هارای نیوز

خبری - تحلیلی

بیچاره آذربایجان

+0 به یه ن / بپسند

بیچاره آذربایجان

هارای نیوز - استاندار این استان آقای جبارزاده اعلام کرده آمار گیری از صنایع نشان می دهد آماری که در دولت پیشین تعداد صنایع موجود در این استان را ده هزار اعلام کرده بود نشان داد کذب بوده وتعداد آنها حدود 3500 می باشد.

 به گزارش هارای نیوز به نقل از اهراب نیوز، رضا رحمانی در جلسه دیدار با صنعتگران آذربایجان‌شرقی و مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه جلسه میان صنعتگران و مسئولان باید برای رسیدن به یک دید مشترک ادامه داشته باشد، اظهار داشت: وضعیت آذربایجان‌شرقی در زمینه صنعت کشور از شرایط نسبتا خوبی برخوردار است و در برخی استان‌ها ۸۰ درصد واحدهای صنعتی تعطیل است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کشور در سال‌های گذشته شرایط خوبی را نداشت و در زمینه توسعه‌ای تا منفی ۱۲ درصد نیز داشته‌ایم و در حال حاضر باید بر ظرفیت‌های موجود تکیه کنیم.

* میانگین سرمایه‌گذاری صنعتی دولت در آذربایجان‌شرقی پایین‌تر از میانگین کشوری است

وی ادامه داد: میانگین سرمایه‌گذاری صنعتی دولت در آذربایجان‌شرقی پایین‌تر از میانگین کشوری بوده و رتبه دوم صنعتی استان در سال ۵۶ به رتبه ۱۷ در دهه ۸۰ رسیده است.

* برخی در آذربایجان‌شرقی مانع سرمایه‌گذاری می‌شوند

رحمانی گفت: باید عمده مشکلات را در استان و توسط همین ظرفیت‌ها برطرف کنیم ولی متاسفانه در داخل استان برخی مسئولان با مشکل‌آفرینی و پرونده‌سازی برای همدیگر مانع از سرمایه‌گذاری می‌شوند و حتی برای برخی نمایندگان که در حال تلاش برای حل مشکلات صنعتگران هستند شایعه‌سازی و پرونده‌سازی می‌کنند.

وی بر مشارکت بیشتر فعالان صنعتی استان در انجمن‌های صنعتی کشور تاکید کرد و عنوان کرد: متاسفانه در حال حاضر مشارکت‌های فعالان استان در زمینه انجمن‌ها کمرنگ شده و این در حالی است که بخش خصوصی باید به عنوان ضلع سوم توسعه حضوری مستمر و قوی داشته باشد... آذربایجان وپیرامون -در انتظار بهار در ادامه گزارش  نماینده مذکور مطالبی در باره تولید خودرو سمند در استان در ...که می توانید متن را در سایت اهراب نیوز ببینید ---اما لازم به یادآوریست که استاندار این استان آقای جبارزاده اعلام کرده آمار گیری از صنایع نشان می دهد آماری که در دولت پیشین تعداد صنایع موجود در این استان را ده هزار اعلام کرده بود نشان داد کذب بوده وتعداد آنها حدود 3500 می باشد جالب اینکه با اعلام کنندگان آن آمار دروغین تا به حال بازرسی کل کشور ونهادهای ذیربط برخوردی نکرده اند وآنها نیز در صدد دفاع از خود بر نیامده اند  تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل اما نماینده محترم نگفته این کسانی که مانع سرمایه گذاری می شوند چه کسانی هستند وچرا آنها را معرفی نمی کنند آیا اینست تکبیر شما  و آن مسئولین بی عرضه در حضور مقام معظم رهبری وقتی در مورد اقتصاد مقاومتی صحبت می فرمایند.

وبلاگ ترک شناسی2

آچار سؤزلر : بیچاره آذربایجان, 3500 صنعت نه 10 هزار, هارای نیوز,