هارای نیوز

خبری - تحلیلی

رئیس جدید ورزش و جوانان مرند در اولین کنفرانس مطبوعاتی : بودجه ورزش مرند در سال 1394، 500 میلیون تومان اختصاص یافت

+0 به یه ن / بپسند
رئیس جدید ورزش و جوانان مرند در اولین کنفرانس مطبوعاتی :
امسال ، 500 میلیون تومان بودجه برای ورزش مرند اختصاص یافته است

 باید حقیقت را گفت که ما ریالی بودجه دولتی نداریم و بودجه ما از درآمد ما تخصیص می یابد و کلیه درآمدهای ما به حساب خزانه واریز می شود که بخشی از آن را به عنوان بودجه ورزش برای ما برگشت می دهند و امسال 500 میلیون تومان بودجه برای ورزش مرند اختصاص یافته است.
 
 


 هارای نیوز - اروج امیری -  رییس جدید اداره ورزش و جوانان شهرستان مرند در اولین کنفرانس مطبوعاتی خود ضمن ارائه گزارشی از عمکلرد 40 روزه خود گفت: خبرنگاران انعکاس دهنده واقعی و صدیق پیام مدیران به مردم  هستند. با حضور شما خبرنگاران، عملکرد ها رصد می شود و خدمت گزاران مواظب حرکات و رفتارشان می گردند.

وی با اشاره به وظایف مهم اداره ورزش و جوانان گفت: عموم مردم این اداره را به عنوان اداره ورزش می دانند در حالی که بعد از ادغام وزارت ورزش و جوانان ، ما در دو حوزه فعالیت می کنیم : الف - حوزه ورزش  ب : حوزه جوانان.  وی در این مورد تصریح کرد: عمده فعالیت های اداره ورزش و جوانان در صدور مجوز NGO ها ، باشگاه ها و سالن های ورزشی ، تشکل های مذهبی، اجتماعی و محیط زیست و مشارکت و حمایت با مجموعه فعالیت شان می باشد.

عملکرد 40 روزه رئیس جدید ورزش و جوانان شهرستان مرند

رئیس اداره ورزش و جوانان  مرند در ادامه از عملکرد کوتاه مدت  40 روزه خود خود دفاع کرد و گزارشی به خبرنگاران حاضر به شرح زیر ارائه نمود:

1 -
اقدامات اولیه برای صدور مجوز در حوزه های ورزشی ، مذهبی ، اجتماعی و محیط زیست و ...
2
- برگزاری همایش ازدواج جوانان
3- تجلیل از 15 نفر از جوانان برتر شهرستان در حوزه ورزش ، قرآن ، نخبگان و مخترعان ، هنرمند و ... 
4 - دیدار با خانواده های محترم شهدا و امام جمعه محترم
5 - برگزاری دومین دوره مسابقه قرآنی در شهرستان
6 - غبار روبی مزار شهدا
7- برگزاری جلسات و نشست ها با پیشکسونان هیئت کشتی و دیگر هیئت های ورزشی مرند و انتخاب هیئت رئیسه آنان
8 -  تشکیل جلسه با ورزش بانوان و بررسی مجوز باشگاههای ورزشی و دادن اخطار به آنان در خصوص پخش داروهای غیرمجاز
9 - برگزاری جشنواره روز کودک در دو مدرسه پسرانه بزرگمهر و دخترانه لاله های انقلاب
10- برگزاری جلسه با هیئت والیبال بانوان مرند که هیئت رئیسه آن با وفاق و همدلی فعالیت می کنند.
11 - برگزاری مسابقات در سطح شهرستان و استانی در هفته تربیت بدنی
12 - نصب بنر پیام های ورزشی در سالن های ورزشی ، چهار راه ها و اماکن عمومی
13 -  برگزاری مسابقه کشتی دوستانه
14 - برگزاری کلاس های آموزشی و فرهنگ سازی در زمینه استفاده درست از فضای سبز و پارکها
15 - جلسه با هیئت ووشو  
16 - اعزام بانوان فوتبالیست به مسابقات استانی که به مرحله بعدی راه نیافتند.
17 - برگزاری جشنواره بازی های محلی و بومی با همکاری سالن ورزشی کوثر
18 - همایش دوچرخه سواری در روستای گله بان
19 -  پاک سازی طبیعت کوهستان میشو و پیست اسکی یام
20- تعامل با اداره آموزش و پرورش مرند : در این مورد سه نفر به عنوان استعداد یاب از طرف اداره ورزش و جوانان به اداره آموزش و پرورش مرند معرفی شده اند که وظیفه دارند در رشته های مختلف ورزشی و علمی در مدارس حضور یابند و استعدادها را با تعامل و همکاری بیشتر شناسایی و معرفی کنند.

