هارای نیوز

خبری - تحلیلی

احمدی ن‍ژادی ها پنجشنبه به هم می‌رسند میتینگ سرحلقه ها در تهران

+0 به یه ن / بپسند
احمدی ن‍ژادی ها پنجشنبه به هم می‌رسند

میتینگ سرحلقه ها در تهران

گفتند احمدی‌نژاد رفته است؛ ولی ما می‌گوییم خیر، آن مرد کشور را حالاحالاها رها نخواهد کرد. دار و دسته مرد بهاری پنجشنبه همین هفته یعنی 8 مرداد از سراسر ایران به سمت پایتخت سرازیر می‌شوند تا به حرف‌های او گوش‌بدهند و خود را آماده اسفند امسال کنند.




حلقه انحرافی، عرفان حلقه و ده‌ها واژه‌‌ی دیگر که حول محور حلقه روی‌کار آمده اند و در این روزها خبرسازی ‌می‌کنند. این‌که چقدر اصطلاح‌های به کار رفته حقیقی و اعتقادی و چقدر دارای کارکرد سیاسی و تبلیغاتی است  به اندکی تأمل نیاز دارد ولی امروز حلقه دیگری به وجود‌آمده و نام مبارک امیرالمومنین(ع) را یدک‌می‌کشد. سر این جریان هم مانند جریان یا همان حلقه انحرافی وصل است به احمدی‌نژاد و یاران او!البته این بار به شعار ترویج فرهنگ و تبیین آرمان‌های انقلاب روی‌کار آمدند. نهج‌البلاغه تفسیر‌می‌کنند و کارگروه تشکیل داده‌اند و در تلاشند نیروهای خود را در سراسر کشور ساماندهی کنند.مشخص نیست چرا این روزها مهره‌های اصلی احمدی‌نژاد خود را مفسر قرآن و نهج‌البلاغه معرفی می‌کنند و چرا برخلاف دورانی که مقابل حکم رهبری می‌ایستادند وبه دنبال تبیین ارزش‌ها و گفتمان انقلاب و نظام نبودند ولی حال که دست‌شان از قدرت کوتاه شده است، قصد دارند کارگروه تشکیل دهند و به ریسمان انقلاب چنگ بزنند!در گذشته نیز محفل‌های این طیف در ولنجک برگزار می شد ولی قرار است علنی‌شود و همایش سراسری برگزار کند.حلقه هایی مطالعاتی با کارکرد انتخاباتی. سردمداران اقدامات بدون تحقیق و مطالعه اکنون درحال‌تشکیل حلقه‌های مطالعاتی هستند، مانند وزرایی که در زمان آن‌ها بیشترین آسیب به کشور وارد شد و امروز اسم حزب غیرقانونی خود را یکتا یا همان یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی نهادند!گویی جنس این افراد این است و تنها برایشان حرف و ادعا آسان است و خبری از عمل نیست و همان زنبورهای بی عسل هستند.

 تنیدن تار احمدی نژاد دور ایران
گفتند احمدی‌نژاد رفته است؛ ولی ما می‌گوییم خیر، آن مرد کشور را حالاحالاها رها نخواهد کرد. دار و دسته مرد بهاری پنجشنبه همین هفته یعنی 8 مرداد از سراسر ایران به سمت پایتخت سرازیر می‌شوند تا به حرف‌های او گوش‌بدهند و خود را آماده اسفند امسال کنند. احمدی‌نژاد که به نظر‌می‌رسد یاران سابقش یعنی همان حزب غیرقانونی یکتا او را رها کردند، در تلاش‌است دانه دانه آخرین امید‌های خود را نیز دور هم جمع آوری کند تا در عالم سیاست دست‌کم در حد خبر زنده باشد.

