هارای نیوز

خبری - تحلیلی

مثلث مافیایی مرند درهم شکسته شد/ دستگیری 6 نفر از اعضای شوارای شهر مرند در رابطه با پرونده تخلفات شهرداری مرند

+0 به یه ن / بپسند

مثلث مافیایی مرند درهم شکسته شد/ دستگیری 6 نفر از اعضای شوارای شهر مرند در رابطه با پرونده تخلفات شهرداری مرند


واقعیت دارد که در انتخابات،  پول های کثیف ، نتایج انتخابات را به نفع جریان فاسد، رانت خوار و زیاده خواه تغییر می دهد! و این حقیقت تلخ در مرند ما اتفاق افتاده است.

هارای نیوز -  یک منبع موثق خبرداد؛ عصر امروز 6 نفر از اعضای 11 نفره شورای اسلامی شهر مرند در رابطه با پرونده تخلفات بزرگ مالی در شهرداری مرند توسط ماموران قانون دستگیر شدند و از آغاز تا به امروز تعداد کل دستگیری ها در این پرونده نزدیک به 30 نفر رسید که از میان آنها علاوه بر مدیران شهرداری، برخی از پیمانکاران دانه درشت، کارشناس و وکیل، زمین خواران دانه درشت و ... به چشم می خورد. بدین ترتیب برخورد با پرونده تخلفات بزرگ شهرداری مرند دامنه دار شده و با این روند احتمال دستگیری های دیگری نیز وجود دارد.


گفتنی است در 4 مهر ماه سال جاری شهردار مرند به همراه ۴ تن از کارمندانش به دلیل تخلفات مالی توسط ضابطان قوه قضاییه دستگیر شدند و تاکنون چندین تن دیگر نیز دستگیر شده اند. تابحال براساس اطلاعات موجود، در این پرونده، نزدیک 30 نفر دستگیر و روانه بازداشتگاه موقت یا زندان تبریز شده اند. در میان دستگیر شدگان ؛ روسای شورای سال اول، دوم و سوم شورای شهر مرند نیز هستند. این شش نفر راس ساعت ۱۷/۳۰ توسط ماموران قانون دستگیر شده اند.


تحلیل هارای نیوز / وجود مافیای قوی اختلاس و فساد بزرگ مالی در مرند در طول 12 سال اخیر

واقعیت دارد که در انتخابات،  پول های کثیف ، نتایج انتخابات را به نفع جریان فاسد، رانت خوار و زیاده خواه تغییر می دهد! و این حقیقت تلخ در مرند ما اتفاق افتاده است.

هارای نیوز - سهند امیری - سالیان سال است که اخبار واقعی و شایعات تحلفات در شهرداری مرند در هر کوچه و خیابانی شنیده می شد و مدیران متخلف ، مسئولان دستگاه های ناظر و افکار عمومی را به چالش جدی کشانده بود. تا جایی که این تخلفات، خیلی دامنه دار، ریشه دار و بزرگتر شده بود که حتی بارها برخی از رسانه های رسمی مرند از وجود مافیای قوی اختلاس و فساد بزرگ مالی در مرند و شهرداری خبر داده بودند. این خبر واقعی مخالفان و موافقانی در پی داشته است. در این میان، هواداران و منفعت طلبان که مخالفان این حقیقت بودند ؛ می گفتند شایعه است و تخریب ! و باید با رسانه های خبری و افراد شایعه ساز برخورد شدید گردد. اینگونه هم شد بجای برخورد با مفسدان مالی با خبرنگاران رسانه ها برخورد کردند و در مرند و مرکز استان دادگاه هایی! برای آنها تشکیل دادند و در بعضی مواقع با نفوذ احتمالی شان ، حکم محکومیت ساختگی خبرنگاران را گرفتند! بنابراین در طول بیش از یک دهه اخیر، خبرنگاران منتقد در راه افشای حقایق پشت پرده تخلفات شهرداری و شورای شهر مرند بیشترین هزینه را پرداخت کرده اند. مراجعه به تاریخ معاصر پرونده ها و مطالعه آرشیو مطبوعات مرند این حقیقت را به اثبات می رساند.

