هارای نیوز

خبری - تحلیلی

در جهان و فرانسه گروه داعش آدم می کشد و در ایران و مرند ما تریلی های ترمز بریده! /

+0 به یه ن / بپسند

در جهان و فرانسه گروه داعش آدم می کشد و در ایران و مرند ما تریلی های ترمز بریده! / تکرار سریال سونامی خطرناک تریلی های ترمز بریده در مرند

رئیس جمهوری در 30 اردیبهشت ماه سال جاری در سفر خود به آذربایجان شرقی و تبریز،  پروژه بزرگ راه تبریز - بازرگان را کلنگ زنی کرد اما هنوز اجرای این طرح شروع نشده است!

هارای نیوز - در فرانسه گروه داعش ، آدم می کشد و در ایران و مرند ما تریلی های ترمز بریده و فرسوده!

به گزارش خبرنگار ما ، شب شنبه ساعت ۱۹:۵۰ دقیقه ، 30 آبان باز تریلی ترمز بریده در مرند حادثه دهشتناکی آفرید و دهها نفر را کشته و مجروح کرد  .و خسارات سنگینی بر شهروندان مرندی وارد ساخت


این بار نیز نقص فنی در سیستم ترمز تریلی عامل وقوع این حادثه اعلام شد. در این حادثه تریلی ترمز بریده با چندین خودرو در سه راهی پادگان ( جاده خطرناک مرند - بازرگان) برخورد کرد و تعدادی از شهروندان را کشته و به شدت مجروح کرد.

این سونامی خطرناک تریلی های ترمز بریده همه ساله در جاده های آذربایجان و بخصوص در مرند و جلفا تکرار می شود و یک سونامی سریالی است.

نیروهای اورژانس و هلال احمر در محل وقوع حادثه حاضر شده و مجروحان را به بیمارستان انتقال داده اند. همچنین به علت گستردگی و شدت این حادثه، این جاده بین المللی برای مدت زیادی بسته شد و ترافیک سنگینی ایجاد نمود.

در این جاده هر هفته تصادفات دلخراشی اتفاق می افتد و مردم بارها در این جاده دست به تجمع زده و اعتراض خود را از وضعیت بدتر این جاده به گوش مقامات شهرستانی و استان رسانده اند اما تابحال هیچ اقدام قانونی برای مهار این تصادفات صورت نپذیرفته است.

این گونه تریلی ها و کامیون های سنگین که متاسفانه عمری بالای 50 ساله دارند حکایت از ناوگان فرسوده حمل و نقل کشور می نماید که هر روز در سطح کشور و تقریبا سالی دو یا سه بار در مرند ما اتفاق می افتد و حوادث وحشتناکی می آفریند.

در طول 10 سال اخیر این شاید 20 امین تریلی ترمز بریده در جاده های بین المللی و ورودی های تبریز - مرند ، تبریز - بازرگان و تبریز - جلفا باشد که حوادث تلخ و مشابهی را بودجود آورده اند. البته آمار دقیقی در این خصوص از سوی مسئولان امر ارائه نشده است.

شایان ذکر است متاسفانه در طول کمتر از یک هفته اخیر سه تصادف دلخراش در جاده های مرند - جلفا و مرند بازرگان بوقوع پیوسته است که باعث کشته و زخمی شدن تعدادی از شهروندان منطقه گردیده است

تحلیل هارای نیوز؛

جاده های آذربایجان قتلگاه وحشتناک و جهنم تبعیض و نابرابری است

با توجه به این که جاده های آذربایجان در یک کلام، قتلگاه وحشتناک و جهنم تبعیض و نابرابری است که از سوی مدیران ما اعمال می شود. در کشور ما بودجه و امکانات به صورت عادلانه تقسیم و توزیع نمی شود و بخاطر همین است که ما  به جای جاده ها و خودروهای استناندارد با قاتلان بی رحم و قتلگاه های دهشتناک مواجه هستیم.

جاده و راه از قدیم الایام تا به امروز  به عنوان یک زیر ساخت ارتباطات ، تجارت ، صنعت و حمل و نقل و توریستم به حساب می آید و در امر توسعه نقش مهمی دارد اما متاسفانه جاده های آذربایجان از وضعیت و شرایط خوبی برخوردار نیستند. بخصوص جاده های بین المللی مرند - بازرگان ، تبریز - مرند ، مرند - تبریز و تبریز - اهر که در آذربایجان به جاده های مرگ یا قتلگاه معروف هستند و روزی نیست که در این جاده ها ، حوادث دهشتناک و تلخی بوقوع نپیوندد.

جاده  تبریز - بازرگان ، مرند - بازرگان یک جاده بین المللی و اروپایی است در حالی که مدل و طرحش آفریقایی و افغانی است! شاید هم جاده های آفریقایی، افغانی و نخجوان بهتر از این جاده باشد!

با وجود آمار بالای تصادفات رانندگی در سطح کشور و بخصوص در استان آذربایجان شرقی که هر روز بدتر از جنایات و بمب های داعش در نقاط مختلف اتفاق می افتد اما هنوز آب از آب تکان نخورده است.

روزانه تردد هزاران خودروی سبک و سنگین را در جاده بین المللی تبریز - بازرگان را شاهد هستیم که مسیر ترانزیت بار و تردد تریلی ها و کامیون های سنگین  ترکیه و اروپاست اما جاده ای غیراستاندارد و بدون شانه راه استاندارد و با کمبود تابلوهای علائم راهنمایی و رانندگی با زبان انگلیسی مواجه است!

اما آنچه که مهم است عدم احساس مسئولیت مسوولان مربوطه و چاره سازی این موضوع خطرناک است که تابحال نه مسئولان وزارت صنعت ، معدن و تجارت و نه وزرات راه و ترابری و نه پلیس راه کشور و استان هیچ گونه اقدام شایسته ای برای مهار این گونه حوادث و تصادفات دلخراش و وحشتناکی انجام نداده و نمی دهند و فقط بی تفاوت از کنار آنها رد می شوند و شاید هم بگویند عجل و قسمت این انسان های بی گناه این بوده و سرنوشت شان این گونه رقم خورده است! بلای آسمانی بوده است!؟ تا سوء مدیریت و بی لیاقتی خودشان را این گونه برای مردم مظلوم ما توجیه کنند!

رئیس جمهوری در 30 اردیبهشت ماه سال جاری در سفر خود به آذربایجان شرقی و تبریز،  پروژه بزرگ راه تبریز - بازرگان را کلنگ زنی کرد اما هنوز اجرای این طرح شروع نشده است!

بیش از 8 سال است که طرح اتوبانی شدن جاده مرند - بازرگان و جاده مرند - جلفا اجرا می شود اما هنوز فقط چند کیلومتر محدود آن با حرکت لاک پشتی به جلو می رود.

نمایندگان مجلس و مدیران اجرایی شهرستان و استان هم فقط به دروغ آمار و اطلاعات می دهند در حالی که واقعیت همان است که هر روز اتفاق می افتد اما مدیران ما تحمل شنیدن و دیدن وقایع مهم روز را ندارند و می خواهند بر روی همه حقایق سرپوش گذاشته شود!

آیا نمی توان گفت که در عراق، سوریه و فرانسه داعش مردم بیگناه جهان را می کشد و در کشور ما و مرند ما تریلی های ترمز بریده و فرسوده !؟


آچار سؤزلر : هارای نیوز, سریال سونامی تریلی, مرند,