در ادامه خبرنگاران حاضر، سوالات مهمی از رئیس اداره ورزش و جوانان پرسیدند که وی با حوصله و آرامش کامل به همه آنها پاسخ گفت.

6 ماه اول 1394 بدون بودجه ورزشی / راه اندازی مدرسه فوتبال در استادیوم تختی

الهیار پور در پاسخ به سوال خبرنگار هارای نیوز که از وی پرسید بودجه سال 1393 و 1394 مرند در حوزه ورزش و جوانان چقدر بوده است، گفت: باید حقیقت را گفت که ما ریالی بودجه دولتی نداریم و بودجه ما از درآمد ما تخصیص می یابد. کلیه درآمدهای ما به حساب خزانه واریز می شود که بخشی از آن را به عنوان بودجه ورزش برای ما برگشت می دهند. بودجه ورزش مرند در سال 1394، 500 میلیون تومان اختصاص یافته است. وی با بیان این که در زمان رئیس ورزش و جوانان قبلی آقای نجاری بودجه ورزش ابلاغ نشده بود و وی در حقیقت 6 ماه سال 1394 را بدون بوجه کار کرده است.

وی در مورد تقسیم عادلانه بودجه ورزش گفت: از بودجه ابلاغ شده ، مبلغ 105 میلیوت تومان بین هیئت های ورزشی مرند تقسیم کرده ایم. مسابقات هیئت بسکتبال برگزار شده بود که مبلغی حدود 102 میلیون تومان برای برگزاری آن پرداخت شده است. وی به علت بی اطلاعی در خصوص میزان بودجه سال 1393 گفت : بودجه سال 1393 را نمی دانم و در صورت نیاز آن را بعدا به اطلاع شما خواهم رساند.

رئیس اداره ورزش و جوانان در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار هفته نامه سهند تبریز مبنی بر حرفه ای کردن فوتبال و راه اندازی مدرسه فوتبال گفت: قصد داریم مدرسه فوتبال را در خود استادیوم تختی مرند راه اندازی کنیم. در تبریز مدرسه فوتبال دائمی وجود دارد و چند سال است که فعالیت می نماید.

استقبال دولت از واگذاری ورزش به بخش خصوصی

وی راجع به خصوصی کردن ورزش و سرمایه گذرای بخش خصوصی گفت: دولت در نظر دارد سالن های ورزشی را به بخش خصوصی واگذار کند و از بخش خصوصی برای مشارکت و سرمایه گذاری استقبال می کند.

 وی در خصوص توزیع قرص های روان گردان و برخی داروهای غیر مجاز و مواد مخدر در برخی باشگاههای ورزشی گفت: با توجه به این که طبق اطلاعاتی که بدست آمده است حدود 600 نوع مواد مخدر صنعتی داریم که شناسایی شده است و در برخی شهرها و در تبریز توزیع آن خیلی سهل است و حتی از طریق پیک های موتوری این کار انجام می گیرد.