مافیا در ایتالیا وجود دارد نه در ایران و مرند!

اما در برابر آن عده ای دیگر که موافقان این حقیقت بودند، پاسخ می دادند و می گفتند نه، واقعیت است و مافیایی در درون و برون شهرداری ، شهر و شهرستان مرند را مثل زالو و انگل می خورد! حتی برخی رسانه های خبری و مطبوعات مرند مستندات تخلفات بزرگ زمین خواری و اختلاس های احتمالی را بارها در مطبوعات در طول 12 سال اخیر منتشر کرده اند.  با وجود این که مطبوعات رسمی مرند از وجود مافیایی بزرگ در شهرداری مرند خبر داده بودند اما یک عضو شورای شهر 8 سال قبل به این خبر واقعی واکنش نشان داد و فورا آن را تکذیب کرد و در پاسخ گفت : مافیا در ایتالیا وجود دارد نه در ایران و مرند! 

حال می بینیم که بعد از 12 سال ثابت شد که واقعا در مرند ما، مافیا وجود داشته است و مطبوعات واقع گرا حقایق را گفته بودند و این حرف عضو سابق شورای شهر مرند دروغ از آب درآمد مثل حرف های بسیاری از مدیران چاپلوس، عوام فریب و دروغ گو!

اما سخن مهم اینجاست که اگر طی این مدت، مدیران ناظر و دستگاه های مسوول از قبل با این پدیده برخورد می کردند تا حالا اینگونه نبود و تا این حد تخلفات و فسادهای مالی بزرگتر  و گسترده تر نمی شد و بر مردم مرند اینهمه ظلم و جفا نمی شد و حقوق شان تا این حد پایمال نمی گردید! آیا با این روند حقوق مردم بازپس گرفته خواهد شد و مردم احقاق حق خواهد شد ؟!

اما واقعیت این است که اینهمه تخلفات بزرگ در شهرداری و شورای شهر مرند و  در دو نهاد مردمی اتفاق افتاده است! اما متاسفانه طی سالیان سال، مدیران ناظر با این پدیده خطرناک برخورد نکردند حال چرا و چگونه امیدورام مسئولان امر به این مسائل مهمی که در طول یک دهه اتفاق افتاده است  هم رسیدگی کنند.

آری! وجود چنین مافیای بزرگ تخلفات به حقیقت پیوست  و هر روز که می گذرد ، دامنه تخلفات گسترده تر می شود، موضوع برخورد جدی تر می شود ، واکنش ها سریع اتفاق می افتد اما تحلیل های غلط و شایعات پراکنده افکار عمومی را تحریف می نماید.

حال چرا در گذشته و در طول یک دهه ، مسئولان ناظر، جرات برخورد با تخلفات شهرداری و شورای شهر مرند را نداشته اند ؟ آیا حق السکوت گرفته بودند؟! آیا معامله های پشت پرده ای وجوده داشته است؟!

خرج پول های کثیف و تغییر سرنوشت انتخابات مرند

حتی در چهار دور از انتخابات شورای شهر مرند تخلفات احتمالی و شاید هم حتمی به گوش می رسید. شنیده می شد که در دور چهارم انتخابات شورا، مافیا برای هر کاندیدایی 20 میلیون تومان از سوی یک باند بزرگ پیمانکاری داده شده بود تا هزینه تبلیغات کاندیداهای خاصی را پرداخت و نفرات خودشان را از میان برگ های صندوق رای پیروز و برنده انتخابات معرفی کنند!

ناگفته نماند که برخی کاندیداها که چنین مبلغ پیشنهادی را رد کرده بودند نسبت به افشای آن اقدام کرده بودند.

