هارای نیوز

خبری - تحلیلی

در پی حملات تروریستی در پاریسسفر روحانی به فرانسه و ایتالیا لغو شد

+0 به یه ن / بپسند
در پی حملات تروریستی در پاریس؛
سفر روحانی به فرانسه و ایتالیا لغو شد



حسن روحانی قرار بود امروز به دعوت رسمی ایتالیا و فرانسه برای دیدار با مقامات این دو کشور راهی اروپا شود. روحانی قرار بود امروز عازم ایتالیا شود و دوشنبه به پاریس برود.
هارای نیوز - در پی حملات گسترده تروریستی به پایتخت فرانسه ، رئیس جمهور ایران ، سفر خود به اروپا را لغو کرد. قرار بود امروز روحانی به ایتالیا و واتیکان برود و دوشنبه راهی پاریس شود.

به گزارش هارای نیوز ، این خونین ترین حملات تروریستی در فرانسه پس از جنگ دوم جهانی محسوب می شود که به صورت گسترده و هماهنگ در مناطق مختلف پایتخت فرانسه انجام شده است.

این حملات به هیچ وجه قابل مقایسه با حمله به نشریه فکاهی شارلی ابدو (در ژانویه سال میلادی جاری) نیست چرا که در آن حادثه 17 تن کشته شدند. 

 این حملات همچنین پس از حملات تروریستی 11 سپتامبر یکی از خونین ترین حملات تروریستی به یک کشور غربی محسوب می شود.

گزارش های اولیه حاکی است تروریست ها به طور گسترده و هماهنگ به چند نقطه پرتجمع و توریستی در پاریس حمله کرده و به سمت شهروندان آتش گشوده و یا خود را منفجر کرده اند.

فرانسوا اولاند رییس جمهور فرانسه در واکنش به این حملات تروریستی اعلام کرد: ما به سمت یک جنگ بی رحمانه می رویم.

موج محکومیت جهانی این حملات تروریستی ادامه دارد و سران و مقامات کشورهای مختلف جهان این حملات را محکوم کرده اند و این در حالی است که در شبکه های اجتماعی وابسته به گروه تروریستی داعش از این حملات ابراز خشنودی شده است.

شهر پاریس از جمعه شب حالت اضطراری به خود گرفته است و هزاران نیروهای ارتشی و امنیتی در جای جای پایتخت فرانسه مستقر شده اند.

این حمله در شرایطی صورت گرفت که دو روز دیگر قرار بود حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران به دعوت همتای فرانسوی خود برای دیدار با مقامات فرانسه عازم پاریس شود. روحانی قرار بود امروز عازم ایتالیا شود و دوشنبه به پاریس برود. 
 
 

آچار سؤزلر : سفر روحانی به فرانسه, هارای نیوز,