هارای نیوز

خبری - تحلیلی

جشنواره فرهنگی و هنری با محوریت احیای دریاچه ارومیه در تبریز برگزار می شود

+0 به یه ن / بپسند

جشنواره فرهنگی و هنری با محوریت احیای دریاچه ارومیه در تبریز برگزار می شود


هارای نیوز - کانون فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان با همکاری دفتر منطقه ای ستاد احیای دریاچه ارومیه و انجمن های فرهنگی،هنری و ادبی استان آذربایجان شرقی، جشنواره فرهنگی و هنری آذربایجان شرقی با محوریت دریاچه ارومیه را در جهت تحقق برنامه های جامع دولت در خصوص احیاء دریاچه ارومیه برگزار می نماید.

 این جشنواره با هدف نقش و جایگاه هنر و هنرمندان در معرفی فاجعه زیست محیطی دریاچه ارومیه، نقش  و جایگاه فرهنگ و هنر در ارایه راهکار های مناسب برای احیاء دریاچه ارومیه و اثر گذاری آثار هنرمندان در امید بخشی به توانمندی های ملی و نگرشها و پی گیری های مسئولانه برگزار می شود.

 رویکرد انتقادی نسبت به وضعیت کنونی دریاچه ارومیه، نگاه ویژه به راهکارهای فرهنگی و هنری احیا و محافظت از دریاچه ارومیه، از میان رفتن طبیعی و پتانسیل های گردشگری و تفریحی و درمانی دریاچه ارمیه، نمایش تغییر سیمای جغرافیایی در دو مقطع زمانی قبل و بعد بحران خشکسالی دریاچه ارومیه، نقش مردم در پیشگیری و مواجهه با بحران دریاچه ارومیه و تاثیرات فرهنگی و اجتماعی بحران بر حیات ساکنان حاشیه دریاچه ارومیه از موضوعات این جشنواره عنوان شده است.

 این جشنواره در بخش های اصلی: فیلم، نمایش، عکس، شعر، کاریکاتور، موسیقی، نقاشی و در بخش جنبی: ایستگاه نقاشی و کاریکاتور کودک و نوجوان، ایستگاه خوشنویسی کودک و نوجوان برگزار خواهد شد.

در بخش عکاسی، هر عکاس می تواند 10 قطعه تک عکس در موضوعات جشنواره ارسال نماید، دبیر خانه ارسال کننده را صاحب اثر می شناسد اما در صورتی که خلاف آن ثابت شود تمامی امتیاز متعلقه باطل و اثر ارسالی از مراحل جشنواره حذف خواهد شد.

 برگزار کننده مجاز است با حفظ حقوق مادی و معنوی عکاس آثار منتخب را در امور نمایشگاهی و انتشاراتی خود استفاده نماید.

   به هر اثر پذیرفته شده در بخش مسابقه 500 هزار ریال به عنوان حق التالیف (به غیر از آثار برگزیده) به همراه گواهی شرکت به صاحبان آثار اهداء خواهد شد.

 اما علاقمندان به شرکت در بخش نمایش، می توانند اقدام به تولید نمایش صحنه ای 20 دقیقه با موضوع جشنواره و تولید نمایش عروسکی کودک و نوجوان 20 دقیقه ای با موضوعیت جشنواره کنند.

 بخش شعر نیز در دو بخش ترکی و فارسی پذیرفته می شود، محدودیتی در ارائه تعداد آثار نمی باشد و اشعار باید در قالب a4  و تایپ شده باشد.

 اما در بخش نقاشی، هر هنرمند می تواند سه اثر تولیدی ارائه نماید،  آثار با تکنیک خلق آثار آزاد می باشدو آثار باید با اندازه 50*70 باشد.

 در بخش موسیقی نیز تولید آثار عاشقی،  تولید آثار موسیقی آذربایجانی و تولید آثار موسیقی ویژه کودک و نوجوان از موضوعات مطرح شده است.

 در بخش کاریکاتور نیز هر هنرمند می تواند 5 اثر ارائه نماید. شایان ذکر است که ارسال آثار به منزله قبول مقررات بوده و تصمیم گیری در مورد مسائل پیش بینی نشده به عهده دبیر خانه جشنواره می باشد.

 آخرین مهلت ارسال آثار 5 مهرماه سال جاری بوده و زمان نمایش آثار ارائه شده 9 تا 13 مهرماه سال جاری در نمایشگاه بین المللی تبریز عنوان شده است.

 مراسم اهدای جوایز به برگزیدگان نیز روز 11 مهرماه سال جاری در سالن شمس تبریزی نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار خواهد شد.

* ستاد احیای دریاچه ارومیه


آچار سؤزلر : جشنواره فرهنگی و هنر, احیای دریاچه ارومیه, تبریز هارای نیوز,