هارای نیوز

خبری - تحلیلی

مدیر عامل موسسه ترک اعتیاد طلوع خورشید در گفتگو با خبرنگار هارای نیوز: در طول 9 سال اخیر، 60 درصد معتادان، تعطیلی و 40 درصد ترک کامل داشته اند

+0 به یه ن / بپسند

موسسه ترک اعتیاد و خیریه طلوع خورشید در گفتگو با خبرنگار هارای نیوز:

در طول 9 سال اخیر، 60 درصد معتادان، تعطیلی و 40 درصد ترک کامل داشته اند


هارای نیوز
- سهند امیری
-
موسسه ترک اعتیاد و خیریه طلوع خورشید یکی از NGO ها و تشکل های مردمی است که نزدیک 10 سال است در زمینه ترک اعتیاد جوانان در مرند فعالیت می کند. این مرکز به منظور توسعه فعالیت های خود و تاثیر گذاری در بخش پیش گیری، درمان و نجات جوانان از بلایای خانمانسوز اعتیاد نیاز به کمک مالی و معنوی مردم و مسئولان دارد. امید است با حمایت شما عزیزان این مرکز در تحقق اهداف و برنامه های خود به موفقیت های چشمگیری نائل آید.



با توجه به افزایش اعتیاد در جامعه طی دو دهه اخیر و ایجاد بحران در حوزه سلامت و امنیت جامعه ضرورت دارد چنین مراکزی توسعه یافته و به نیازهای معتادان و جامعه پاسخ دهد.

خبرنگار هارای نیوز به منظور آگاهی مردم از فعالیت های این مرکز ، مصاحبه ای با آقای امامقلی زاده ؛ مدیر عامل آن ترتیب داده که شما مخطبان عزیز را به مطالعه آن در زیر دعوت می کنم.

جناب آقای اماقلی زاده به عنوان اولین سوال بفرمایید ، موسسه خیریه طلوع خورشید چه نقشی در ترک اعتیاد جوانان دارد؟

موسسه خیریه طلوع خورشید با تشکیل مرکز اقامتی و بهبودی میان مدت طلوع خورشید در طول 9 سال فعالیت خود نقش مهمی در پیشگیری و درمان اعتیاد جوانان داشته است. به عنوان مثال جوانانی که ناآگاهانه قرص روان گردان مصرف می کردند اعم ازترامادول، دیازپام ، لورازپام و غیره بامراجعه به این مرکز از مبتلا شدن به انواع مواد مخدر آگاهی پیدا کرده و علاوه بر قطع قرص های مصرفی از عواقب انواع مواد مخدر دارویی نیز آگاه شده اند.

 

آمار پذیرش سالیانه این موسسه را بیان فرمایید و بگویید از زمان آغازین فعالیت شما تا به امروز چند نفر معتاد موفق بهترک اعتیادشده اند؟

در پاسخ به بخش اول سوال تان باید بگویم که طبق آمار موجود در این موسسه در سال 1393 تعداد 1691 نفر توسط این مرکز پذیرش شده اند و در نیم سال 1394 به علت تعمیرات در بخش های مختلف ساختمان و اقامتگاه با کاهش چشمگیر پذیرش مواجه هستیم و کلا آمار پذیرش ما151 نفر است که این افراد در مراحل مختلف، تحت درمان و ترک قرار گرفته اند. در پاسخ به بخش دوم سوال، مرکز طلوع خورشید از آغاز فعالیت و در طول9 سال اخیر، 40 درصد از معتادان پذیرش شده را درمان کرده است و 60 درصد مانده در این چند سال از روش های درمانی مختلف استفاده می کنند و به آمار 40 درصد می پیوندند.


آیا واقعا دراین موسسه ترک اعتیاد است یا تعطیلی موقت آن؟

در طول چندین سال اخیر، 60 درصدی که صحبت
کردیم تعطیلی داشتند اما 40 درصد ترک کامل داشته اند و الان معتادی داریم که7 سال پاک از هر نوع مواد مخدر است.

حمایت مسولان امر ازموسسه شما چگونه است؟

حمایت مسولان امر خوب بوده است. جا دارد از تلاش ها و اقدامات موثر فرماندهی محترم نیروی انتظامی ، دادکستری ، دادسرا و یهزیستی شهرستان مرند تقدیر و تشکر نماییم.


آیا این موسسه دارای بودجه دولتی است و یادرآمد وهزینه آن از کجا تامین می شود؟

خیر. موسسه بودجه ای از دولت دریافت نمی کند و هزینه های مرکز توسط خانواده های معتادین که برخی از آنها وضعیت مالی خوبی دارند، تامین می شود و مابقی از اداره بهزیستی تامین می شود.

 

چه انتظاری از مدیران ومردم دارید؟

از مسولان و مردم انتظار داریم به معتادان به چشم بیمار نگاه کنند. حتی چنانکه فرد معتاد برای چندمین بار موفق به ترک اعتیاد نباشد باز هم کمک کنند و حال او را درک نمایند. نباید هم غافل باشند که تا لحظه ترک ، نا امید نباشند چرا که بیماری اعتیاد خیلی فراتر از بیماری های دیگر است.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

مرکز بهبودی اقامتی میان مدت  معتادین طلوع خورشید مرند /     مرکز سم زدایی مواد مخدر

نشانی : مرند /  انتهای خیابان جلفا  / جنب پل هوایی  / حریم راه آهن
 تلفن  :  09144070187    /   09375525442    /   09147374144 



 


آچار سؤزلر : هارای نیوز, ترک اعتیاد جوانان, اعتیاد طلوع خورشید,