هارای نیوز

خبری - تحلیلی

برگزاری نخستین همایش ملی مرند شناسی: مرند؛ تاریخ، هویت و توسعه

+0 به یه ن / بپسند
برگزاری نخستین همایش ملی مرند شناسی: مرند؛ تاریخ، هویت و توسعه

انجمن ایرانی تاریخ نخستین همایش ملی مرند شناسی: مرند؛ تاریخ، هویت و توسعه را برگزار می کند


توسعه حقیقی متضمن سرمایه گذاری در منابع نیروی انسانی‏، جهت توانا ساختن افراد و جامعه برای برآوردن نیازهای اساسی است. بهبود تدریجی کیفیت زندگی و تکامل فکری جامعه نیازمند آگاه سازی و معرفت افزایی، نهادسازی و کنش مشارکتی است. کسب معرفت و آگاهی فرایند پیچیده ای دارد و امری آنی نیست .نخبگان ‏توسعه باورزمینه های چنین فرایندی را فراهم می سازند.به آگاه سازی به عنوان  ابزار مسوولیت پذیر و جامعه پذیر نگریسته می شود.

آگاه سازی حرمت گذاری به خویشتن را افزایش می دهد و حس مسولیت اجتماعی را تقویت می کندو در نهایت ابزار مهم تجهیز و توانمند سازی نیروی انسانی خواهد بود.از طریق آگاه سازی بی عدالتی ها اصلاح و استانداردهای زندگی حاصل خواهد شد. به دنبال آن وطن دوستی و جانفشانی برای  حفظ وطن به عنوان ارزش های والای انسانی روی خواهد داد.

باید اذعان داشت که آگاهی و شناخت در یک فرایند پیچیده اجتماعی و سیاسی به دوستی و جانفشانی در راه وطن می انجامد. زیرا وطن تنها محل سکونت نیست  بلکه هویت بخش،آموزنده آیین زندگانی، تداوم بخش آگاهی تاریخی، ذهنیت و احساسات همه جانبه آدمی است.پس شناخت وطن به معنای آگاهی از همه آنهاست و موجب زندگانی آرام و بی دغدغه در دنیای پرهیاهوست.

یکی از مهمترین راههای شناخت وطن، آگاهی از تحولات و توانمندیهای بالقوه و بالفعل آن است، تا بتوان آن را در راه توسعه بکارگرفت.هرچند توسعه به ذات خود ارزش نیست بلکه زمینه ساز تکامل انسانی و تحقق و تجلی ارزش های الهی محور می تواند عمل کند.


اهداف همایش:

 این همایش بر اهداف زیر متمرکز شده است:

1-    شناسایی توانمندی های بالقوه و بالفعل انسانی و مادی و ارزشی شهرستان مرند.

2-    زمینه سازی برای تعالی و تکامل فکری و معنوی و مادی همشهریان.

3-    تولید وتقویت حس مسوولیت پذیری در قبال شهرو مردمان آن.

4-    تولید وتقویت معرفت تاریخی و هویت اجتماعی و سیاسی همشهریان.

5-    آسیب شناسی رفتارهای اجتماعی ، سیاسی ، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی.

6-    ارایه راهکارهای بومی برای برون رفت از آسیب ها وبحران های جامعه.

7-    تقویت روابط و همبستگی بین نسلی.

8-    تقویت روابط بین نخبگان مقیم و غیر مقیم شهر .

