گزارش مراسم انجمن حیات سبز مرند در تبریز


 انجمن حیات سبز مرند پس از برگزاری چندین جلسه و همایش در دولت آباد و سپس شهرستان مرند، این بار با همکاری محیط زیست استان آذربایجانشرقی نشستی فنی و تخصصی با حضور اعضای هیئت مدیره، صاحب نظران و تنی چند از مسئولین اداره کل محیط زیست آذربایجانشرقی در محل سالن اجتماعات این اداره کل در تبریز برگزار کرد.


۲۰۱۵۰۸۰۹_۱۸۵۶۱۲


به گزارش هارای نیوز به نقل از آذر ارس، شروع جلسه با قرائت قرآن توسط یونس زاده حسنعلی آغاز و سپس مهران، مجری جلسه پشت میکروفن قرار گرفت و سین برنامه را برای حضار اعلام کرد. اولین نفر آن نشست خانم علیحسینی مسئول بانوان انجمن به تاثیر محیط زیست در پرورش انسانهای سالم و نیز نقش بانوان در فرهنگ سازی حفاظت از محیط زیست اشاره کرد و گفت: این فرهنگ سازی ابتدا باید از محیط خانواده شروع شود و این امر توسط بانوان بر روی فرزندان خانواده آغاز و شاکله آن بسته شده و در ادامه در مدرسه، دانشگاه و جامعه ادامه پیدا میکند در هریک از این محیطها نقش بانوان موثر می باشد.

وی در ادامه خواستار حضور بیشتر بانوان در انجمن و ایفای نقش در فرهنگ سازی برنامه های زیست محیطی شد.

سخنران بعدی حیدر زائرکعبه مدیرعامل انجمن بود که به زمان اخذ مجوز انجمن اشاره و اجرای ۱۸ برنامه و مراسم عملی و تئوری را در عمر کوتاه مدت انجمن حاصل زحمات اعضای انجمن و نیز حمایت نخبگان و اهالی منطقه اعلام کرد.

وی اعضای انجمن را جمعی از نخبگان اعلام کرد که از میان اقشار مختلف جذب شده و بدون هیچ چشم داشتی در راستای اهداف انجمن و حفاظت از محیط زیست تلاش میکنند.

رئیس هیئت مدیره انجمن، عقلانیت،تخصص و صداقت را سه شعار اصلی انجمن برشمرد و افزود: استفاده از اندیشه های خلاق و نیتهای پاک را در بسط و گسترش فرهنگ زیست محیطی از عمده اهداف انجمن حیات سبز می باشد.

ناصر منوچهری رئیس هیئت مدیره انجمن حیات سبز دیگر سخنران برنامه بود که به دعوت مجری برنامه پشت میکروفن قرار گرفت تا گزارشی از عملکرد انجمن از زمان تاسیس آن تاکنون ارائه دهد. وی با اشاره به این که شاکله اصلی این انجمن در میان نخبگان منطقه بسته شد و در ادامه از بین موضوعات مختلف با توجه به حساسیت موضوع و نیاز روز جامعه مسئله محیط زیست انتخاب گردید، افزود: در این مدت سعی کردیم تا با برقراری ارتباط تنگاتنگ با مردم و مسئولین و نیز تنویر افکار عمومی بتوانیم اقدامات سازنده ای در حفاظت از محیط زیست انجام دهیم.

منوچهری برگزاری کارگاههای آموزشی در زمینه محیط زیست، تهیه کیسه های زباله و پخش آن در میان مردم در ایام خاص همچون سیزده فروردین روز طبییعت در اماکن گردشگری، برگزاری مراسم بزرگداشت هفته منابع طبیعی در مدارس منطقه، کاشت نهال در سطح شهرستان با حضور اعضاء انجمن و اهالی منطقه همزمان با روز درختکاری، پاکسازی برخی اماکن گردش پذیر، برگزاری جلسه مشترک با مسئولین شهرستان شبستر و شهر تسوج در ارتباط با دریاچه ارومیه و نیز تجلیل از فعالان زیست محیطی از عمده برنامه های انجمن اعلام و در ادامه از مسئولین و مردم خواست با حمایتهای مادی و معنوی خود این انجمن را در رسیدن به اهداف زیست محیطی کمک کنند

محمودزاده از دیگر اعضای انجمن سخنران بعدی بود که حفاظت از محیط زیست را یکی از امور عام المنفعه معرفی و هرگونه موفقیت در آن را استفاده از مشورت نظرات تک تک افراد جامعه اعلام کرد. وی با اشاره به اینکه هیچ کار عام المنفعه ای بدون حمایت افراد جامعه امکانپذیر نیست افزود: برای سالم سازی محیط زیست بایستی فارغ از هرگونه تعصبات جنسی، نژادی اقدامات لازم را انجام داد.

آخرین سخنران برنامه دکتر حسینی قمی معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بود که در ابتدای سخنان خود برای تبیین اهمیت موضوع به اصل ۵۰ قانون اساسی که در آن حفاظت از محیط زیست وظیفه عمومی تلقی شده و هرگونه فعالیتی که باعث آلودگی و تخریب محیط زیست شود ممنوع گردیده، اشاره و افزود: متاسفانه امروز مشکلات زیست محیطی بر زندگی مردم چنگ انداخته و مردم را به نوعی گرفتار کرده است.

وی ایجاد تشکل ها و انجمنهای مردم نهاد زیست محیطی را گام مهم و اساسی در حفاظت از محیط زیست اعلام کرد و گفت: اداره کل محیط زیست استان آمادگی دارد تا حد توان از این تشکل ها حمایت مادی و معنوی نماید.

معاون اداره کل محیط زیست استان ادامه داد: اگر مشکلات زیست محیطی به درستی درک شود و برای مردم تبیین شود مطمئنا تک تک افراد جامعه بیش از پیش در این مورد تلاش خواهند کرد. دکتر حسینی قمی مسئله محیط زیست را علیرغم تازه بودن آن ، موضوعی مهم و فراگیر اعلام کرد که متاسفانه آنطور که باید اهمیت و حساسیت آن روشن نشده است.

وی در پایان خواستار گسترش محدوده فعالیت انجمن در سطح استان و سپس ملی شد.

گزارش تصویری:

۲۰۱۵۰۸۰۹_۱۸۴۱۱۷

۲۰۱۵۰۸۰۹_۱۸۵۲۳۸

۲۰۱۵۰۸۰۹_۱۸۵۴۰۴

۲۰۱۵۰۸۰۹_۱۸۵۶۱۲

۲۰۱۵۰۸۰۹_۱۹۰۲۳۶

۲۰۱۵۰۸۰۹_۱۹۰۳۰۱

۲۰۱۵۰۸۰۹_۱۹۰۳۱۵

۲۰۱۵۰۸۰۹_۱۹۱۳۱۴

۲۰۱۵۰۸۰۹_۱۹۴۲۱۱

۲۰۱۵۰۸۰۹_۱۹۴۲۲۷

آذر ارس