رئیس ورزش و جوانان مرند در خصوص نظارت جدی بر باشگاهها و سالن های ورزشی افزود: ما از طریق نیروهای محسوس و نامحسوس خود و بازرسان ویژه ای که داریم این مسایل را کاملا رصد می کنیم و نظارت جدی داریم و با برخی از باشگاههای ورزشی در مورد توزیع داروهای غیرمجاز برخورد کرده و اخطارهای لازم را داده ایم.

استادیوم 5 هزار نفری مرند معارض دارد / میلیاردها تومان برای این پروژه هزینه شده است

اللهیار پور در پاسخ به سوال خبرنگاری دیگر که از وی پرسید پروژه ناتمام استادیوم 5 هزار نفری مرند در چه وضعیتی است، گفت: استادیوم 5 هزار نفری مرند معارض دارد که علت اصلی توقف پروژه همین موضوع است. فردی بنام آقای فولادپنجه دستور توقف عملیات را داده اند که خوشبختانه به نفع ما تمام شده است. سندی که وی  به نام خودش اخذ کرده است میلیاردها تومان برای این پروژه هزینه شده است که امیدواریم با پیگیری هایی که داریم این مشکل هم مرتفع گردد.

ملاک انتخاب جوانان برتر مرند از طریق استعلام از ادارات مربوطه

وی در پاسخ به نحوه و ملاک انتخاب جوانان برتر مرند تصریح کرد: لیست انتخاب جوانان برتر قبل از آمدن بنده تهیه شده بود و اطلاعاتی که بنده از طریق کارشناسان امر اخذ کرده ام به هیچ وجه تبعیضی مشاهده نشده بلکه از طریق استعلام از ادارات مربوطه انتخاب شده اند.


جذب 4 نفر نیروی انسانی در اداره ورزش و جوانان مرند

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در خصوص کمبود نیروی انسانی در حوزه اداره ورزش و جوانان مرند افزود: خوشبختانه همزمان با آمدن بنده مشکل نیروی انسانی هم رفع شده و 4 نفر نیروی تازه و فعال مشغول به کار شده اند. دو نفر مسئول پیگیری کارهای بخش جوانان اداره هستند که در حوزه ورزش و جوانان تفکیک کار صورت پذیرفته است که هر کدام اتاق مخصوص خود را دارند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص تابلوی تربیت بدنی شهرستان مرند علیرغم ادغام و تغییر نام وزارتخانه و اداره به ورزش و جوانان مرند گفت: تابلوی ورودی که به نام تربیت بدنی در سردر ورودی نصب شده است، بزودی برداشته می شود.

برگزاری چندین مسابقه در سطح استانی، کشوری و بین المللی در مرند

رئیس ورزش مرند از برگزاری چندین مسابقه در سطح استانی، کشوری و بین المللی در مرند خبر داد و گفت: تا عید سال 1395 چندین مورد مسابقه در سطح استانی ، کشوری و بین المللی در مرند برگزار خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص تکمیل زیر ساخت های ورزشی در شهرستان گفت: سیاست دولت بر تکمیل پروژه های نیمه تمام استوار است. مثلا در مرکید پروژه نیمه تمام داریم که فقط یک کار جزئی و مشکل سیم کشی دارد. زمین چمن مصنوعی در استخر قدیم احداث خواهد شد.

انتقال میدان چمن استادیوم تختی به خارج از شهر و احداث استادیوم دیگر

رئیس اداره ورزش و جوانان مرند راجع به توسعه فضای های ورزشی گفت: پیشنها بنده این است که میدان چمن فوتبال استادیوم تختی را از اینجا خارج کنیم
و در جایی دیگر استادیوم ورزشی و میدان چمن احداث کنیم. بجای آن می توانیم سه تا سالن بزنیم که در خود این سالن ها حدود 200 نفر ورزشکار جذب خواهد شد.