 

محورهای کلی همایش:

1)      محور اقتصادی: اقتصاد تجاری، اقتصاد کشاورزی، اقتصاد صنعتی، اقتصاد دامی، منابع و معادن، نهادها و سازمان های اقتصادی و پولی دولتی و خصوصی، بازار و مناسبات آن با سیاست و قدرت، نظریات و راهکارهای توسعه اقتصاد منطقه ای، موانع توسعه اقتصادی و غیره

 

2)      محور فرهنگی:  هنر و معماری، زبان، لهجه ها و زبانشاسی تاریخی؛ ادبیات؛ مذهب  و باورهای مذهبی؛ آموزش و نهادی های آموزشی؛ پژوهش و نهادهای پژوهشی؛ نهادهای فرهنگی دولتی و غیر دولتی،هویت فرهنگی، اجتماعی و دینی، نظریات و راهکارهای توسعه فرهنگی منطقه ای، موانع توسعه فرهنگی منطقه ای و غیره

 

3)      محور اجتماعی: اقشار و طبقات اجتماعی؛ باورها و سنت های اجتماعی بومی، بازیها، اوقات فراغت و سرگرمی های محلی؛ سبک زندگی؛ بهداشت؛ وضع روستا ها؛ محلات شهر؛ نهادهای مدنی سنتی و مذهبی ؛ نهادی های مدنی مدرن؛ مدیرت شهری، نیروی انسانی،وضعیت زنان و کودکان، بهداشت شهری و روستایی وفردی،  نظریات و راهکارهای توسعه اجتماعی، موانع توسعه اجتماعی و غیره

 

 

4)      محور طبیعی و جغرافیایی: موقعیت جغرافیایی؛ رودها و کوها و دشت ها، راهها، عوامل طبیعی منطقه فرصت یا تهدید توسعه و غیره

5)      محور تاریخی و سیاسی: مرند در دوره پیش از مشروطه؛ مرند در تحولات مشروطه ؛ مرند در دوره رضا شاه و محمد رضا شاه؛ انقلاب در مرند؛ مرند در دوره جنگ تحمیلی و پس از جنگ؛ فرهنگ مشارکت و فرهنگ انتخابات، عملکرد ادارات و نهادهای سیاسی ، امنیتی و نظامی، نظریان و راهکارهای توسعه سیاسی، موانع منطقه ای توسعه سیاسی،

 

زمان برگزاری :پنجشنبه 19 شهریور 1394

 آخرین مهلت دریافت چکیده مقالات: 5شهریور

مکان برگزاری: مرند

برگزار کننده همایش: انجمن ایرانی تاریخ

دبیر علمی همایش: دکتر ذکراله محمدی (عضو هیئت علمی گروه تاریخ دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین)

آدرس الکترونیک:marandshenasi1@gmail.com

 

راهنمای تدوین و شرایط پذیرش

شرایط پذیرش و انتشار مقاله

همایش از مقاله های پژوهشی معتبری که حاوی مطالب و نکات علمی جدید و غیر اقتباسی باشد استقبال می کند و از مقاله های مبتنی بر گردآوری یا ترجمه معذور است.

صرفاً مقاله هایی در این همایش ارائه می شود که در نشریه های داخلی و خارجی چاپ یا ارائه نشده باشد.

حق چاپ مقاله، پس از پذیرش و ارائه آن، برای انجمن ایرانی تاریخ محفوظ است و نویسندة مقاله مجاز به چاپ آن در جای دیگر نیست.

انتشار آثار ارسالی الزاماً به معنای هم رأی بودن با نویسندگان نیست و مسولان همایش مسئولیتی در این زمینه ندارد.

شورای علمی در قبول، رد، اصلاح، و ویرایش مقاله های دریافتی آزاد است.

نویسنده/ نویسندگان محترم، مشخصات ذیل را به همراه مقاله ارسال کنند:

•          نام و نام خانوادگی نویسنده/ نویسندگان به فارسی و انگلیسی؛

•          میزان تحصیلات، رتبة علمی، گروه آموزشی، نام دانشکده، دانشگاه، و شهر محل دانشگاه نویسنده/ نویسندگان به فارسی و انگلیسی؛

•          معرفی نویسندة مسئول در صورت تعدد نویسندگان؛

•          درج نشانی پست الکترونیک نویسنده/ نویسندگان؛

•          نشانی، کدپستی، شمارة تلفن های همراه، منزل، محل کار، و دورنگار نویسندة مسئول؛

نویسندگان محترم، فایل الکترونیک مقاله را، به همراه مشخصات بالا، از طریق پست الکترونیک، به نشانی marandshenasi1@gmail.com ارسال کنند.

