هارای نیوز

خبری - تحلیلی

در دیدار بخشدار مرکزی مرند با اعضای انجمن حیات سبز مرند مطرح شد: مبارزه با بحران کم آبی و حراست از زمین های کشاورزی و باغات

+0 به یه ن / بپسند
در دیدار بخشدار مرکزی مرند با اعضای انجمن حیات سبز مرند مطرح شد:
مبارزه با بحران کم آبی و حراست از زمین های کشاورزی و باغات

هارای نیوز - بخشدار مرکزی مرند با حضور در دفتر انجمن حیات سبز با مدیر عامل و اعضای این تشکل زیست محیطی دیدار و گفتگو کرد.




به گزارش خبرنگار ما در این دیدار یک ساعته، علی امیری ضمن تبادل نظر با فعالان و متخصصان تشکل زیست محیطی ، از نزدیک با مشکلات و مسائل گوناگون در این حوزه آشنا شد.

بخشدار مرکزی مرند طرح های پیشنهادی خود را به مدیر عامل انجمن ارائه کرد و گفت: مهمترین بحران زیست محیطی کشور و منطقه ، سونامی خشکسالی و کاهش آبهای سطحی و زیرزمینی است، به همین منظور بنده به عنوان یک مدیر اجرایی در دولت تدبیر و امید از شما فعالان زیست محیطی می خواهم با ارائه طرح و برنامه در این خصوص ما را یاری دهید.

علی امیری راد دومین پیشنهاد خود را پیشگیری از زمین خواری و حراست از زمین های دارای کاربری های کشاورزی و باغات و منابع طبیعی منطقه عنوان کرد و از انجمن حیات سبز مرند خواست برنامه ها و طرح های خود را در این زمینه تدوین و به فرمانداری و بخشداری ارائه نمایند.

وی اجرای این دو طرح پیشنهادی خود را یک ضرورت و یکی از خواسته های مهم فعالان زیست محیطی و مردم بیان کرد و اجرای فوریتی آن را خواستار شد.

مدیر عامل انجمن حیات سبز مرند نیز ضمن خوش آمد گویی از تعامل و همکاری امید بخش فرمانداری و بخشداری شهرستان مرند با انجمن حیات سبز سپاسگزاری کرد و خواستار همکاری بیشتر نهادهای دولتی با این تشکل مردمی گردید و تصریح کرد: ما از دو طرح پیشنهادی آقای بخشدار مبنی بر مبارزه با بحران خشکسالی و کم آبی و حراست از کاربری های اراضی کشاورزی و باغات و طبیعت بکر مرند استقبال می کنیم و آمادگی خود و اعضای انجمن حیات سبز مرند را در این خصوص اعلام می نماییم. حیدر زائر کعبه این دو طرح را مهمترین و با اهمیت ترین طرح های زیست محیطی شهرستان مطرح کرد و دست آوردهای آتی آن را در کوتاه مدت و دراز مدت بسیار باارزش دانست.

وی در ادامه افزود: انجمن حیات سبز مرند از بدو فعالیت کمتر از یکساله خود کارهای بسیار بزرگی را به سرانجام رسانیده و باز آماده است تا در کنار مردم و مدیران ادارات و نهادهای دولتی در مسیر حفظ و حراست از محیط زیست گامهای استوار و مهمی را بردارد.

در ادامه این نشست ، ناصر منوچهری ؛ رئیس هیئت مدیره انجمن حیات سبز مرند ، مسوول بانوان ؛ فاطمه علی حسینی و برخی اعضای آن از جمله علی ستاری ، علی مهرانپور ، موسی احمدی ، رضا دولت آبادی و ... پیرامون موضوعات مهمی اظهار نظر نمودند.

مهمترین مباحث و اظهار نظر آنها بدین شرح است:
 1 - تشکیل کارگروه زیست محیطی در فرمانداری
2  - راه اندازی نشریه محیط زیستی
3 - مطبوعات تعطیل شده مرند
4 - فعال نمودن آموزش و پرورش
و ...




آچار سؤزلر : هارای نیوز, انجمن حیات سبز مرند,