هارای نیوز

خبری - تحلیلی

سعید متین پور؛ فعال مدنی آزربایجان آزاد شد

+0 به یه ن / بپسند

سعید متین پور؛ فعال مدنی آزربایجان آزاد شد

هارای نیوز - سعید متین پور ؛ فعال مدنی و فرهنگی آزربابایجان از زندان اوین آزاد شد.

به گزارش هارای نیوز به نقل از رسانه های خبری، سعید متین پور، روز چهارشنبه چهارم شهریور  پس از اعمال ماده ۱۳۴ از بند هفت زندان اوین آزاد شد.


سعید متین پور، اهل زنجان ، چهارم خرداد ماه ۱۳۸۸ به اتهام تبلیغ علیه نظام و ارتباط با بیگانگان بازداشت و به ٨ سال حبس تعزیرى محکوم شده بود.

آقای متین پور، عضو هیئت تحریریه هفته نامه هاى "یارپاق" و "موج بیدارى" بوده و همچنین با روزنامه هاى محلى همکارى مى کرده است.

در ماه های اخیر گروهی از زندانیان سیاسی و عقیدتی در ایران با اعمال ماده جدید ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی که به قانون تجمیع مجازات معروف شده، آزاد یا با کاهش مدت محکومیت مواجه شده اند.
 

گفتنی است قانون مجازات اسلامی جدید پس از یک دوره هفده ساله آزمایشی، نهایتا در اردیبهشت سال 92 به تصویب رسید. اما با گذشت بیش از دو سال از ابلاغ آن به قوه قضاییه و لازم الاجرا بودن آن، تاکنون از آزادی زندانیان سیاسی که مشمول این قانون می شوند ممانعت شده است.

طبق ماده ۱۳۴ قانون جدید مجازات اشد باید در نظر گرفته شود، یعنی اگر بر فرض مجازات پنج ساله و سه ساله برای فردی صادر شود، با هم جمع نمی شود تا هشت سال مجازات شود بلکه همان پنج سال اجرا می شود.

منبع :  گروه رسانه های خبری


آچار سؤزلر : فعال مدنی آزربایجان, سعید متین پور, هارای نیوز,