پذیرش اولیة مقاله مشروط به رعایت نکات «راهنمای تدوین و شرایط پذیرش» و پذیرش نهایی، ارایه و چاپ آن مشروط به تأیید داوران مقاله و شورای علمی است. در هر صورت، نتیجه به نویسنده اعلام می شود.

تعداد کلمات مقاله نباید از 4000 تجاوز کند. درضمن، مقاله با قلم بی زر(BZar )14 در برنامة 2007 Word حروف نگاری و به همراه فایل PDF ارسال شود.

داشتن عنوان، چکیده (حداکثر 150 کلمه) و واژه های کلیدی (حداکثر 7 واژه)، به زبان فارسی برای همة مقاله ها الزامی است.

مقاله ها مشتمل بر مقدمه، مباحث اصلی، نتیجه گیری، و فهرست منابع باشد.

معادل لاتین اسامی خاص، اصطلاحات، و واژگان تخصصی درون متن و داخل پرانتز قرار گیرد.

 

 

شیوة استناد

ارجاعات مقاله ، پانوشت و به شیوة زیر باشد:

برای ارجاع به منابع در پانوشت نام و نام خانوادگی نویسنده (تاریخ نشر)عنوان کتاب یا مقاله، محل نشر، ناشر، نوبت چاپ، شمارة جلد، و صفحة منبع مورد نظر آورده شود.

برای ارجاع به منابع، بلافاصله،همان، صفحه ذکر شود. در ارجاع با فاصله نام نویسنده، پیشین، صفحه ذکر شود.

در ارجاع به فرهنگ یا دانشنامه ای که مقالات آن ها نویسندة مستقل دارد، نام نویسندة مقاله، تاریخ نشر، عنوان مدخل، نام دانشنامه، شمارة جلد، و صفحة منبع مورد نظر آورده شود. مثال: رحیم رئیس نیا" دانشمند ، اسماعیل حامی"،(1391) دانشنامه جهان اسلام، تهران، بنیاد دایره المعارف اسلامی، جلد 17ص 193

در ارجاعات  به فرهنگ یا دانشنامه ای که مقالات آن نویسندة مستقل ندارد، نام فرهنگ/ دانشنامه، سال انتشار، شمارة جلد، و نام مدخل مورد نظر (در گیومه) آورده شود.

در منابع پایان مقاله، ارجاعات تکراری کامل آورده شود و از ترسیم خط به جای نام مؤلف خودداری گردد.

منابع: در پایان مقاله، در ابتدا منابع فارسی و سپس منابع لاتین، براساس نام خانوادگی نویسنده، به ترتیب حروف الفبا و به صورت زیر آورده شود:

کتاب: نام خانوادگی نویسنده/ نویسندگان، نام نویسنده/ نویسندگان (تاریخ انتشار). نام کتاب به صورت ایتالیک (ایرانیک)، نام مترجم یا مصحح، شمارة جلد، و محل انتشار: نام ناشر.

مقاله: نام خانوادگی نویسنده، نام نویسنده (تاریخ انتشار). «عنوان مقاله»، نام مترجم، نام نشریه به صورت ایتالیک (ایرانیک)، سال نشریه، و شمارة نشریه.

منابع اینترنتی: نام خانوادگی نویسنده، نام نویسنده (تاریخ دسترسی). «عنوان مقاله»، نام وب سایت (یا عنوان نشریة الکترونیکی، جلد، شماره، و سال)، صفحه، و آدرس اینترنتی.


آچار سؤزلر : مرند؛ تاریخ، هویت, مرند شناسی, نخستین همایش ملی,