هارای نیوز

خبری - تحلیلی

وقتی استاندار خبرنگاران گزینشی را به اصحاب رسانه ترجیح می‌دهد

+0 به یه ن / بپسند
وزش نسیم بی‌تدبیری!

وقتی استاندار خبرنگاران گزینشی را به اصحاب رسانه ترجیح می‌دهد


هارای نیوز - دورنانیوز گزارش داد: استاندار محترم دولت تدبیر و امید که انتظار می‌رفت در روز خبرنگار، از نزدیک به درد و دل اصحاب رسانه گوش فرا می‌داد، متاسفانه همانند گذشته از خبرنگاران دوری جست و به دیدار با چند خبرنگار گزینشی اکتفا نمود. و این به منزله آن است که وی هیچ علاقه و رغبتی نسبت به رسانه‌های استان نداشته و اعتقادی به اهمیت و تاثیرگذاری آنها ندارد که این کاملا با شعارها و خطی مشی دولت تدبیر و امید در تضاد و تناقض آشکار بوده و موجبات وزش نسیم بی‌تدبیری و نامیدی را در استان فراهم می‌سازد.

به گزارش هارای نیوز به نقل از دورنانیوز، مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در آذربایجان غربی امسال با حاشیه‌های فراوانی همراه بود. حاشیه‌هایی فراتر از متن که بار دیگر پرده از عدم اهتمام  و عزم جدی مسئولین بلندپایه استان جهت حل مشکلات خبرنگاران و ایجاد ارتباط و تعامل دوسویه با آنان، پرده برداشت. یکی از مهم‌ترین و تلخ‌ترین این حواشی عدم حضور استاندار آذربایجان غربی در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با حضور جمع کثیری از اصحاب رسانه استان، و از سویی دیگر دیدار خصوصی ایشان با ۲۰ خبرنگار گزینشی می‌باشد. به عبارت دیگر جناب سعادت که از بدو انتصاب همواره از رسانه‌ها دوری نموده و تعامل ضعیفی با سایت‌های خبری و نشریات مکتوب استان داشته است، ملاقات با تعداد قلیلی از خبرنگاران استان آن هم به صورت کاملا خصوصی را به شرکت در مراسم تجلیل از عموم خبرنگاران استان ترجیح داده است.

این در حالی است که همگان انتظار داشتند تا آقای سعادت این یک روز را هم که شده دست از سیاست خبرنگارگریزی خود برمی‌داشت و پای درد و دل این قشر زحمتکش جامعه می‌نشست، چرا که در طول ۳۶۵ روز سال که خبرنگار به دنبال واکاوی و حل مشکلات جامعه است، تنها در یک روز آنهم ۱۷ مرداد، فرصتی فراهم می‌شود تا خبرنگاران نیز بتوانند به کاستی‌ها و کمبودهای موجود در شغل و حرفه خود اشاره نمایند و بر عهده هر مسئولی است تا با احترام به مقام و منزلت این فعالین عرصه آگاهی و اطلاع رسانی، با اشتیاق فراوان و از نزدیک به دلجویی از اصحاب رسانه پرداخته و بی‌هیچ واسطه‌ای از خواسته‌ها و مطالبات آنان اطلاع یابند.

به طوری که حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه شهرستان اورمیه در دیداری صمیمی با تمامی اصحاب رسانه استان با هر گرایش سیاسی، به تمامی پرسش‌های آنان با دقت و حوصله تمام پاسخ داد و حتی خبرنگاران را به نقد شجاعانه و عالمانه دعوت نمودند.

ولی به هرحال استاندار محترم دولت تدبیر و امید که انتظار می‌رفت در روز خبرنگار، از نزدیک به درد و دل اصحاب رسانه گوش فرا می‌داد، متاسفانه همانند گذشته از خبرنگاران دوری جست و به دیدار با چند خبرنگار گزینشی اکتفا نمود. و این به منزله آن است که وی هیچ علاقه و رغبتی نسبت به رسانه‌های استان نداشته و اعتقادی به اهمیت و تاثیرگذاری آنها ندارد که این کاملا با شعارها و خطی مشی دولت تدبیر و امید در تضاد و تناقض آشکار بوده و موجبات وزش نسیم بی‌تدبیری و نامیدی را در استان فراهم می‌سازد.

پایگاه خبری و تحلیلی دورنانیوز در روزهای آتی جهت واکاوی این موضوع، مطلبی را منتشر خواهد نمود.


آچار سؤزلر : دورنانیوز, اصحاب رسانه, استاندار آذربایجان, هارای نیوز,