هارای نیوز

خبری - تحلیلی

آشیق محمد نباتی ؛ ساز و دنیا را وداع گفت

+0 به یه ن / بپسند
آزربایجان ، باشین ساغ اولسون؛

آشیق محمد نباتی ؛ ائل آشیقی، ساز و دنیا را وداع گفت




هارای نیوز - آشیق محمد نباتی، هنرمند برجسته عرصه موسیقی آشیقی آذربایجان و اهل قره داغ ، روز شنبه، 31 شهریور، ساز و دنیای فانی را وداع گفت. روحش شاد ، یادش گرامی باد

به گزارش هارای نیوز به نقل از رسانه های خبری، آشیق محمد نباتی که عمری در راه اعتلای موسیقی تورک و آزربایجان ایران سپری کرده بود روز یکشنبه برابر با اول شهریور در « چای کندی ورزقان »از توابع ایالت آزربایجان شرقی با حضور هزاران نفر از شیفتگان و عاشقان آزربایجانی به خاک سپرده شد.

آشیق نباتی که در محضر آشیق های معروف آزربایجان ایران چون آشیق”عزیز شهنازی و قشم گونئیلی” فنون هنر موسیقی و مردم داری را آموخته بود در میان مردم از احترام خاصی برخوردار بود به دفعات مکرر به کشور جمهوری آزربایجان و ترکیه مسافرت کرده بود.

این نوازنده نامدار ساز و قوپوز آزربایجانی، در دانشگاه ها و در کانال های تلویزیونی جمهوری اسلامی ایران و به خصوص شبکه سهند استان آزربایجان شرقی بارها هنر نمایی و برنامه موسیقی اجرا کرده است. در آزربایجان ایران ، کمتر منطقه ومحله ای را می توان یافت که صدای ساز و آشیقی نباتی را نشنیده باشد، همه او را به خوبی می شناسند. هنر نمایی آشیق محمد نباتی به دفعات از تلویزیون های خارجی نیز پخش شده است.

یاد آوری می شود  که آشیق محمد نباتی از هنرمندان مورد حمایت مردم بود و در اصطلاح عموم معروف به “ائل آشیقی” بود.

اصلاحیه:
با پوزش از مخاطبان عزیز؛
چای کندی هریس به
« چای کندی ورزقان » اصلاح شد.
در پی پیام یکی از مخاطبان عزیز مبنی بر ای این که چای کندی از توابع هریس نیست بلکه از توابع ورزقان است.

آچار سؤزلر : هارای نیوز, آشیق محمد نباتی,