رسیدگی جدی به وضعیت نابسامان سالن های ورزشی

وی در پاسخ به سوالی خبرنگار دیگر در خصوص وضعیت نابسامان سالن های ورزشی در خود اداره گفت: در بازدیدی که از کلیه سالن های ورزشی داشتم متاسفانه در برخی از سالن ها 20 سال است که رختکن شان دست نخورده است و هیچ تغییری در آنها ایجاد نشده است! این در حالی است که پول و اعتبار هم داریم. بودجه عمرانی مان ابلاغ شده است. در برخی از سرویس های بهداشتی ، مایع دستشویی وجود نداشت!  می گفتند مایع دسشویی ها را  بر می دارند! بنده مخالفت کردم گفتم نه در همه سرویس ها مایع دستشویی بگذارید. اگر برداشتند باز زیاد بگذارید. در خود شهرداری تبریز قبلا نگهبان فضاهای سبز و پارکها از نشستن مردم روی چمن جلوگیری می کردند و بارها به مردم هشدار می دادند که از دست زدن به گلها و برداشتن و چیدن گل ها خودداری کنید. آقای نجفی که فکرش خیلی بازتر بود آمد و دستور داد در همه جا گلدان زیاد بگذارید تا هر کسی که نیاز دارد بردارد و کسانی که بر می دارند کمکی برای فضای سبز شهر هم می کنند و در خانه ها از آنها استفاده می کنند.

آشتی دادن میان پیشکسوتان ورزشی و انتخاب هیئت مدیره

الهیار پور در خصوص سوال خبرنگاری راجع به مشکلات هیئت های ورزشی و بخصوص هیئت کشتی و هیئت فوتبال مرند گفت: در خصوص آشتی دادن میان پیشکسوتان ورزشی از جمله پیشکسوتان هیئت کشتی که با برگزاری چندین جلسه صورت پذیرفته، موفق بوده ایم.  وی راجع به هیئت فوتبال مرند گفت: در مرند دو تا هیئت فوتبال داریم که فعالیت می کنند از نظر اداری یکی از آنها مورد قبول اداره ورزش و جوانان است که با استان مکاتبه می کنند. وی در خصوص تغییر اعضا و مسئولان هیئت فوتبال گفت: این مشکل را در تهران هم داریم با توجه به این که فیفا و فدراسیون فوتبال مستقل عمل می کند. در خود شهرستان مرند وقتی که می خواهیم برخی افراد را تغییر دهیم از چندین جا برای ما پیام می دهند که آقا این کار را نکنید.

از سال 1375 تابحال هیچ کاری در سالن ورزشی ولیعصر انجام نشده است

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان مرند در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری راجع به وضعیت نامساعد سالن ورزشی ولیعصر مرند گفت: واقعا تاسف بار است بنده در سال 1375 که جوان بودم، در یک مسابقه شرکت کرده بودم و مسابقه در سالن ولیعصر برگزار شده بود از آن زمان تابحال هیچ کاری در این مکان ورزشی صورت نپذیرفته است. حتی به علت عدم دیوار کشی در محوطه آن همه ساله کشت آفتابگردان و دیگر محصولات کشاورزی در زمینی که دولتی است و متعلق به این مجموعه ورزشی است انجام می گیرد. بنده برای حصار کشی و محوطه سازی آن با استان مکاتبه نموده ام و پیگیر کارهای آن هستم.

ورزش باستانی مرند توسط دو اداره اداره می شود!
وی با اشاره به ورزش باستانی مرند هم گفت: این ورزش توسط دو اداره و نهاد ، اداره می شود و ضرورت دارد
طبق قانون تمام فعالیت های ورزشی به اداره ورزش و جوانان شهرستان مرند واگذار شود و ما خواستار این هستیم که با مدیران سایر ادارات و نهادهای دولتی تعامل و همکاری بیشتری داشته باشیم تا بتوانیم خدمات بیشتری در حوزه ورزش و جوانان به ادارات و مردم عزیزمان ارائه دهیم.

* انتشار این گزارش خبری با ذکر منبع آزاد است.

گزارش تصویری  هارای نیوز








آچار سؤزلر : هارای نیوز, ورزش و جوانان مرند,