هارای نیوز

خبری - تحلیلی

مراسم شادی و تجلیل از پرسنل مرکز توانبخشی بیماران روانی و معلولان جسمی و ذهنی مرند

+0 به یه ن / بپسند
توسط انجمن حیات سبز مرند ، سهند تبریز و هنرمندان موسیقی برگزار شد:
مراسم شادی با عنوان شادی مال همه؛ در مرکز توانبخشی بیماران روانی و معلول مرند


پس بیایید شادی های مان را تقسیم کنیم و بدانید که شادی و نشاط  فقط حق من و تو نیست. شادی حق این بیماران مزمن روانی ، معلول و ذهنی هم هست. بهشت در یک قدمی شماست با تقسیم مهر و شادی مان به این قشر جامعه، بهشت را مال خود کنیم.

هارای نیوز - توسط انجمن حیات سبز مرند، هفته نامه سهند تبریز و گروهی از هنرمندان فعال در عرصه موسیقی ، مراسم شادی و نشاط در جمع بیماران مرکز توانبخشی مرند برگزار شد.



به گزارش خبرنگار هارای نیوز در این مراسم اعضای انجمن حیات سبز مرند در یک فضای صمیمی و سرسبز در محوطه باز موسسه خیریه توانبخشی مرند به دیدار و عیادت بیمارانی شتافتند که آنان را گل های بهشتی در باغ های سرسبز معرفی کردند. چرا که به اعتقاد آنان شاید یک عامل اصلی بیماری آنان افراد جامعه بوده باشد که اینان توسط  افراد جامعه از دوره های مختلف سنی با رفتارهای غلط  از جامعه طرد ، منزوی ، افسرده و بیمار شده اند و مسببب بیماری آنها شده اند. بنابراین وظیفه تک تک همه است ماست که به یاری آنها بشتابیم.

در این مراسم مدیر عامل انجمن حیات سبز مرند؛ حیدر زائر کعبه، فاطمه علی حسینی؛ مسوول بانوان انجمن، محمود زاده مسوول مالی انجمن، خبرنگاران سهند تبریز ( اروج امیری) و علی جنگی ( عکاس خبرنگار ) ، هنرمند پیشکوست مرند؛ موسی احمدی ، فعالان فرهنگی اجتماعی چون علی موسی زاده و ... از نزدیک با بیماران این موسسه ملاقات کرده و از مشکلات و احوالات آنان باخبر شدند.

در ادامه مراسم تنی چند از هنرمندان موسیقی با سرودن آهنگ های ترکی و فارسی شادی را وارد جمعی کردند که همیشه آرزو می کنند ما غم درد و رنج بیماری را از چهره افسرده آنان دور سازیم و لبخندی بر لبان این انسانهای ساده و بی ریا بکاریم.

 براستی آیا حق آنان شاد زیستن با وجود تحمل درد و رنج بیماری فزون شان نیست تا این که شادی و نشاط ، افسردگی را را از تن و روان آنان دور ساخته و در بهبود بیماری شان نقش ایفا کند.

این مراسم شادی در حقیقت یک محفل گرم ، عاطفی و صمیمی بود که دست اندرکاران و اعضای انجمن حیات سبز مرند به عیادت بیمارانی رفتند و انسانهایی را ملاقات کردند که سالیان سال است عمرشان را در این مرکز گذرانده اند و باز می گذرانند.

در این مراسم هنرمندانی چون یعقوب جعفری ، محمد احمدی ، پیمان امینی ، حسین کاظمی به اجرای برنامه های متنوع و آهنگ های شاد موسیقی پرداختند.

درحاشیه برنامه مدیر عامل موسسه توابخشی مرند از تهیه خودروی ون پیشرفته ومجهز به  برانکارد جکدار مخصوص حمل و انتقال بیماران معول خبر داد و گفت: با پیگیری های زیاد توانستیم مبالغ این خودروی ویژه را که حدود  200 میلیون تومان بود توسط نماینده مرند و معاون وزیر بهداشت و درمان تهیه و اقدام به خرید آن نماییم که این خودرو کمک بسیاری در زمینه انتقال بیماران ما از خانه تا این مرکز و در صورت ضرورت انتقال به مراکز بیمارستانی دیگر می کند.