 کارگروه‌هایی برای گردهمایی
این جماعت قرار است 600 یا 700 نفر را در گردهمایی پنجشنبه کنار هم در قالب همایشی با نام «اعضای شوراهای مرکزی گفتمان تبیین انقلاب اسلامی استان‌ها» جمع کند. این نشست با چهار کارگروه برگزار می‌شود.کارگروه‌های‌تبیین دستاوردهای‌دولت احمدی نژاد به سرپرستی علی‌نیکزاد و محمدرضا فرزین، تبیین اندیشه‌های امام(س) و رهبری به  سرپرستی غلامحسین الهام و هاشمی ثمره، بررسی عملکرد دولت یازدهم‌به سرپرستی‌ سید شمس‌الدین حسینی و تبیین تحولات بین المللی به سرپرستی ابوالفضل زهره‌وند و ابومحمدعسگرخانی از چهار کارگروه اصلی این گردهمایی هستند. مبانی این کارگروه‌ها که در گذشته نیز به آنها اشاره شده بودالبته غیر از بررسی عملکرد دولت‌روحانی، ادعاهایی است که احمدی‌نژاد در زمان ریاست‌جمهوری خود نیز بیان‌می‌کرد ولی هیچگاه عملی نشد.

 سخنرانی‌های مهره‌های سوخته
در این گردهمایی مهره‌های سوخته و نزدیک به احمدی‌نژاد حضور دارند و سخنرانی‌می‌کنند.
برای مثال خسرو معتضد از دوستداران احمدی‌نژاد که جلوی برنامه وی را به دلیل تمایل به رئیس دولت‌های نهم و دهم گرفتند قرار است در رابطه با تاریخ معاصر و روابط ایران و آمریکا در این بازه‌زمانی سخن بگوید.مهدی کلهر، محمدرضافرزین و سید‌شمس‌الدین حسینی نیز از دیگر سخنران‌های این مراسم هستند.

 سوءاستفاده از خانواده شهدا برای ابقا
نکته جالب این روزهای احمدی نژاد این است که او در سال‌های گذشته و در دوران ریاستش رابطه چندان مناسبی با خانواده شهدانداشت ، امروزه در پایتخت به تشییع جنازه شهدا می رود، از تهران برای جلب نظر مردم به شهرستان‌های دور می‌رود و تبلیغ می‌کند و در سفرهاسراغ خانواده‌های شهدا را می‌گیرد.

 درگیری درونی احمد ‌نژادی‌ها
نکته جالب دیگر یکتایی ها با احمدی‌نژادی‌ها بر سر کلید واژه گفتمان انقلاب اسلامی است. این دو طیف که شاکله اصلی و بنیان آنها از یک منبع و منشا آب می‌خورد بارها این مکتب فکری را منتسب به خود کردند ولی مهم‌‌آن است که در نهایت هیچ‌یک از دو طرف غیر از شعارهای بی محتوا، اقدام عملی برای تحقق این مکتب در پیش‌نگرفتند.

 بهاری ها در خزان
این روزها دوران خوبی برای احمدی‌نژاد و یاران او نیست.معاونانش در زندان هستند و هر روز خبری مبنی بر دستگیری یاران نزدیک او به گوش می‌رسد.
یک روز خبر ولو به اشتباه می‌آید که اسفندیار رحیم مشایی را دستگیر کردند و روز دیگر شایعه می‌شود علی‌سعیدلو برای فرار از محاکمه به خارج از کشور گریخته است. البته بعید نیست که دارو دسته احمدی نژاد این شایعه ها را به راه بیندازند تا به هر قیمتی که شده در صدر اخبار بمانند ولی از سوی دیگر اینکه هر روز خبر فساد در نزدیک‌ترین افراد به رئیس دولت بهار به گوش‌می رسد، چندان برای ادعای او مبنی بر پاکدست بودن و نیز عدالت مهرورزی که شعار های اصلی این دولت بود، مفید نباشد.


روزنامه قانون/


آچار سؤزلر : میتینگ احمدی نژادها, هارای نیوز,