هارای نیوز

خبری - تحلیلی

پخش و توزیع گسترده قرص ترامودول در بین نوجوانان و جوانان مرندی

+0 به یه ن / بپسند
پخش و توزیع گسترده قرص ترامودول در بین نوجوانان و جوانان مرندی

در شهرستان مرند همچون سایر مراکز کشور، قاچاقچیان مواد مخدر یا فعالان در عرصه اقتصاد کثیف به صورت سازمان یافته و گسترده در حال پخش و فروش انواع مواد مخدر صنعتی و انواع قرص های روان گردان و قرص ترامودول هستند.

هارای نیوز - چند سالی است که کشورما و بخصوص استان و شهرستان مرند با بحران های زیادی مواجه بوده است. هر زمانی هم یک بحران این منطقه را در خود سوزانده و می سوزاند. سالیان سال است که مواد مخدر به شکل گسترده این نوجوانان و جوانان ما را که گل های سرسبد این جامعه اند را یکی پس از دیگری پر پر کرده و از بین می برد.
 


اخیرا هم خبر تکان دهنده و نگران کننده در شهرستان مرند وجود دارد. از مردم خبر می رسد که بتازگی مافیای قاچاق و توزیع مواد مخدر پا را فراتر گذاشته و از موضوع مهم ترک اعتیاد مواد مخدر با مصرف غلط قرص ترامودول سوء استفاده کرده و اقدام به پخش و فروش گسترده انواع قرص های روان گردان، مواد مخدر صنعتی و قرص ترامودول می کنند. این مافیا از این طریق پول های زیادی را به قیمت نابودی جوانان ما بدست می آورند که پولی است نامشروع و کثیف و خلاف قوانین بین المللی و داخلی.

در شهرستان مرند همچون سایر مراکز کشور، قاچاقچیان مواد مخدر یا فعالان در عرصه اقتصاد کثیف و ناسالم به صورت سازمان یافته و گسترده در حال پخش و فروش انواع مواد مخدر صنعتی و انواع قرص های روان گردان و قرص ترامودول هستند.

بنا به این این گزارش توزیع کنندگان در مراکزی از آغ زمی ، رفیع آباد، نشاط و ... از طریق سوپرمارکت ها، فست فودها، باشگاههای ورزشی، آرایشگاهها ، قهوه خانه ها و مراکز عمومی اقدام به توزیع قرص ترامودول به شکل فراگیر می نمایند.

متاسفانه عاملان پخش این گونه مواد افیونی خطرناک، نوجونان و جوانان ما را نشانه رفته اند و در مناطق حاشه نشین و فقیر جامعه از فقر فرهنگی مردم سوء استفاده نموده و آنها را اغفال و به راههای خطرناکی می کشانند.

امید می رود فرمانده محترم نیروی انتظامی مرند ( جناب سرهنگ طاحونی ) و همکاران  محترم ایشان پس از باخبر دار شدن این بحران ، قاطعانه وارد عمل شوند و کلیه مکانهای مخفی و آشکار این افراد را شناسایی و متلاشی کنند و عوامل آن را به مراجع قضایی معرفی کنند. مطمئنا مردم عزیز ما، قدردان این نیرو و مدیران وفادارش هستند و انتظار دارند به موقع این بحران های حاد را که گریبان گیر جامعه ما شده است با موفقیت و با تدابیر دستگاه امنیتی و قضایی شهرستان پشت سر بگذارند.

از مردم ما هم این انتظار می رود که با نیروهای وفادار و خدوم انتظامی در این موارد و موارد مشابه بیشتر همکاری کنند و اخبار و گزارش های ویژه خود را در مورد قاچاقچیان مواد مخدر و توزیع کنندگان قرص های روان گردان و قرص ترامودول و ... به نیروی انتظامی از طریق شماره تلفن 110 ارسال نمایند.

مردم باید این فرهنگ را در خود زنده نگه بدارند و احیا کنند که مبارزه با مواد مخدر و معرفی و شناسایی قاچاقچیان مواد مخدر یک وظیه همگانی، انسانی و شرعی است و همه باید برای نجات جامعه خود از این مواد مخدر که عامل اصلی متلاشی شدن بسیاری از خانواده ها و افسردگی و نابودی نوجوانان و جوانان ما شده است ، دست همکاری و یاری به نیروی انتظامی بدهند و با این نیرو همکاری تنگاتنگی داشته باشند.

نباید کسی اینگونه تحلیل کند و بیندیشد که خبر دادن یا زنگ زدن به 110 یک نوع شیطانی است یا قطع نان کسی!! نه به هیچ وجه این طور نیست بلکه کاملا برعکس است و این یک نوع بد فکری و بد فرهنگی و نهایتا خیانت به جامعه است. با خبردادن به نیروی انتظامی و شناسایی قاچاقچیان مواد مخدر ضمن این که در تامین امنیت خود سهمی داشته ایم، در ریشه کن کردن مواد افیونی مخدر نیز نقش سازنده ای ایفا نموده ایم .
 این امر در کوتاه مدت و در دراز مدت برای نجات جامعه ما از اثرات سوء مواد مخدر و بحران هایی که در پی آن در جامعه ما شکل گرفته است، کمک بسیاری خواهد کرد.

شیوع و رواج مواد مخدر در کشور ما طبق نظر کارشناسان امر ، عامل وجود بسیاری از بحران ها و جرائم از جمله سرقت و ناامنی، طلاق و حتی قتل و شرارت و عامل مهم مرگ و میر می باشد. بنابراین جا دارد به فکر پیشگیری و مبارزه با آن از طریق آگاهی ، فرهنگ سازی و برخورد قاطعانه باشیم.


آچار سؤزلر : فروش ترامودول, بین جوانان مرندی, هارای نیوز,