هارای نیوز

خبری - تحلیلی

هادی بهجت تبریزی ؛ فرزند شهریار : شهریار متعلق به همه ما و همه عصرهاست

+0 به یه ن / بپسند

هادی بهجت تبریزی ؛ فرزند شهریار :

شهریار متعلق به همه ما و همه عصرهاست

چه توفیق و چه فرصتی است گرانبها و به یادماندنی، دیدار یادگار شهریار. شهریاری که ستاره ای درخشان در آسمان ادبیات آزربایجان ، ایران و جهان فروزان است.»


هارای نیوز - اروج امیری :  چه توفیق و چه فرصتی است گرانبها و به یادماندنیدیدار یادگار شهریار . شهریاری که ستاره ای درخشان در آسمان ادبیات آزربایجان ، ایران و جهان فروزان است.»


چهارشنبه شب ساعت 9 ؛ شب عید قربان ، هفته گذشته بود که فرزند شاعر نامدار آزربایجانی؛ هادی بهجت تبریزی در دفتر انجمن حیات سبز مرند حضور می یابد. در این لحظه به یادماندنی و معنوی، فعالان فرهنگی و محیط زیست مرند به دیدارش می شتابند و از نزدیک یادگار شهریار را زیارت می کنند.

زنگ تلفنم به صدا در می آید؛ آقای حید زائر کعبه مدیر عامل انجمن است. گوشی را برمی دارم؛ پشت تلفن می گوید: امیری فوری بیا فرزند شهریار به دفتر انجمن می آید بیا عکس و گزارش تهیه کن. ما که قصد عزیمت به جلفا را داشتیم سفر را یک ساعت به تاخیر می اندازیم و مشتاقانه به دیدار هادی می رویم.

همین که به دفتر انجمن واقع در محله « دئولر کوچه سی » می رسیم روبروی در آقای هادی را می بینیم، چهره اش شبیه چهره شهریار است. می گویم این هادی ماست.  بقیه دوستان اطرافش نشسته بودند و صحبت می کردند. دست به هادی می دهم و صورتش را می بوسم و بر او می گویم: « خوش گلمیسیز شهریارین یادگاری». بعد می گویم: « احساس می کنم که با خود شهریار روبوسی و احوال پرسی می کنم و احساس می کنم که شهریارمان زنده است.» هادی یکی از فرزندان و یادگار شهریار ماست. او هم با گرمی و محبت ما را تحویل می گیرد و احساس ما را با یک جمله پاسخ می دهد: « شهریار متعلق به همه ما و همه عصرهاست.»

مدیر عامل انجمن یک دفتر عریض و طویل ( دفتر خاطرات نویسی بزرگان ) را به هادی می دهد و از او می خواهد متنی را به عنوان یادگاری در این دفتر به نگارش دربیاورد. متن جالبی نوشته است. در قسمتی از این متن آمده است:

« با خوشوقتی و احساس شادمانی در دفتر انجمن حیات سبز مرند حضور بهم رساندیم. ضرورت این چنین انجمن هایی برای حیات امروزی غیر قابل انکار می باشد. بنابراین به افکار بلند بانیان آن درود می فرستیم.»

هادی شهریار در ادامه می افزاید: «  اصولا حیات و طبیعت و موجودات حیوانی قبل از انسان در زمین زیسته اند. بنابراین در زمین حقی بیش از ما دارند  و ما تمام نعمت ها را با آنها شریک هستیم.»

وی با اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست و حیات موجودات می گوید: « آنها همیشه خداوند را تسبیح می گویند و از گناه تهی اند. بشر با نابودی آنها توازن را بهم می زند و در واقع اسباب نابودی و معنوی خود را فراهم می کند. آنهایی که از خواب غفلت بیادتر هستند، افتخار بشریتند.»

وی در ادامه با بیان یک خاطره ای از شهریار؛ از فعالان محیط زیست می خواهد که اتحاد و وحدت خود را حفظ نمایند و آن را در بین اقشار مختلف جامعه اشاعه دهند چرا که به اعتقاد وی حفظ وحدت و همدلی از ضروریات حیات بشر امروزی است.

گزارش تصویری از علی عباسی
















آچار سؤزلر : هارای نیوز, دفتر انجمن حیات سبز, هادی بهجت تبریزی,