هارای نیوز

خبری - تحلیلی

دستگاه های تصفیه آب، حافظ بهداشت و سلامت خانواده

+0 به یه ن / بپسند

آب خروجی از دستگاه های تصفیه، عاری از محلول های مضر است/دستگاه های تصفیه آب، حافظ بهداشت و سلامت خانواده



هارای نیوز - « آب مایه حیات است » شاید این دقیق ترین توصیفی باشد که در مورد آب گفته شده است. به همین دلیل حفظ،نگهداشت و تامین آب پاک ، شیرین و منطبق بر استاندارهای بهداشتی داخلی و جهانی مهم ترین چالشی است که مدیریت آب محل توجه است. اما گاه دولت ها در تامین آب دچار مشکلاتی می شوند که با توجه به پیچیدگی ها و وسعت این ماموریت گر چه محل اشکال و اعتراض است اما عجیب نیست.




دستگاه های تصفیه آب می توانند تا حد زیادی این نقصان را مرتفع کنند.با توجه به استقبالی که از این دستگاه ها وجود دارد باید گفت گه دستگاه های تصفیه آب امروز به یکی از ملزومات بسیاری از خانه ها بدل شده اند.


در این زمینه خبرنگار هارای نیوز با مهندس سعید عمرانی هرزند مدیر عامل شرکت آبکاران خلاق اندیش ارس و مدیریت فروشگاه دنیز(نمایندگی انحصاری دستگاه های تصفیه آب    BMSترکیه در مرند و توابع ) درباره مزایای این دستگاهها و بازار آن مصاحبه ای ترتیب داده است که نظر شما را برای مطالعه آن در زیر جلب می کنیم.


هارای نیوز - چرا فکر می کنید دستگاه تصفیه آب باید در همه خانه های ایراتی استفاده شود؟

در حقیقت نه تنها خانواده های ایرانی بلکه فکد می کنم مردم یابر کشور های جهان نیز باید آب مصرفی برای نوشیدن ، جای ، قهوه ،طبخ غذا و حتی آیکشی سبزیجات و میوه ها را از دستگاه تصفیه  آب تامین کنند. علت ضرورت در این است که تا امروز در تمامی ممالک جهان بر روی آب بهداشتی که توسط سازمان های آب تامین و به شبکه های آبرسانی فرستاده می شود دو عمل انجام می گیرد: نخست با روش های فیزیکی مواد معلق در آب حذف می شود، دیگر اینکه با استفاده از مواد شیمیایی ،عمدتا کلر و برخی ار مشتقات آن آب میکروب زدایی می شود ، ولی این میزان تصفیه و میکروب زدایی برای آن قسمت که صرف آشامیدن انسان می شود کافی نیست، زیرا املاح و مواد مضری که  در آب بصورت محلول وجود دارد با این روش از  آب حذف نشده و وارد یدن انسان می شود.د ستگاه های تصفیه آب با فیلتر اسمز معکوس قادر است مواد محلول در آب را حذف کند و آب خروجی از این دستگاه ها عاری از محلول های مضر است.


هارای نیوز - چرا از این فیلتر های تصفیه آب در سازمان های آب استفاده نمی شود؟

سرمایه گذاری برای ساخت و نصب سیستم تصفیه آب  و همچنین هزینه های سرویس و راهبری آن بسیار گران تمام می شود.به گونه ای که هیچ کشوری تا کنون قادر به چنین سرمایه گذاری نیست ، حتی ممالک بسیار ثروتمند.در ضمن نصب این سیستم در مبدا تامین و توزیع آب (یعنی در تصفیه خانه ها و یا تلمبه خانه های سازمان آب) اصلا ضرورت ندارد،زیرا هر انسان بطور متوسط در طول شبانه روز 2 لیتر آب می خورد ولی بین 300 الی 800 لیتر از شبکه توزیع آب سهم دارد ،مثلا در تهران یه ازای هر نفر در شبانه روز 300 لیتر آب وارد شبکه می شود که الن آب عاری از میکروب است و برای مصارف بهداشتی یعنی شستشوی البسه ، ظروف ، مصرف در حمام و سرویس های بهداشتی و ....  مناسب است ولی اگر کسی بخواهد برای 2 لیتر آب آشامیدنی در حد حذف مواد محلول مضر یا موادی مانند رسوبات ،زنگ و پوسیدگی لوله ها که از محل تلمبه خانه تا نقطه مصرف وارد آب می شود ، تصفیه کند باید از دستگاه تصفیه آب خانگی مجهز یه RO استفاده نماید .استفاده از این سیستم در شبکه های شهری توسط سازمان های دولتی خارج از وظیفه دولت ها است و بدلیل ضرورت نداشتن هیچ کشوری این کار را نمی کند و انجام این عمل به نوعی هدر دادن ثروت ملی محسوب میشود .

 

هارای نیوز - آیا دستگاه های تصفیه چیزی به آب اضافه می کند؟

خیر، این دستگاه ها تنها متشکل از چندین فیلتر هستند که مواد معلق و گازهای محلول و موادی که در آب حل شده باشند را از آب جدا می کنند و خودشان چیزی به آب اضافه نمی کنند؛گرچه بعضا دیده شده که از فیلترهای نا مرغوب در برخی از دستگاه ها استفاده شده که این فیلتر ها بتدریج در آب حل شده و باعث آلودگی آب شده اند. لذا دقت در انتخاب فیلترهای یدکی که در زمان تعویض از آنها استفاده می شود بسیاد حائز اهمیت است.

هارای نیوز مواد مضری که بصورت محلول در آب وجود دارد چیست و چگونه وارد آب می شوند؟

قسمت اعظم سموم دفع آفات نباتی و کودهای شیمیایی که در کشاورزی مصرف می شود در آب حل شده و وارد رودخانه ها و سدها و چاه ها می شود. دومین عامل مواد شوینده است که توسط مردم بصورت مستمر استفاده می شود و بالغ بد میلیونها تن است. این مواد همراه آب وارد چاه های منازل شده و از آنجا به سفره های زیر زمینی راه پیدا می کنند و بصورت محلول باقی می مانند. این مواد مطلقا نباید وارد بدن انسان شوند چرا که سبب امراض گوناگون می شوند. سوین مورد موادی هستند که در صنایع به صورت فاضلاب وارد سفره های زیر زمینی یا رودخانه ها می شوند که بسیار خطرناک هستند. دیگر منبع آلودگی ها گاز های حاصل از سوخت های خودروها و منازل هستند که عمدتا توسط باران حل شده و به زمین یا سفره های زیر زمین یا رودخانه ها وارد می شود و به شبکه شهری راه پیدا می کنند.خلاصه اینکه صنایع بزرگترین عوامل آلوده کننده آب در طبیعت به شمارمی روند.  

آگهی تبلیغات تصفیه آب BMS 

  

 

 


آچار سؤزلر : مصاحبه و تبلیغات, دستگاههای تصفیه آب, BMS ترکیه, هارای نیوز, رکلام,