در آخر خبرنگار سهند تبریز از مدیر عامل این موسسه خیریه پرسید که یک نکته در اینجا توجه مرا خیلی به خود جلب می کند و آن عدم ریختن آشغال بسته های آب میوه و شکلات توسط بیماران حاضر بعد از پذیرایی در مراسم بود.  مدیر عامل هم در پاسخ خبرنگار گفت:  این امر مهم آموزش و تربیت توسط تیم علمی و گروهی موسسه ما تحقق یافته است و بنده هم جزئی از آنهآ هستم.
 
به راستی جا دارد شهروندان و حتی روستاییان را به اینجا بیاوریم تا فرهنگ نگهداری محیط زیست سالم و پاکیزه را به آنان با الگو نشان دادن این عزیزان آموزش دهیم. چرا که بعد از پذیرایی در وسط مراسم هیچکدام از بیماران که جمع شان طبق آمار 216 نفر بود آشغال بر زمین نینداختند و این خیلی برای ما جالب توجه بود و این امر نشان می دهد که تیم مدیریتی و علمی حاضر در این موسسه واقعا بر روی تک  این عزیزان کار کرده اند و آموزش های موثر و پاسخ دهنده ای را در اینجا به معولان و بیماران یاد داده اند تا این که  فرهنگ همزیستی ، زندگی پاکیزه و محیط سالم توسط معلولان جسمی و  ذهنی و روانی کاملا در اینجا تحقق یافته است.

این امر می تواند بهترین الگو برای شهرنشینان و مردم سالم جامعه ما باشد که چگونه خیابانها و محلات شهر و محیط زیست  را در یک سوت زدن با انواع زباله های رنگارنگ آلوده می  کنند و چهره سرسبز و پاک محیط زیست را با انواع آشغال ها خراب می کنند.

در حاشیه برنامه یکی از بیماران در پاسخ به سوال خبرنگار ما که از او یپرسید آیا این برنامه ها را دوست دارید و حاضرید همیشه برنامه های شاد و متنوع موسیقی در اینجا برگزار شود ، در پاسخ گفت: ما همیشه دوست داریم و می خواهیم در اینجا برنامه موسیقی و جشن و شادی برگزار شود تا ما هم مثل شما شاد در اینجا شاد زندگی کنیم.

در پایان مدیر عامل انجمن حیات سبز مرند، لوح تقدیری به پاس تجلیل و سپاسگزاری از خدمات ارزشمند حسین کلانتری؛ مدیر عامل مرکز نگهداری بیماران معلول جسمی ، ذهنی و روانی مرند اهدا نمود.

گفتنی است در 25 مرداد به مناسبت ولادت حضرت معصومه ( س ) مراسم ویژه و باشکوه جشن و شادی دیگری در موسسه مرکز توانبخشی بیماران توسط انجمن حیات سبز مرند، هفته نامه سهند تبریز و گروهی از فعالان فرهنگی در عرصه هنر موسیقی طنز و تئاتر برگزار خواهد شد.

در این مراسم حضور و مشارکت شهروندان از اقشار مختلف جامعه اعم از هنرمندان، فعالان تشکل های مدنی، فرهنگی ، اجتماعی ، رسانه های خبری ، بازاریان ، مدیران شرکتها و کارخانجات و خیران مالی آزاد است.

از همه می خواهیم به یاری این عزیزان و بیماران بستری شده مزمن در این موسسه بشتابند. جا دارد مردم و خیران محترم کمک های نقدی و مالی خود را به شماره حسابهای این موسسه :
 0104766423000 بانک صادرات، 14933301/23 بانک ملت، 108003312009 بانک ملی
واریز کنند.

پس بیایید شادی های مان را تقسیم کنیم و بدانید که شادی و نشاط  فقط حق من و تو نیست. شادی حق این بیماران مزمن روانی ، معلول و ذهنی هم هست. بهشت در یک قدمی شماست با تقسیم مهر و شادی مان به این قشر جامعه، بهشت را مال خود کنیم.

گزارش تصویری ( عکس ها از علی جنگی - عکاس حرفه ای سهند تبریز و هارای نیوز )






























پایان برنامه و ترک محل توسط بیماران و زمین پاک


زمین پاک بعد از پایان برنامه ( بیماران بعداز پذیرایی آشغالی
بر زمین نریختند!)


آچار سؤزلر : هنرمندان موسیقی مرند, هارای نیوز, انجمن حیات سبز مرند, معلول جسمی, روانی ومعلول ذهنی, بیماران مزمن مرند, مرکز توانبخشی,