!

اما ما معتقدیم که :« من اگر ما شویم ، اب چو دریا شویم تو اگر ما نشوی؛ چشمه ی خشکساری من اگر ما شویم ، بحر و دریا شویم تو اگر ما نشوی ، تک و تنهاشوی من اگر ما شویم ، ذالها را شکنیم.»

اما امید داریم و همیشه هنگام احداث بنای آزادی جامعه خود، نقشه معماری و مهندسی بنا را طوری طراحی می کنیم که پنجره های بناها روبه خورشید و روشنایی باشد تا حین طلوع خورشید، پنجره خود را باز می کنیم و به امید هوای پاک و روشنایی چشم به خورشید می دوزیم تا خورشید بیاید و مهر، گرمی، صفا و نور وروشنایی ببخشاید. آری! خورشیدمان بر تمام هستی و کره خاکی ، نور آزادی، عدالت و قانون منعکس می کند.

شکست های مان را می شماریم و با زمان محاسبه می کنیم و در آخر نتیجه اش پیروزی می شود. پیروزی خود را پیروزی شما ملتی می دانیم که در کنار ما ایستادید و از ما حمایت کردید. با نفس های تان ، با حرکات تان، با نگاه تان و با مهربانی های تان.

ویلیام هنری گیتس سوم مشهور به بیل گیتس (Bill Gates) رئیس و موسس شرکت مایکروسافت: َ می گوید: « هر گاه خبر های بد را به عنوان یک نیاز به تغییر و نه یک خبر منفی پذیرفتید شما از آن شکست نخورده اید بلکه از آن چیزهای تازه آموخته اید.»

( بیل گیتس »

جا دارد در این جا درد دلی با شما عزیزان بکنیم. ما در حد توان بدون چشم داشت و دریافت ریال و دلاری ، درد ملت خود را می نویسیم و لااقل دل آنها را خنک می کنیم و اگر مرحم زخم دردهای شان نباشیم لااقل نمک بر روی آن نمی ریزیم. اما دیگران از بیت المال و بودجه مملکت دلار و تومان می گیرند و نه تنها مسکن درد مردم نمی شوند بلکه نمک بر روزی زخم مردم و فعالان فرهنگی و مدنی این ملت می ریزند.

دوستانم! بخدا عاشق ملت خود هستیم و این سخن را باها به اثبات رسانده ایم و نیاز به قسم به خدا نیست و همه ما را و اندیشه ما را می شناسند. ما یک رویانی هستیم که نفاق و دو رویی از ما دور است.  ما کشور خود را دوست می داریم. اما دشمنان مان آنقدر قوی هست که نمی گذارند خدمت به این عشق و این دوستی تداوم یابد. گاهی جلوی مان را با خار و سیم خاردار می بندد و گاهی امکان تنفس را از ما می گیرند و گاهی از پشت بواسطه حتی دوستان نزدیک مان به ما شمشیر می کشند! گاهی بر روی زخمهای مان هزاران تن نمک از دریاچه خونین ارومیه می ریزند و تن و جسم مجروح مان را با هزاران تن نمک دفن می کنند.
 حافظ چه خوش سخن گفت :

من از بیگانگان دیگر ننالم                   که با من هر چه کرد آن آشنا کرد

چه خوب می شد که دشمنان و مخالفان ما لیاقت این سخن گهر بار شاعر ایرانی را آویزان دو گوش و در مغز خود حک می کردند که فرموده:
« اساس دو گیتی ، تفسیر این دو حرف است           با دوستان مروت با دشمنان مدارا

دشمنان و مخالفانی که آرزوی مرگ و نابودی ما را می کنند اما در این هنگامه می بینند که از جایی دیگر بلند شدیم و به ملت خود و حتی به این ناجوانمردان سلام می کنیم و از « زنده باد مخالف من » حرف می زنیم!  اینها انگشت بردهان می کنند و متعجب می شوند و می گویند اینها باز از کجا سر درآوردند!! به جهنم که فرستاده بودیم ! اما غافل از آنند که جای تلخ کشیدگان و زجر کشیدگان این دنیا جهنم نیست بلکه برعکس بهشت است. چرا که اعتقاد داریم به عدل و انصاف خدای مان که رحمان و رحیم است و اعتقاد داریم به فرموده مولای مان علی حق که فرموده است:
« تلخی دنیا، شیرینی آخرت، و شیرینی دنیا، تلخی آخرت را به همراه دارد.»

