هارای نیوز

خبری - تحلیلی

ارائه لایحه به مجلس برای جلوگیری از تکرار توهین به مردم آذربایجان

+0 به یه ن / بپسند

در تجمع مسالمات آمیز و قانونی دانشجویان دانشگاه تبریز مطرح شد:

ارائه لایحه به مجلس برای جلوگیری از تکرار توهین به مردم آذربایجان/ توهین کنندگان به آذربایجان از باکری ها و یاغچیان ها خجالت بکشند

* اینگونه حرکات با هدف بازی گرفتن احساسات مردم غیور آذربایجان طراحی شده است.

* دانشجویان دانشگاه تبریز، خواستار عذرخواهی رئیس و مسئولان سازمان صدا وسیما و جلوگیری از تکرار توهین به فرهنگ، زبان و هویت اقوام کشورمان شد.

* در بیانیه تجمع اعتراضین دانشجویان دانشگاه تبریز بر تسریع در راه اندازی کانال سراسری به زبان ترکی آذربایجانی تاکید شد.

* در تجمع دانشگاه تبریز از رئیس جمهور خواسته شد با ارائه لایحه ای مبنای قانونی لازم برای جلوگیری از تکرار چنین مواردی ایجاد شود.


ظهر امروز جمعی از دانشجویان دانشگاه تبریز در اعتراض به توهین برنامه ی هتل فیتیله ای در سالن شهید شفایی این دانشگاه دور هم جمع شدند.

به گزارش هارای نیوز به نقل از سایت تبریز بیدار، ظهر امروز جمعی از دانشجویان دانشگاه تبریز در اعتراض به توهین برنامه ی هتل فیتیله ای در مقابل ساختمان شهید شفایی این دانشگاه به تجمع پرداختند.

این تجمع که از ساعت ۱۲ ظهر و در مقابل ساختمان مرکزی دانشجویان آغاز شد پس از مدتی در  سالن شهید شفایی این دانشگاه ادامه یافت.

این تجمع با مجوز رسمی دانشگاه تبریز برگزار شده و چند تن از نمایندگان دانشجویی به سخنرانی پرداختند. مدیریت تجمع نیز با کانون آذربایجان شناسی بوده و تمامی سخنرانان و سین برنامه با تایید مسئولین و شورای فرهنگی دانشگاه انجام پذیرفت.

اعتراض به توهین، درخواست برخورد قاطع با متخلفان و جلوگیری از تکرار چنین مواردی در هر سطحی، انتقاد از تفرقه انگیزی و تاکید بر رعایت قانون در اعلام اعتراضات از جمله موراد مورد توجه شرکت کنندگان در این تجمع بود که در شعارها و بیانیه هایی اعلام شد.

گفتنی است حضور تمامی طیف های دانشجویی در این تجمع اعم از بسیج دانشجویی، جامعه اسلامی و انجمن اسلامی  در کنار هم از نکات جالب این تجمع بود.

نماینده کانون آذربایجان شناسی دانشگاه تبریز در این تجمع ضمن تقدیر از رئیس و مسئولان برای صدور مجوز تجمع اعتراضی قانونی با اشاره به آیه ۱۱ سوره حجرات و آیه ۱۳ سوره حجرات خواستار عذرخواهی رئیس و مسئولان سازمان صدا وسیما و جلوگیری از تکرار توهین به فرهنگ، زبان و هویت اقوام کشورمان شد.

وی با اشاره به رفتارهای ناشایست بازی تراکتور-نفت و حرکت ناشایست روزنامه ی ایران در سال ۸۵ گفت: اینگونه حرکت ها با هدف بازی گرفتن احساسات مردم غیور آذربایجان طراحی شده است.

این نماینده گفت:  آنهایی که به آذربایجان و آذربایجانی ها توهین می کنند باید از باکری ها و یاغچیان ها و شهدایی که برای میهن اسلامی جان خود را فدا کردند خجالت بکشند.

در ادامه این تجمع، بیانیه ای قرائت و با اشاره به رواج تفکر نژادپرستی در دوره پهلوی و کامل نشدن فرآیند حذف این تفکر در دهه های پس از پیروزی انقلاب اسلامی ضمن تقدیر از برخورد سریع با خاطیان از رئیس جمهور خواسته شد با ارائه لایحه ای مبنای قانونی لازم برای جلوگیری از تکرار چنین مواردی ایجاد شود.

سپهر عابدی دبیر کانون آذربایجان شناسی در ادامه با قرائت بیانیه گفت: متاسفانه در برخی از جرائد و دستگاههای فرهنگی کشور برخلاف منویات مقام معظم رهبری، از رویکرد اهانت به قومیت ها استفاده می شود.

همچنین در این بیانیه بر تسریع در راه اندازی کانال سراسری به زبان ترکی آذربایجانی تاکید شد.





آچار سؤزلر : تجمع دانشگاه تبریز, هارای نیوز,