هارای نیوز

خبری - تحلیلی

مسابقه نقاشی از زیبایی های طبیعت و محیط زیست با مشارکت کودکان زیر 12 سال برگزار شد

+0 به یه ن / بپسند
همزمان با ولادت امام رضا ( ع ) و روز محیط بان؛
مسابقه نقاشی از زیبایی های طبیعت و محیط زیست با مشارکت کودکان زیر 12 سال برگزار شد

هارای نیوز - دیروز عصر، همزمان با ولادت امام رضا ( ع ) و روز محیط بان؛ مسابقه نقاشی از زیبایی های طبیعت و محیط زیست با مشارکت کودکان زیر 12 سال توسط انجمن حیات سبز مرند برگزار شد.



به گزارش خبرنگار هارای نیوز، کودکان زیر 12 سال در پارک جانبازان مرند گرد هم آمدند و  از زیبایی های طبیعت و محیط زیست نقاشی کردند. این کودکان هنرمند و پرانرژی ، با هنرنمایی خود علاقه خود را به محیط زیست و حفظ و حراست از آن نشان دادند. این مسابقه در ساعت 6 شروع و  8 عصر با انتخاب و معرفی برترین های خود و اهدای جوائز به کار خود پایان داد.

علیرغم این که هوای پارک جانبازان کمی سرد بود اما دلهای گرم کودکان علاقه مند و مشتاق به هنر نمایی از طبیعت و محیط زیست، کانون این برنامه را تا آخر گرم نگه می داشت و پدر و مادران مهربان کودکان با تشویق ها و حضور چشمگیر خود باعث دلگرمی آنان و مجریان این برنامه شدند.

در این مسابقه 50 نفر از کودکان زیر 12 سال شرکت کردند و طبق نظر داوران این مشابقه؛ محبوب حبییپ وند و معصومه شمشیری از اساتید هنر نقاشی، 5 نفر برنده اعلام شد و جوائزی به این 5 نفر به رسم یادبود و تجلیل اهدا شد.

اسامی 5 نفر اول این مسابقه به شرح زیر است:
الف - گروه سنی 5 سال :
1 - زهرا پیروی
2 - ثمین مددی
3 - هلیا جواشی

گروه سنی 5 سال به بالا:
1 - رعنا کاظمی
2 - مهدی سلطانپور

از سه نفر بعدی ؛ آرین فرهانی ، عرشیا اسکندری و ترکان غنی زاده نیز ضمن اهدای جوایز ، تقدیر شد.

در این مسابقه جمعی از هیئت مدیره و اعضای انجمن حیات سبز مرند حضور داشتند و اجرای برنامه به عهده آنان بود. مدیر عامل انجمن حیات سبز ؛ حیدر زائر کعبه، محمود زاده، سعید کلانتری و ... ، مسئول بانوان انجمن ؛ فاطمه علی حسینی و دیگر اعضای بانوان نیز با مشارکت و همکاری خود در هر چه باشکوهتر شدن برنامه نقش ایفا می کردند.

در ادامه این برنامه مدیر عامل انجمن حیات سبز مرند در گفتگو با خبرنگار هارای نیوز هدف از اجرای این گونه برنامه را اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در حوزه محیط زیست دانست و گفت: انجمن حیات سبز مرند که 7 ماه است مجوز فعالیت خود را اخذ کرده و در این مدت زمان کوتاه، فعالیت های چشمگیری را از خود به یادگار گذاشته است و نزدیک 20 برنامه هدفمند در حفظ و حراست از محیط زیست اجرا کرده است.

حیدر زائر کعبه ضمن تشکر از حضور اعضای خانواده های محترم و کودکان علاقه مند به هنر نقاشی از طبیعت، تصریح کرد: ما هر برنامه ای که به اجرا می گذاریم با استقبال بی نظیر مردم مواجه می شویم و این امر نشان می دهد که مردم ما بیش از هر چیزی به محییط زیست و حفظ و حراست از آن علاقه مند هستند و در این امر مهم مشارکت و همکاری می کنند.

در ادامه این برنامه فاطمه علی حسینی طی سخنانی مهم از مردم و بخصوص از خانم های علاقه مند به محیط زیست خواست نقش و مشارکت خود را در حراست از محیط زیست بیش از پیش ایفا نمایند و از حضور خانواده های محترم و کودکان شرکت کننده و نیز  هیت مدیره و اعضای انجمن حیات سبز تشکر کرد.

در بخش دیگری از مراسم، محمود زاده دیگر عضو اصلی این انجمن نیز طی سخنانی از حاضران خواست این انجمن را یاری دهند و اعضای انجمن را تنها نگذارند چرا که به اعتقاد وی حفاظت از محیط زیست یک کار گروهی و جمعی است و همه مردم باید در حفاظت از محیط زیست نقش آفرینی کنند.

وی مشابه این مسابقه نقاشی را در آخر شهریور ماه اعلام کرد و از همه کودکان عزیز و علاقه مند مرندی به هنر نقاشی خواست در مسابقه آتی انجمن حیات سبز مرند نیز شرکت کنند.

* توضیح : گزارش تصویری متعاقبا منتشر خواهد شد.