دوستان گل ما! روزگار سیاست روزگار بدفرجامی است. این روزگار دوست و دشمن نمی شناسد. گویند عالم سیاست خواهر و برادر، پدر و مادر هم نمی شناسد! و خیلی هم بی رحم است. اما ما با وجدان خود، خدای خود و ملت ( مثلث وفای به عهد) عهد و پیمان بسته ایم که صادق باشیم و صادق بمانیم و بخاطر همین است که گاهی یک قدم جلو و و گاهی یک قدم عقب و گاهی هم درجا می زنیم و می ایستیم برای این که خیانت و وصل شدن به این و آن و رفتن بر روی طناب ناکجاآباد و طناب جهنم آقایان برای ما غیرقابل قبول است و مردود.
 
ما با فساد همه جانبه اقتصادی مبارزه کردیم و می کنیم و افشاگری های مان هر روز امنیت را برای مفسدان تنگ و تنگ تر کرده است و در برابر آن معتقدیم که خدای مان یاریگر و ملت مان هوادار و پشتیبان ماست. ما دوستی داریم که نامش تانری و خداست که همواره در هر زمان و مکان و از هر طرف حواسش به ما هست و از ما محافظت می کند. ما دوستی با این عظمت و قدرتداریم که از ما حمایت می کند.

چون ما خدای مان را ناظر بر عملکرد خود قرار داده ایم و وجدان مان را تقویت نموده ایم بخاطر همین ما نمی توانیم خیانت به همنوعان مان را در عالم سیاست عملی سازیم حتی اگر جهان را به دو قسم کنند و یک قسم آن را به ما بدهند و بگویند اگر خیانت کنید تا  سند نصف جهان را به نامتان می کنیم! ما در جواب خواهیم گفت: « نه ! نه جهان را می خواهیم و نه سند آن را! ما آسایش و راحتی ملت خود را می خواهیم و این برای مان همه چیز است و بالاتر و ارزشمند تر از سند جهان.»

در اینجاست که می گوییم حسین مان به ما آموخته است که در مقابل زورگویی و ظلم و ستم معاویه و یزید باید ایستاد و فرمود: "هیهات منا الذلة‌ : ذلت و خواری به مراتب از ما (اهل بیت‌) دور است‌.» ما انسانها که خود را پیروان این امام شجاع و انسان کامل می دانیم نباید ظلم دیگران را بپذیریم و سرتسلیم فرود آوریم چرا که مرگ بهتر از زندگی توام با ذلت و خواری است و امام مان این مهم را در زندگی اجتماعی و سیاسی به ما آموخته است.

در آخر شما عزیزان را به مطالعه شعری از حکیم نباتی شاعر پرآوزه قره داغی فرا می خوانیم و سخن مان را به آخر می رسانیم:

این درد که من دارم ، هر روز فـــــزون بـــــــــــادا

این دل که بما دادی ، بگذار که خـــــــــــــون بادا

با عشق نسازد عقل ، از من بشـــــــــنو این نقل

امروز بر آورد قد ، فـــــــــردات چـــــــــــو نون بادا

هر کس شده عاشق وش از جام ازل سرخوش

دیگر چه سخن اورا ، باید که جنون بـــــــــــــادا

از عشق تو ای دلبر ، هر دل که نیارد ســـــــــر

سرگشته و سرگردان ، چون چرخ نگـــــون بادا

ای ابر کرم برخیز ، دریاب نباتـــــــــــــــــــــی را

نو خیر گلستان است حیف است زبون بـــــــا

سپاس - مدیریت جدید هارای نیوز - آزربایجانلی



آچار سؤزلر : آی تورک آزربایجانلی, عذرخواهی هارای نیوز, برجام خوش فرجام,