این تخلفات توسط کاندیداهای مختلف طی اعتراض نامه به گوش مسئولان اجرایی و برگزار کننده انتخابات می رسید و در آرشیو مدیران ناظر هم وجود دارد و هنوز پرونده آن محو نشده است! این خبر تخلفات انتخاباتی و خرید و فروش آرا در رسانه ها هم منتشر شد اما متاسفانه آن موقع مسئولان امر هرگز پاسخی ندادند و بر حقایق سرپوش گذاشتند! متاسفانه با این ملاحظه کاری ها و عدم رسیدگی قانونی به تخلفات انتخاباتی سبب گردید ، سرنوشت مردم مرند به بدترین شکل تغییر یابد و با این بازی های کثیف سیاسی با حقوق مردم  بازی شود! این مافیا، نتایج انتخابات را به نفع خودشان به قیمت پایمال کردن حقوق مردم و دیگر کاندیداها و با پول های کثیف! تغییر دادند! که از قبل سرانجامی خوش برای آنها پیش بینی نمی شد و حالا هم گرفتار قانون شده اند.  امیدواریم عدالت و قانون به منظور صیانت از حقوق مردم در حق این افراد اعمال شود تا تسکین بخش افکار عمومی و مردم واقع شوند و مردم نفس راحتی بکشند.

حتی برخی از کاندیداهایی که احساس می کردند برگ برنده واقعی آنها بودند با مشاهده نتایج برعکس و غیرواقعی انتخابات شوراها متحیر و وحشت زده شدند! مردم و هواداران کاندیداها و رسانه ها اعتراض می کردند و حقایق را می نوشتند اما ... 

واقعیت دارد که در انتخابات،  پول های کثیف ، نتایج انتخابات را به نفع جریان فاسد، رانت خوار و زیاده خواه تغییر می دهد! و این حقیقت تلخ در مرند ما اتفاق افتاده است.

حال چرا در آن زمان، هرگز  در برابر تخلفات انتخاباتی، مسئولان دستگاه های نظارتی و برگزار کننده انتخابات در ادوار مختلف، پاسخ قانونی و قانع کننده ای به مردم ارائه ندادند و هیچ برخورد قانونی با متخلفان امر نکردند! بلکه با سکوت و گاها برخورد با افشاگران این گونه تخلفات، بر روی حقایق را پوشاندند و گفتند همه چیز درست است و سرجای خودش و هیچ تخلفی و فساد مالی وجود نداشته است!؟

جا دارد مسئولان امر به موقع از این پرونده مهم اطلاع رسانی دقیق نمایند و میزان و دامنه تخلفات را برای افکار عمومی افشا نمایند و مردم را از آنچه که در این پرونده وجود دارد و حقیقت است ، باخبر سازند. چرا که نباید مردم در این پرونده نامحرم دانسته شود بلکه باید حقایق عینا بدون کم و کاست اطلاع رسانی و بیان شود. چرا که به فرموده حضرت امام خمینی ره : « مردم ولی نعمتان واقعی این انقلاب هستند.» پس جا دارد مردم ما از تخلفات دو نهادی ( شهرداری و شورای شهر) که بودجه آن با پول خودشان تامین می شود باخبر شوند.

نباید فراموش کنیم که این موضوع پرونده تخلفات شهرداری و شورای شهر مرند و فساد بزرگ  مالی، موضوع امنیتی و سیاسی نبوده و نیست و طبق قانون مردم حق آزاد دسترسی به اطلاعات را دارند و در صورت عدم اطلاع رسانی از این پرونده خود مسئولان امر نقض کننده قانون حق دسترسی آزاد مردم به اطلاعات هستند.

ناگفته نماند بر اساس اطلاعات موثق این مافیا به شکل مثلثی از 12 سال پیش تشکیل یافته است و تا مهر سال 1394 با شدت بیشتر به تخلفات خود در این شهر ادامه می دادند که با برخورد هر چند دیرتر دستگاه های مسئول مواجه شدند اما در نهایت این مثلث مافیایی، متلاشی و درهم شکسته شد.

سه راس این مثلث مافیای مرند اینگونه تشکیل شده بود:

1 - راس اول : زمین خواران، پیمانکاران دانه درشت، مدیران متخلف شهرستان ، شورا و شهرداری مرند

2 - راس دوم : مدیران متخلف استان آذربایجان شرقی و تبریز

3 -  راس سوم : مسئولان برخی از وزارتخانه ها و نهادهای دیگر



آچار سؤزلر : مثلث مافیایی مرند, هارای نیوز, دستگیری شورای مرند,