هارای نیوز

خبری - تحلیلی

فرماندار مرند در حضور مدیر کل ورزش استان: قدمت ورزش شهرستان مرند بیشتر است

+0 به یه ن / بپسند

فرماندار مرند در حضور مدیر کل ورزش استان :

 قدمت ورزش شهرستان مرند بیشتر است ولی متاسفانه جایگاه خود را از دست داده است

مدیر کل ورزش استان گفت: طی بازدید و مکاتباتی که از ورزشگاه پنج هزار نفری داشته ایم با تلاش های فراوان و همکاری فرمانداری توانستیم مشکل معارض آنرا حل کنیم و پیگیر واریز مبالغ اعتباری برای ادامه روند ساخت این ورزشگاه هستیم.



هارای نیوز - تقی کرمی گفت: رصد و پایش مشکلات جوانان از وظایف اداره ورزش و جوانان است و باید نگاه ویژه ای به حوزه جوانان هم داشته باشد.

به گزارش هارای نیوز به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان مرند ، اسبقیان مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان به همراه اللهیار پور رئیس اداره ورزش ، با معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مرند دیدار و گفتگو کرد .

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مرند اظهار داشت: قدمت ورزش شهرستان بیشتر است ولی متاسفانه جایگاه خود را از دست داده و بهبود و بازگشت ورزش به جایگاه اصلی خود از دغدغه مسئولین است .

وی با تاکید برهمت بیشتر رئیس اداره ورزش و جوانان گفت: رئیس جدید اداره ورزش و جوانان شهرستان باید در راستای تقویت هیات های ورزشی و جذب پیشکسوتان به رشته های ورزشی تلاش کند .

کرمی بیان داشت : دغدغه اصلی شهرستان مرند در حوزه ورزش در بحث سخت افزاری است ولی متاسفانه برخی از شهرستانها که کمتر از حد شهرستان مرند هستند توانسته اند به موفقیتهای ورزشی برسند .

وی گفت: اداره کل ورزش باید برای جذب اعتبار سال ۹۵ که در آستانه تدوین است تلاش کند و امید است در ردیف اعتباری برای ورزشگاه پنج هزار نفری شهرستان اعتباری در نظر گرفته شود و با رفع مشکل معارض ورزشگاه به غیر تامین اعتبار مشکلی وجود ندارد که با پیگیری های صورت گرفته درآستانه حل شدن است .

وی با اشاره به وجود سالن های ورزشی در روستا های شهرستان مرند گفت: در روستا های شهرستان سالن های ورزشی با پیشرفت بالای ۹۰ الی ۹۵ درصد وجود دارد که امکان واگذاری به بخش خصوصی وجود ندارد ولی باید جهت تکمیل و بهره برداری آنها اقدامات اساسی صورت گیرد .

کرمی گفت : در قانون بودجه ظرفیت های خوبی برای ورزش روستایی در نظر گرفته شده که لازم است برای جذب اعتبار پیگیریهایی صورت گیرد .

معاون استاندار آذربایجان شرقی بیان داشت: شهرستان مرند روستاهای بزرگی همچون دیزج حسین بیگ ، دولت آباد ، اردکلو و … وجود دارد که امید است با تلاش اداره کل در سال آتی برای احداث سالن های ورزشی اقداماتی صورت گیرد .

فرماندار ویژه شهرستان مرند با اشاره به وضعیت هیات های ورزشی عنوان داشت : متاسفانه در حوزه ورزش شهرستان برخی هیات ها بلا تلکیف و در حال دو تیرگی هستند که لازم است رئیس اداره ورزش و جوانان توجه ویژه ای به این امر داشته باشد .

وی گفت: رصد و پایش مشکلات جوانان از وظایف اداره ورزش و جوانان است و باید نگاه ویژه ای به حوزه جوانان هم داشته باشد .

در ابتدای این دیدار اسبقیان با اشاره به حضور ریاست جدید ورزش در شهرستان مرند گفت: امیدوارم با حضور ریاست جدید ورزش ، شاهد تحولاتی در حوزه ورزش و جوانان این شهرستان باشیم .

مدیر کل ورزش و جوانان استان گفت: مرند شهر مهمی است و باید با تلاش بیشتر در جهت توسعه زیر ساختهای ورزشی شهرستان اقدامات موثری صورت گیرد .

وی گفت: طی بازدید و مکاتباتی که از ورزشگاه پنج هزار نفری داشته ایم با تلاش های فراوان و همکاری فرمانداری توانستیم مشکل معارض آنرا حل کنیم و پیگیر واریز مبالغ اعتباری برای ادامه روند ساخت این ورزشگاه هستیم .

اسبقیان افزود: طبق تاکیدات دولت و استاندار محترم دکتر جبارزاده ، بازدید هایی از حوزه ورزش شهرستان ها صورت گیرد تا بتوانیم به اهداف ورزشی در استان برسیم .

در ادامه این جلسه اللهیار پور رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان مرند با اشاره به وضعیت حوزه ورزش شهرستان گفت : ۴۰ هیات ورزشی فعال در شهرستان وجود دارد که مشکلات آنها ساماندهی شده است .

وی افزود: در بحث سرانه ورزشی در سالن سر پوشیده ۲۳ صدم درصد و در سالن روباز ۱۳ صدم درصد هستیم که وضعیت مناسبی نیست .

اللهیار پوربا اشاره به پیست اسکی پیام گفت: پیست اسکی پیام به خوبی مدیریت شده و در سه لاین آماده خدمت رسانی است .





آچار سؤزلر : ورزش و جوانان مرند, هارای نیوز,