هارای نیوز

خبری - تحلیلی

دیدار معاون استاندار آذربایجان غربی با معاون اول رییس مجلس نخجوان

+0 به یه ن / بپسند
تاکید بر گسترش همکاری‎‌ها؛

دیدار معاون استاندار آذربایجان غربی با معاون اول رییس مجلس نخجوان

81721510-70098129

هارای نیوز - « علیرضا رادفر » معاون سیاسی استاندار آذربایجان غربی در سفر به نخجوان با «آذر زینال اف» معاون ربیس مجلس عالی جمهوری خود مختار نخجوان دیدار و بر گسترش همکاری های گوناگون تاکید کرد.
در این دیدار درخصوص روابط دو جانبه گفت و گو و تبادل نظر شد.

آذر زینال اف به علاقمندی و اراده جدی رییسان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان برای گسترش روابط دو کشور اشاره کرد و گفت: واسف طالب اف رییس مجلس عالی جمهوری خود مختار نخجوان نیز به توسعه روابط دو جانبه با ایران و بخصوص گسترش روابط با استان های همجوار تاکید خاصی دارد.

وی افزود: رییس مجلس عالی به استانهای آذربایجان غربی و شرقی سفر و استانداران مذکور نیز از نخجوان دیدار کرده اند و تفاهمنامه هایی که در جریان این سفرها به امضا رسیده، نقش مهمی در توسعه روابط در زمینه های مختلف اقتصادی، تجاری ، علمی و آموزشی داشته است.

زینال اف به سفر خردادماه گذشته رییس مجلس عالی نخجوان به تبریز و امضای تفاهمنامه همکاری های اقتصادی و فرهنگی با استان آذربایجان شرقی اشاره کرد و افزود: در این تفاهمنامه پیشنهادات مختلفی برای توسعه همکاری ها در بخش های گوناگون صورت گرفت و فوری جهت اجرایی شدن بندهای این تفاهمنامه، وزیر بهداشت نخجوان به تبریز سفر کرد.

معاون اول رییس مجلس عالی نخجوان همچنین به برقراری مناسبات خوب استان آذربایجان غربی و نخجوان اشاره کرد و گفت: ظرفیت های فراوان برای همکاری در بخش های مختلف کشاورزی و پرورش ماهی میان نخجوان و استان آذربایجان غربی وجود دارد که دو طرف می توانند از آن بهرمند شوند .

وی همچین درباره چشم انداز همکاری های فرهنگی جمهوری خودمختار نخجوان و استان آذربایجان غربی گفت: در آینده نزدیک روسای دانشگاههای دولتی و خصوصی نخجوان به اورمیه سفر خواهند کرد.
معاون سیاسی استاندار آذربایجان غربی نیز از برگزاری نمایشگاه توانمندیهای تولیدی و صنعتی این استان در نخجوان ابراز خرسندی کرد.

رادفر حضور ۱۰۰ تن از تجار و فعالان اقتصادی استان آذربایجان غربی در این نمایشگاه را عامل موثری در افزایش شناخت طرفین از توانمندی های اقتصادی فی مابین دانست بر نقش موثر این رویداد اقتصادی در توسعه همکاریهای اقتصادی و صنعتی تاکید کرد.

معاون سیاسی استاندار آذربایجان غربی برای حضور در مراسم افتتاح نمایشگاه تولیدی و صادراتی این استان در نخجوان در راس هیات اقتصادی وارد جمهوری خودمختار نخجوان شد.

نخستین نمایشگاه تولیدی و صادراتی ۶ روزه استان آذربایجان غربی ۲۳ مرداد ماه جاری در نخجوان افتتاح شد.

ایرنا


آچار سؤزلر : رییس مجلس نخجوان, معاون اول, استاندار آذربایجان, هارای نیوز,