هارای نیوز

خبری - تحلیلی

روحانی: شعار "مرگ بر آمریکا" خطاب به مردم آمریکا نیست

+0 به یه ن / بپسند
روحانی: شعار "مرگ بر آمریکا" خطاب به مردم آمریکا نیست
 


هارای نیوز - صدای آمریکا نوشت : رئیس جمهوری ایران شعار مرگ بر آمریکا را خطاب به مردم آمریکا ندانست.

حسن روحانی، در گفتگو با برنامه پرمخاطب ۶۰ دقیقه شبکه تلویزیونی سی بی اس آمریکا گفت که شعار مرگ بر آمریکا که در ایران سرداده می‌شود، خطاب به مردم آمریکا نیست و مردم ایران به مردم آمریکا احترام می‌گذارند.

آقای روحانی در عین حال گفت که سیاست آمریکا در سالهای گذشته خلاف منافع ملی ایران بوده و حساسیت مردم ایران نسبت به آمریکا قابل درک است. آقای روحانی حمایت آمریکا از شاه سابق ایران و صدام حسین در جنگ ۸ ساله ایران و عراق را نمونه‌ای از دلایل حساسیت مردم ایران نسبت به آمریکا دانست. آقای روحانی گفت که ما نمی توانیم گذشته را فراموش کنیم اما نگاه ما باید بسوی آینده باشد 

حسن روحانی در عین حال در این مصاحبه گفت که ایران به دنبال جنگ با هیچ کشور دیگری نیست.

در جریان آخرین مناظره انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوریخواه، گروهی از نامزدها با اشاره به سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا در ایران، همزمان با رسیدن به توافق هسته‌ای، سیاست دولت اوباما در نزدیکی به تهران را مورد انتقاد قرار دادند.

پیش از آن، سناتورهای مخالف توافق هسته‌ای نیز اصرار بر سر دادن شعار مرگ بر آمریکا در برنامه های رسمی حکومت ایران را نشانی از بی اعتمادی به رویکرد اخیر جمهوری اسلامی در توافق هسته‌ای دانستند. همزمان، با آن انتقادات، آیت الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی نیز اعلام کرد که سیاست جمهوری اسلامی در قبال آمریکا تغییر نکرده است و مذاکره مقامات دو کشور در مورد برنامه هسته‌ای دلیلی بر نرم شدن موضع جمهوری اسلامی در مقابل آمریکا نیست. 

گفتگوی کامل رئیس جمهوری ایران با استیو کرافت، خبرنگار برنامه ۶۰ دقیقه شبکه تلویزیونی سی بی اس روز یکشنبه ۲۰ سپتامبر در آمریکا پخش خواهد شد.


آچار سؤزلر : روحانی رئیس جمهور, هارای نیوز,